  • 1. Data: 2011-09-02 19:57:00
    Temat: pompa ciepła - dofinansowanie
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie, czy ktoś z szanownych grupowiczów starał się
    o dofinansowanie pompy ciepła jako ekologicznego rozwiązania?
    Czy istnieją jakieś programy dofinansowań, jeżeli tak tak na
    jakim szczeblu się to "załatwia" - gmna, powiat, województwo?

    Kilka lat temu (3 lata temu) interesowałem się tematem i teraz
    odżyło zainteresowanie, ponieważ na następny rok będę starał się
    o pozwolenie na budowę.

    Czy pompy ciepła opłaca się instalować - 3 lata temu było to dość
    dyskusyjne a właściwie jeżeli chodzi o ekeonomie, jednoznacznie
    nieopłacalne. Przewidywana powierzchnia domu to 120-130m2.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2011-09-03 15:03:45
    Temat: Re: pompa ciepła - dofinansowanie
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Wrz, 21:57, "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Czy istnieją jakieś programy dofinansowań, jeżeli tak tak na
    > jakim szczeblu się to "załatwia" - gmna, powiat, województwo?

    Nie istnieja. Nasz kraj ma gdzies ekologie - doplacaja za to do
    "ekologicznych" piecow w ktorym ludzie potem pala smieci. Kwintesencja
    ekologii :D

    > Czy pompy ciepła opłaca się instalować - 3 lata temu było to dość
    > dyskusyjne a właściwie jeżeli chodzi o ekeonomie, jednoznacznie
    > nieopłacalne. Przewidywana powierzchnia domu to 120-130m2.

    Tak, oplaca sie. 3 lata temu tez sie oplacalo. Ludzie instaluja pompy
    od 15 lat i sie im oplaca. Byle nie viessmanna za 80k pln :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-09-03 15:11:38
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-09-02 21:57, Darek pisze:

    > Czy pompy ciepła opłaca się instalować - 3 lata temu było to dość
    > dyskusyjne a właściwie jeżeli chodzi o ekeonomie, jednoznacznie
    > nieopłacalne. Przewidywana powierzchnia domu to 120-130m2.

    Jakby koszt pompy i wyposażenia kotłowni wynosił poniżej 10 000 zł, to
    by się opłacało :)

  • 4. Data: 2011-09-03 15:13:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Wrz, 17:11, wolim <n...@t...pl> wrote:

    > Jakby koszt pompy i wyposażenia kotłowni wynosił poniżej 10 000 zł, to
    > by się opłacało :)

    Tak jakby koszt kotlowni i wyposazenia na ekogroszek wynosil ponizej
    10k pln :D Gdzie dobry piec kosztuje 12.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-09-03 16:01:42
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Jakby koszt pompy i wyposażenia kotłowni wynosił poniżej 10 000 zł, to by
    > się opłacało :)

    a co to ma wspólnego z pytaniem, taka odpowiedź dla odpowiedzi?
    pytam o UZASADNIENIE EKONOMICZNE w porównaniu z ekogroszkiem
    lub gazem - a ogólnie z najpopularniejszymi metodami ogrzewania.
    Koszt instalacji + koszt eksploatacji + koszt serwisowania.

    Chyba logicznym jest:
    jeżeli "taradycyjna" instalacja kosztuje X i eksploatacja Y/na rok, średnio
    serwisowanie
    Z przez Q lat

    Pompa ciepła - inwestycja P, eksploatacja K/na rok, średnio serwisowanie M
    przez T lat

    to te parametry można porównać i obliczyć przybliżony czas po jakim
    te dwie inwestycje stają się porównywalne w kosztach.
    Oczywiście można to porównać, jeżeli ktokolwiek ma doświadczenie
    i cokolwiek wie na ten temat.

    Ja nie wiem/nie mam doświadczenia dlatego pytam.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2011-09-03 19:21:36
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]
    >jakim
    >te dwie inwestycje stają się porównywalne w kosztach.

    Pisuje tu na grupie Marek Dyjor- ma pompę ciepła. Skoro ma to pewnie mu się
    opłaca;) Jakieś 2 miesiące temu obiecał ze przedstawi wyliczenia co i jak po
    dwóch sezonach użytkowania. Skoro do dzisiaj cyferek nie podał to raczej nie
    ma się czym chwalić.
    Pisuje tu również Adam Sz. On tez twierdzi ze się opłaci, tylko już chyba 3
    sezon jej nie zamontował. A twierdzi że mu się błyskawicznie zwróci bo teraz
    za grzanie prądem płaci chyba 8 tys. za sezon. Jakby grzał kominkiem paląc w
    nim banknoty 100$ to by mu się w miesiąc zwróciła;)).
    Taka to opłacalna inwestycja. Ale zawsze można użyć argumentu "komfort';))

  • 7. Data: 2011-09-03 19:39:43
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Tak jakby koszt kotlowni i wyposazenia na ekogroszek wynosil ponizej
    > 10k pln :D Gdzie dobry piec kosztuje 12.

    No to bardzo wysoko celujesz z tym piecem...
    To tak jakbyś porównywał to z pompą vessmanna za wspominane 80 kzł.

    Dobry kocioł z automatycznym podajnikiem na ekogroszek kupisz za 5 - 7
    tys, a nawet poniżej 5 da radę...

    To tak jak Twoja pompa... :-) w 10 kzł się pono zmieścisz, ale jak
    części kupujesz w cenach hurtowych i sam sobie poskładasz oraz nie
    liczysz masy pierdół, które są niezbędne i słono kosztują, ale w skład
    samej kotłowni już nie wchodzą - taką metodą to kotłownię na ekogroszek
    poskładasz za mniej niż 5 tys z pełnym wyposażeniem, kompletną :-).

    Nie naciągaj...

    pozdr
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-09-03 20:20:59
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Darek" napisał w wiadomości grup

    >Czy pompy ciepła opłaca się instalować -

    Abyśmy mogli odpowiedzieć na Twoje pytanie powiedz najpierw jakie media masz
    w granicy działki i czy chcesz ogrzewanie 'bezobsługowe' czy "obsługowe"
    Bo jak chcesz bezobsługowe i masz możliwość grzania gazem to pompa ciepła
    jest bez sensu
    A o żadnych dofinansowaniach PC też nie słychać raczej

  • 9. Data: 2011-09-03 20:41:58
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a co to ma wspólnego z pytaniem, taka odpowiedź dla odpowiedzi?

    Czego sie spodziewales? Chcesz, zeby ktos policzyl za Ciebie? Wez sobie
    przelicz koszt kilowatogodziny dla kazdego zrodla i wyjdzie jak drut dla
    Twojego przypadku. Generalnie przy ogolnych cenach instalacji pompa ciepla
    jako alternatywa dla gazu to raczej sredni wybor.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2011-09-03 22:07:14
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Abyśmy mogli odpowiedzieć na Twoje pytanie powiedz najpierw jakie media
    > masz w granicy działki i czy chcesz ogrzewanie 'bezobsługowe' czy
    > "obsługowe"

    ekogroszek wystarczjąco wygodny dla mnie.
    aktualnie brak gazu, choć niewykluczone, że w najbliższym czasie
    się poawi - czytaj do zakończenia budowy (przed założeniem CO).

    > Bo jak chcesz bezobsługowe i masz możliwość grzania gazem to pompa ciepła
    > jest bez sensu

    w sumie dla mnie nie jest aktualnie wyznacznikiem bezobsługowość,
    zakładając,
    że nie jest to zwyczajny piec węglowy do którego będę musiał biegać co 1,5h
    dorzucać.

    > A o żadnych dofinansowaniach PC też nie słychać raczej

    ok. Dziękuję za odpowiedź.

    Generalnie, chodzimi o to, czy na rynku w ostatnich latach pojawiło się
    coś nowego - w miarę dobre i o przystępnych cenach.
    3-4 lata temu, wyglądało to tak, że najtańsze przyzwoite pompy to był
    wydatek w okolicy 40-50k + koszt dolnego źródła- czy tu się coś zmieiło .
    Cała zabawa nie pomnę w jakiej kwocie się zamykła ale były to dość koszmarne
    pieniądze w stosunku do tradycyjnych źródeł ogrzewania.
    Do tego dochodził serwis, który dla drogich i jeszcze niezbyt
    spopularyzwanych
    pomp ciepła, jak to przystało na rynek był drogi.

    Nie wiem, może nastąpił jakiś bum jak z rekuperatorami, początkowo to było
    w okolicy 10-15k a niedawno pojawiły się nawet za 2k a takie, które dla
    niektórych
    miały akceptowalną jakość, kosztowały 5-6k.

    Dzięki Pozdrawiam
    Darek