  • 11. Data: 2013-01-10 21:29:39
    Temat: Re: Fiskars zastanów się zanim kupisz
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-10 19:23, Domator pisze:
    > Witam ,chciałem dziś zareklamować siekiere fiskarsa zakupiona w castoramie
    > 1,5 roku temu ,niestety patrzę paragon z castoramy całkiem wyblaknięty ,ale
    Nie rób scen, tylko podgrzej ten paragon (nie spal!) i załatw sprawę, a
    na przyszłość zrób ksero. Nie ma za co :-)

    Maciek

  • 12. Data: 2013-01-10 21:32:43
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Zaraz pod głowica tnąca pękł trzonek wzdłużnie ,wina Fiskarsa to to ze na
    > prośbe pracownika Castoramy o przyjecie do reklamacji bez dowodu zakupu
    > przedstawiciel Fiskarsa odmówił

    czyli tak zapewne, jak w warunkach gwarancji zapisał, ale Castorama
    też dała dupy, wykręcając się ze sprawy, bo przez dwa lata odpowiada
    za niezgodność towaru z umową (czyli siekiera, która do rąbania się
    nie nadaje, bo trzonek pęka), ale tak czy siak dowód zakupu musisz
    mieć, żeby zdziałać cokolwiek...

    pozdrawiam
    s_13

  • 13. Data: 2013-01-10 21:35:45
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Domator" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam ,chciałem dziś zareklamować siekiere fiskarsa zakupiona w castoramie
    > 1,5 roku temu ,niestety patrzę paragon z castoramy całkiem wyblaknięty ,

    Ja na każdym paragonie z tyłu piszę sobie co i kiedy kupiłem. Miałem tak
    samo w Biedronce i paragon wyblakł po pół roku, ale poszedłem i wymienili mi
    towar, chociaż na paragonie nie było nic widać. :-)
    Kumpel kupił DVD w Realu ale zgubił paragon, ja miałem takie samo DVD więc
    pożyczyłem mu paragon, jak mu wymienili na nowe DVD to zwrócił mi paragon i
    po sprawie. ;-)
    Na paragonie nie masz numeru seryjnego siekiery, poproś kogoś niech Ci
    skseruje swój paragon i po sprawie. Może przecież ktoś z grupy wysłać na
    maila jpega.

  • 14. Data: 2013-01-10 21:36:00
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-10 21:25, Jacek pisze:
    > Dupa tam. Miałem taki temat w OBI. Paragon się zawieruszył, ale z banku
    > miałem wydruk. I co? I nic. kwota się zgadza, ale na wydruku z banku nie
    > mam napisane CO kupiłem tylko za ile. I won na drzewo.
    Zapewne mogli na podstawie numeru transakcji wydrukować raport, co też
    takiego zostało sprzedane, ale to wymagałoby już dobrej woli obsługi.

    Maciek

  • 15. Data: 2013-01-10 21:41:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.01.2013 21:14, s_13 pisze:

    > ale dowodem zakupu nie musi być paragon (patrz orzeczenia rzecznika
    > praw konsumentów), jak płaciłeś kartą, to możesz przedstawić wydruk z
    > banku

    Na kwotę jakąś. A nie na towar.

  • 16. Data: 2013-01-10 21:47:09
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Dupa tam. Miałem taki temat w OBI. Paragon się zawieruszył, ale z banku
    > miałem wydruk. I co? I nic. kwota się zgadza, ale na wydruku z banku nie
    > mam napisane CO kupiłem tylko za ile. I won na drzewo.

    bo oni są od tego, żeby jak najbardziej utrudnić ci wyegzekwowanie
    swoich praw :-))) ja mówię teoretycznie o interpretacji sformułowania
    "dowód zakupu" jaką uznaje rzecznik praw konsumenta... oczywiście
    skórka niewarta wyprawki, ja dla świętego spokoju ciepnąłbym tą
    siekierą w kąt, albo wbił w kontuar przy biurze obsługo klienta
    OBI :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 17. Data: 2013-01-10 21:49:23
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Na kwotę jakąś. A nie na towar.

    ... i na transakcję o jakimś konkretnym numerze, wyszczególnionym w
    raportach sprzedaży sklepu...

    pozdrawiam
    s_13

  • 18. Data: 2013-01-10 21:54:08
    Od: "Domator" <j...@g...pl>

    No to jesli bym mógł kogos poprosic o skserowanie paragonu z castoramy do
    siekiery fiskars w okresie ok 2 lat bedę wdzieczny ,siekiera model x 25 ,ale
    podejrzewam że na paragonie nie ma modelu
    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2013-01-10 21:56:42
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 10 Jan 2013 21:19:01 +0100, Domator napisał(a):

    > Zaraz pod głowica tnąca pękł trzonek wzdłużnie ,wina Fiskarsa to to ze na
    > prośbe pracownika Castoramy o przyjecie do reklamacji bez dowodu zakupu
    > przedstawiciel Fiskarsa odmówił

    Procedura obejścia systemu, jeśli te siekiery są nadal w sprzedaży:

    1. Kupić siekierę nr 2, schować paragon
    2. Poczekać z 2-3 tygodnie "używania"
    3. Zgłosić reklamację siekiery nr 1 z czytelnym paragonem
    4. Odebrać naprawioną/wymienioną siekierę nr 1
    5. Oddać nieużywaną siekierę nr 2 i odebrać pieniądze

    Trochę zachodu, ale powinno się udać, jeśli nadal przyjmują zwroty bez
    pytania.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 20. Data: 2013-01-10 21:59:18
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Domator" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam ,chciałem dziś zareklamować siekiere fiskarsa zakupiona w castoramie
    > 1,5 roku temu ,niestety patrzę paragon z castoramy całkiem wyblaknięty
    > ,ale cóż myślę podejdę do nich i spróbuje niestety mimo szczerych chęci
    > pracowników castoramy przedstawicie fiskarsa totalnie olewa sprawę bez
    > dowodu zakupu ani rusz nic nie wskóramy i tak oto wyglada 10 letnia
    > gwarancja w wydaniu FISKARSA W POLSKIEJ RZECZYWISTOSCI.
    > pOZDRAWIAM

    kiedys w leroyMerlin kupilem wiertarke za 75zl do celow domowych ale fakture
    oczywiscie na firme poprosilem... okazalo sie na na zwykly paragon bylo 12cm
    gwaracji a na fakture nic... oczywiscie przy drugim wlaczeniu wiertarka
    odmowila posluszenstwa. w sklepie tlumaczenie bylo takie ze owa wiertarka
    nadaje sie tylko do celow domowych a ze kupilem na fakture to znaczy ze
    bedzie pracowac 24h/7. poszedlem kupilem druga identyczna na paragon na
    drugi dzien oddalem uszkodzona + zwot kasy. druga dziala do dnia
    dzisiejszego.
    co do paragonow to zasade mam jedna jak cos waznego/drogiego/z dlugim
    terminem gwarancji to prosze o fakture na osobe fizyczna i tyle. zona ma
    magiczny segregator gdzie trzyma takie papierkowe skarby :)