  • 21. Data: 2011-09-05 08:09:52
    Temat: Re: Elektryka w wykonaniu amatora - część 2
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 05.09.2011 00:15, hk pisze:

    > Pytanie 5. Ostatnie. Jak lepiej dać gniazda kuchenki/zmywarki w kuchni:
    > za urządzeniem czy za sąsiednią szafką?

    Ja gniazdka zrobiłem pod szafką ze zlewem, szafka ta nie ma pleców, więc
    i dostęp jest cały czas bez problemu, ale nie polecam tego rozwiązania.
    Gniazdo jest zdecydowanie zbyt blisko wody, jak by nie daj Boże pękło
    się wężykowi przyłączającemu kran do zaworków to nie dość że masz zalane
    mieszkanie, to jeszcze "potańcówkę" gwarantowaną.

    Rozwiązanie takie jest wygodne, ale niebezpieczne.

    Tak jak już ktoś wspominał, za zmywarką praktycznie nie ma miejsca, za
    piekarnikiem jest już lepiej, ale tam może być dość ciepło, co też może
    nie być obojętne dla wtyczki w gniazdku.

    Przy następnych modyfikacjach w kuchni, rozważę przeniesienie gniazdek
    za szafkę z szufladami, można tam w plecach wyciąć dziurę na gniazdka.
    Po wyjęciu szuflad będzie łatwy dostęp.

  • 22. Data: 2011-09-05 08:15:20
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-09-05 09:24, Adams pisze:

    > :-))
    > Dlaczego chesz laczyc przewody 5x1.5mm2 ????????????????????????
    > :-)))))))))))
    > Do czego masz takie przewody ?
    Ano nie mam :) Miało być 3x1,5mm2, ale mam też 4x1,5mm2 do żyrandola i
    2x1,5mm2 do wył schodowych. A może powinienem tam kupować tylko przewody
    z żyłą 1mm2?

    > Wszystkie puszki maja byc glebokie, obojetnie czy laczysz jeden kabel czy
    > wiecej :-)))))
    > Trzy fi 60 glebokie.
    Takie mam, tylko nie wiedziałem czy może kupić te duże potrójne pod ramki...

    > Taka rada dla Pana coby sie przejsc na inne budowy i zerknac na instalacje.
    > Przede wszystkim spinki do kabli wyrzucic w
    > pigule.:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    ))))))))))))))))
    > Zero spinek.
    > Z czego ma Pan sciany ??
    Na innych budowach albo tynkarz już zatynkował albo jeszcze murarze
    robią. Spinki jak wyrzucę, to mi przewody zwisają i naprawdę nie wiem co
    z nimi zrobi tynkarz. A ściany to Max i w piwnicy betonity.

    A problem mam taki, że tynkarz już chce do mnie przyjść, bo po prostu
    poprzedni fachowcy opóźnili mnie o półtora miesiąca. I np. okna miałem
    wstawiane równo z końcówką dachu - przetrzymałem tych od okien o 4
    tygodnie. Woda i kanaliza robią się od dzisiaj dopiero. A elektrykę
    miałem dziabać sam i znajomy miał podjechać pod koniec, ale też już
    wiem, że gdzieś pojechał. I nie będzie go ani na początku ani na końcu
    (trochę zostawię nieotynkowane tam gdzie rozdzielnia, bo nawet przewodu
    nie wprowadzę do domu)

  • 23. Data: 2011-09-05 08:31:26
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik shaman napisał:
    > A takie rozwiązanie ma jakieś szczególne zalety?

    Nie mam pojęcia :-)
    Myślałem drzewiej, że stosuje się gniazdo trójfazowe, a kuchnia ma wtyczkę.
    Jednak widocznie producenci nie stosują takich bajerów :-) W kuchni są
    same zaciski, a gniazda niet...

    pozdr
    Robert G.

  • 24. Data: 2011-09-05 08:32:59
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 5 Wrz, 09:24, "Adams" <n...@n...pl> wrote:

    > Przede wszystkim spinki do kabli wyrzucic w
    > pigule.:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    ))))))))))))))))
    > Zero spinek.
    > Z czego ma Pan sciany ??

    Czym w takim razie przewody przypinać do ścian z Porothermu Profi?
    Muruje się toto na klej więc spoina nie ma więcej jak 1mm.

    PZDR
    Shaman

  • 25. Data: 2011-09-05 08:36:44
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 5 Wrz, 10:31, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Jednak widocznie producenci nie stosują takich bajerów :-) W kuchni są

    Nie wiedziałem że to tak wygląda :)
    Pewnie tną koszty po bandzie :) A żeby przekuć to na sukces
    marketingowy dorobili historyjkę o wyrzuceniu jednego elementu
    potencjalnie mogącego generować problemy :)

    A tak na poważnie to raczej chodzi o względy praktyczne.. gniazdo +
    wtyczka 3-fazowa jednak potrzebuje trochę miejsca.

    PZDR
    Shaman

  • 26. Data: 2011-09-05 08:39:52
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Wrz, 14:57, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > Ja bym w między czasie jeszcze poszpiegował żony komputer i komórkę jak ma
    > smartfona :-)

    Te zdanie wiele o Tobie mowi :) Niestety niezbyt dobrego ;(
    pozdr.

    --
    Adam

  • 27. Data: 2011-09-05 10:37:32
    Temat: Re: [OT]Re: Elektryka w wykonaniu amatora - część 2
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik szary napisał:
    > Moja w domu "za 200 tyś". już projektuje ogrodzenia i podjazdy.
    > .. a PNB jeszcze nie ma :)

    Uzgodnijcie w najogólniejszym zarysie co to ma być za dom i do momentu
    skończenia tynków, wylewek i instalacji wcale jej nie wpuszczaj. Jak
    przyjdzie już do wyboru kolorów kafelek i farb na ściany, może sobie
    zajrzeć, a samo wykończenie już będzie kwestią kasy, która zostanie po
    budowie :-). Podjazdy, to ja zrobię chyba dopiero w przyszłym roku
    najwcześniej, a ogrodzenie sam nie wiem kiedy... :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 28. Data: 2011-09-05 12:17:54
    Od: Marras <m...@g...pl>

    To kurcze wspolczuje Ci Chlopie.
    Ja sie staram trzymac Zoncie jak najdalej od budowy. Tzn. jak cos trzeba
    pomoc, pozamiatac, wymyc, zdecydowac ws kluczowych spraw to zapraszam ;)
    Elektryke zrobilem sam, ze sporym nadmiarem, wiec ewentualne zachcianki
    da sie zrealizowac.

    Jedyce co to razem wybieralismy dachowke i trwalooo to oj trwalooo.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 29. Data: 2011-09-05 12:30:48
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "shaman" <g...@m...pl> wrote in message
    l.googlegroups.com...
    On 5 Wrz, 00:15, hk <h...@k...pl> wrote:

    > Aż się boję zapytać czemu kiki w tym temacie zrobił się taki
    > aktywny.. czyżby żona była odpowiedzialna za coś na jego budowie?? ;)

    Żona po prostu powinna znać swoje miejsce w rodzinie i tyle :-)

  • 30. Data: 2011-09-05 12:48:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > najwcześniej, a ogrodzenie sam nie wiem kiedy... :-)

    a ja ogrodzenie zlikwidowałem po 15latach - amerykanski model dostępu do domu okazał
    sie najlepszy :)

    b.