  • 1. Data: 2011-03-02 18:31:57
    Temat: Folia - wybór
    Od: forum <f...@g...pl>

    coś wypada dać pod dachówkę ;)

    w ofercie "pakietowej" z dachówkami mam:
    Dachova 200g
    Aquatec >2000 120G/mk
    Aquatec 120 1400g/m2
    Tylvek Solid (?Supro ?Pro)
    Proktor Roofszild Super
    Dorken Delta Vent N

    poza "pakietami":
    Klober Permo Forte, Pro Clima Solitex Plus.

    i jak z rynnami: co zdecydowanie nie, a co polecacie?

  • 2. Data: 2011-03-02 19:06:22
    Temat: Re: Folia - wybór
    Od: "adi" <a...@g...com>

    z tanich strotex 1300 basic, droższe eurovent lub eurovent strong

  • 3. Data: 2011-03-02 19:57:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 2 Mar, 19:31, forum <f...@g...pl> wrote:
    > coś wypada dać pod dachówkę ;)

    TYVEK. Oni wymyslili membrane i oni jako jedyni daja bodaj 25 lat
    gwarancji. Najpewniejszy producent :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-03-02 20:17:22
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:
    > coś wypada dać pod dachówkę ;)
    >

    > TYVEK. Oni wymyslili membrane i oni jako jedyni daja bodaj 25 lat

    Tylko Tyvek. Podobnie jak i przy geowłókninie. Na to dają 40 lat gwarancji.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-03-03 18:36:29
    Od: "adi" <a...@g...com>

    nie no jak tylko tyvek to koniecznie model enercor :)

  • 6. Data: 2011-03-03 18:43:02
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-03-02 21:17, Bartek pisze:

    > Tylko Tyvek. Podobnie jak i przy geowłókninie. Na to dają 40 lat gwarancji.

    Tyvek, tyvekiem ale tam jest kilka rodzajów.
    Którą wybrać?

    W moim przypadku dach prosty, dwuspadowy. Jeszcze do końca nie
    zdecydowałem czy będzie blacha czy dachówka.

    --
    M.

  • 7. Data: 2011-03-03 20:34:17
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Shreek" <p...@M...onet.pl> wrote:

    > Tyvek, tyvekiem ale tam jest kilka rodzajów.
    > Którą wybrać?
    >
    > W moim przypadku dach prosty, dwuspadowy. Jeszcze do końca nie zdecydowałem
    > czy będzie blacha czy dachówka.

    Ja mam chyba pro, w każdym razie o wysokiej paroprzepuszczalności (Sd=0,02 czy
    jakoś tak).
    Mnie przekonał producent membrany (DuPont) oraz kilka dobrych opinii. Inne
    membrany podobno znikają :) nie wiem konkretnie które, ale wolałem nie
    ryzykować.
    Z drugiej strony ja w te membrany do konca nie wierzę. Traktuję to jako
    wiatroizolację, a paroprzepuszczalność traktuję z przymrużeniem oka. Jeśli ktoś
    nosił kiedykolwiek ubrania z Gore-tex powinien wiedzieć o co mi chodzi. Membrana
    działa super, gdy jest nowa. Potem się brudzi i już nie przepuszcza tak jak na
    początku. Kurtkę czy spodnie można wyprać. Membrany na dachu - nie.
    Chciałbym zobaczyć wyniki badań membrany np. po 10 latachu użytkowania. Może się
    mylę...
    Ale i tak membranę wolę od jakiejś papy na calówkach :)

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2011-03-03 20:42:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Mar, 19:43, Shreek <p...@M...onet.pl> wrote:

    > Tyvek, tyvekiem ale tam jest kilka rodzaj w.
    > Kt r wybra ?

    Tyvek pro - dwuwarstwowa. Najmocniejsza. Tyvek solid jest
    jednowarstwowy. Na nic drozszego sie nie rzucalem bo parametry
    paroprzepuszczalnosci mialy praktycznie identyczne, byly tylko
    mocniejsze przy ich ukladaniu - a ze ekipe mialem sprawdzona, no i
    caly czas na oku to wzialem wersje PRO :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-03-03 20:44:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Mar, 21:34, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Chcia bym zobaczy wyniki bada membrany np. po 10 latachu u ytkowania. Mo e si
    > myl ...
    > Ale i tak membran wol od jakiej papy na cal wkach :)

    Gdyby byl problem z paroprzepuszczalnoscia po 10-ciu latach to juz
    dawno o tym swiat budowlany by trabil :) Membrany przeciez stosuje sie
    od dawna. Pozatym producent robi przeciez testy sztucznego postazania
    membran i z tego co pamietam co ciekawe - paroprzepuszczalnosc takiej
    membrany jest nawet wyzsza, niz nowej. Bardziej balbym sie ze zacznie
    przeciekac, niz nieprzepuszczac pary ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2011-03-04 08:54:54
    Od: Shreek <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-03-03 21:42, Adam pisze:

    > paroprzepuszczalnosci mialy praktycznie identyczne, byly tylko
    > mocniejsze przy ich ukladaniu - a ze ekipe mialem sprawdzona, no i
    > caly czas na oku to wzialem wersje PRO :)

    Czyli rozumiem, że SUPRO ma takie same parametry tylko jest mocniejsza.

    Jeszcze mam pytania.
    Są folie z taśmą. Czy warto dołożyć do takiej folii czy lepiej kupić
    osobno taśmę do klejenia?
    Jak jest z liczeniem powierzchni takiej folii? Piszą, że w rolce jest
    100m2. Te 100m2 to jest powierzchnia netto i do tego dochodzi pasek folii?
    Chodzi o to, czy jeśli mam załóżmy na okrągło 300m2 dachu to czy pokryję
    to trzema rolkami czy z każdej rolki pójdzie trochę powierzchni na zakładkę?

    --
    M.