    From: "tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Filtr odkamieniacz wody
    Date: Wed, 14 Jan 2009 00:56:09 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Witam!
    >
    > Proszę praktyków o opinie na temat takiego filtra.
    > Konkretnie chodzi mi o urządzenie typu:
    >
    > http://www.osmozaserwis.pl/index.php?products=produc
    t&prod_id=31

    > psb
    Zalapie sie na opinidawce gdyz podobnego urzadzenia uzywam juz od ladnych
    kilku lat i jeszcze dziala. Tu w Usa kosztuje to okolo $4oo plus comiesieczna
    dawka soli za okolo $10. Dziala to-to w ten sposob, ze solanka dozowana jest
    przez uklad elektroniczno-mechaniczny, zachodzi jakas tam reakcja wymiany tych
    wszystkich substancji powodujacych twardosc wody, na chlorki, ktore maja sie
    zatrzymywac na filtrze. U mnie byl problem z ponadnormowa zawartoscia manganu
    i zelaza, dwu pierwiastkow wybitnie dla zdrowia szkodliwych. Urzadzenie ma te
    wlasciwosc, ze po pewnym, nastawianym czasie, w nocy, przelacza sie na
    przeplyw zwrotny, ktory czysci ten glowny filtr i te brudy, cienka rurka,
    odprowadzane sa do kanalizacji. Za ta solniczka podlaczylem jeszcze dwa
    filtry, jeden z granulatem wapnia i krzemionki i drugi weglowy, ktory przez
    jakis czas pochlanial zapachy.
    W sumie urzadzenie jest pozyteczne, samo sie czysci a jak mu soli brakuje to
    o nia wola.
    Mam tez revers osmosis ale tylko pod zlewem; ono ma mala wydajnosc i po pol
    roku wymaga wymiany trzech filtrow, dosc drogawych. Ono daje wode prawie
    destylowana, pozbawiona wszystkich zanieczyszczen. Sluzy do gotowania herbaty
    zup itd. Moje koty te wode pija i zyja. Te po solniczce rowniez ale jakby
    mniej chetnie.
    Ale kupuje muszynianke lub podobna, zawierajaca troche tego wapnia, magnezu i
    innych mineralow.
    Wracajac do solniczki to tam sie nastawia poziom redukcji i mozesz uzyskac
    wode czesciowo tylko zmiekczona, co mozna ocenic praktycznie.
    Pzdr.