  • 11. Data: 2009-01-13 23:56:09
    Temat: Re: Filtr odkamieniacz wody
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Witam!
    >
    > Proszę praktyków o opinie na temat takiego filtra.
    > Konkretnie chodzi mi o urządzenie typu:
    >
    > http://www.osmozaserwis.pl/index.php?products=produc
    t&prod_id=31

    > psb
    Zalapie sie na opinidawce gdyz podobnego urzadzenia uzywam juz od ladnych
    kilku lat i jeszcze dziala. Tu w Usa kosztuje to okolo $4oo plus comiesieczna
    dawka soli za okolo $10. Dziala to-to w ten sposob, ze solanka dozowana jest
    przez uklad elektroniczno-mechaniczny, zachodzi jakas tam reakcja wymiany tych
    wszystkich substancji powodujacych twardosc wody, na chlorki, ktore maja sie
    zatrzymywac na filtrze. U mnie byl problem z ponadnormowa zawartoscia manganu
    i zelaza, dwu pierwiastkow wybitnie dla zdrowia szkodliwych. Urzadzenie ma te
    wlasciwosc, ze po pewnym, nastawianym czasie, w nocy, przelacza sie na
    przeplyw zwrotny, ktory czysci ten glowny filtr i te brudy, cienka rurka,
    odprowadzane sa do kanalizacji. Za ta solniczka podlaczylem jeszcze dwa
    filtry, jeden z granulatem wapnia i krzemionki i drugi weglowy, ktory przez
    jakis czas pochlanial zapachy.
    W sumie urzadzenie jest pozyteczne, samo sie czysci a jak mu soli brakuje to
    o nia wola.
    Mam tez revers osmosis ale tylko pod zlewem; ono ma mala wydajnosc i po pol
    roku wymaga wymiany trzech filtrow, dosc drogawych. Ono daje wode prawie
    destylowana, pozbawiona wszystkich zanieczyszczen. Sluzy do gotowania herbaty
    zup itd. Moje koty te wode pija i zyja. Te po solniczce rowniez ale jakby
    mniej chetnie.
    Ale kupuje muszynianke lub podobna, zawierajaca troche tego wapnia, magnezu i
    innych mineralow.
    Wracajac do solniczki to tam sie nastawia poziom redukcji i mozesz uzyskac
    wode czesciowo tylko zmiekczona, co mozna ocenic praktycznie.
    Pzdr.

  • 12. Data: 2009-01-14 00:00:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 00:40:51 +0100, psb napisał(a):

    > Na mój chłopski rozum (może się mylę) chodzi Ci o działanie na zasadzie
    > zbiornika przeponowego przy hydroforze?

    Mniej więcej. Taki filtr do zlewu ma też zbiornik przeponowy, tylko małej
    pojemności.

    > Tam mamy dobijanie ciśnienia za
    > pomocą pompy jeśli akurat się włączy np przy 2.5bar, a w podawanym przez
    > Ciebie przykładzie to imho jak odkręcę np krany, to ciśnienie w
    > zbiorniku przeponowym spadnie pomału, do zera, a filtry RO nie nadążą go
    > dobijać.

    Dlatego napisałem nie o 150, a o 120l. Jeśli woda zasilająca RO ma jakieś
    4atn, to w zbiorniku z woda po RO będziesz miał około 3,5 atn. Zbiorniki są
    pompowane ciśnieniem wstępnym 2 atn, więc do wyczerpania się wody ze
    zbiornika nie będziesz miał spadku poniżej tego ciśnienia.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 13. Data: 2009-01-14 07:08:09
    Od: Mak Sym <m...@o...pl>

    Użytkownik psb napisał:

    (...)

    > Pytałem panią z wodociągów która badała wodę i stwierdziła, że montaż
    > jakichkolwiek filtrów powoduje powstanie błony biologicznej, na której
    > mogą namnażać się bakterie, ale może ktoś z Was ma i używa.
    >
    > psb

    Zawsze mnie bawią takie teksty - szkoda, że nie piszą jaki jest syf we
    wnętrzach ich rur i ich filtrach na ujęciach.
    Akurat miałem okazję niedawno podziwiać.

    Pzdr!

    Mak Sym

  • 14. Data: 2009-01-14 07:17:51
    Od: DigTel <a...@g...pl>

    > Niektórzy twierdzą, że jony wapnia w tych maszynkach zamieniane są na
    > jony sodu, a to nie dobre na seducho..

    To i ja się powymądrzam - żona akurat ma na studiach biochemię, więc
    jest na bieżąco ;-) . Swego czasu interesowaliśmy się jakimś filtrem
    bo woda u nas taka, że po 6 latach użytkowania to w bojlerze 1/3
    kamienia. Znajoma kupiła filtr odwróconej osmozy i nie powiem, woda
    krystalicznie czysta, w smaku dziwna bo bez smaku, ale na urządzeniach
    zero kamienia, w czajnikach, dzbankach itp. Fakt kawa i herbata
    smakują całkiem inaczej niż robione na mojej wodzie. Jednak kij, jak
    to mówią ma dwa końce. Koszt filtrów do tego to jakieś 1500zł na rok i
    mamy krystalicznie czystą wodę i to dosłownie. Zostaje samo H2O, zero
    fluoru, chlotu, soli mineralnych bo oprócz soli wapnia jest tam sporo
    potrzebnych organizmowi, a szczególnie dzieciom jak rosną.
    I o to właśnie żona pytała na studiach co profesorowie sądzą o takiej
    wodzie. Powiedzieli, że woda owszem może być, jednak dietę należy
    wzbogacać OBOWIĄZKOWO piciem wody mineralnej i to nie gazowanej
    kranówy, tylko jakiejś z zawartością tych brakujących pierwiastków
    albo tabletki które uzupełnią braki - w końcu z tego filtra leci woda
    destylowana. I tym sposobem skutecznie się wyleczyłem, a zresztą
    taniej wyjdzie kupić co kilka lat nowy bojler i pralkę niż te filtry.

  • 15. Data: 2009-01-14 08:06:08
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "psb" <p...@p...to> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > http://www.osmozaserwis.pl/index.php?products=produc
    t&prod_id=31

    > czyli wkład żywiczny z regeneracją solą.

    Podobnego zmiękczacza używam, ale dopiero od miesiąca jest zamontowany a od
    kilku dni używamy go jako mieszkańcy - narazie jest tak jak piszą - mniej
    środkó czyszczących, brak zacieków. Pod zlewem mam też odwróconą osmozę,
    ktora podaje wodę do picia bezpośredniego i gotowania, a także do lodówki
    (zimna woda + lód).

    Adam

  • 16. Data: 2009-01-14 10:56:53
    Od: "Jacek Stelmaszczyk" <s...@p...com>

    psb wrote:
    > [...] jony wapnia w tych maszynkach zamieniane są na jony sodu

    Tak działa żywica jonowymienna stosowana w tych urządzeniach.

    > a to nie dobre na seducho..

    Dlatego oprócz stacji zmiękczającej dla całego domu, dodatkowo instaluję w
    kuchni filtr RO.

    --
    Jacek

  • 17. Data: 2009-01-14 11:34:25
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Proszę praktyków o opinie na temat takiego filtra.
    > Konkretnie chodzi mi o urządzenie typu:

    > http://www.osmozaserwis.pl/index.php?products=produc
    t&prod_id=31

    uzywam identycznego od paru lat - jestem bardzo zadowolony z niego.

    pamietaj o:
    - zorganizowaniu odpływu dla zrzutni
    - załozeniu dwustopniowego fitra mechanicznego (20 i 5 mikro) przed
    zmiekczaczem
    - lokalizacji z wygodnym dojsciem do filtra bo 25 kg soli nie tak banalnie
    sie wsypuje w nieduży otwór
    - odpowiednim ozaworowaniu instalacji (za, przed, bypass)
    - kraniku przed fitrami do podlewania ogródka
    - opcjonalnie kraniku za zmiekczaczem, gdybys chciał umyć coś z węża w
    miekkiej wodzie