  • 1. Data: 2016-04-03 21:18:12
    Temat: Gałązki wierzby
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    Niedawno tutaj było o wsadzaniu kijka, z którego coś wyrasta. Mam
    pytanie - czy to dotyczy także wierzby?
    Od Wielkiejnocy mam w wazonie gałązki wierzby (takiej pokręconej, nie
    wiem, jak nazywa się ta odmiana). Te gałązki nie dość, że już mają
    listki, to jeszcze puściły pędy w wodzie. Czy jest szansa, że jak wsadzę
    w ziemię, to będzie rosło dalej? Poczekać aż pędy będą dłuższe? Na
    razie mają ok. 10cm.

    Ewa

  • 2. Data: 2016-04-03 21:27:21
    Temat: Re: Gałązki wierzby
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Apr 2016 21:18:12 +0200, FEniks napisał(a):

> [...]
    > listki, to jeszcze puściły pędy w wodzie. Czy jest szansa, że jak wsadzę
    > w ziemię, to będzie rosło dalej? Poczekać aż pędy będą dłuższe? Na

    Pędy czy korzenie?

  • 3. Data: 2016-04-03 21:38:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Niedawno tutaj było o wsadzaniu kijka, z którego coś wyrasta.
    > Mam pytanie - czy to dotyczy także wierzby?

    To, że można takie kijki, dajmy na to z jabłoni, wtykać do ziemi
    przy okazji wytyczania grządek na buraki, a one prędzej uschną,
    niż listki wypuszczą i się ukorzenią? Nie -- to w najmniejszym
    stopniu nie dotyczy wierzby!

    > Od Wielkiejnocy mam w wazonie gałązki wierzby (takiej pokręconej,
    > nie wiem, jak nazywa się ta odmiana).

    Dzisiaj taką widziałem w Biedronce. Za piętnaście złotych. Już dobrze
    ukształtowaną, tak z półtora metra wysoką.

    > Te gałązki nie dość, że już mają listki, to jeszcze puściły pędy
    > w wodzie. Czy jest szansa, że jak wsadzę w ziemię, to będzie
    > rosło dalej? Poczekać aż pędy będą dłuższe? Na razie mają ok. 10cm.

    Wierzba znana jest z tego, że jak się kołek przy robieniu płotu
    wbije w ziemię, to on listki wypuści. Gdy kto chce, by tego nie
    robił, wbija go "zielonym do dołu". Z powtykanych w ziemię witek
    wirzbowych, posplatanych ze sobą, można łatwo zrobić zielony płot

    http://gospodarstwo.net/gospodarstwo_agroturystyczne
    /wp-content/uploads/2012/01/Wierzba_Plot21-224x300.j
    pg

    albo co innego:

    http://images68.fotosik.pl/5/7508246a31cb60cfmed.jpg

    Bardziej trzeba się starać, by gałązka wierzbowa wsadzona w ziemię
    nie rosła dalej, niż by rosła.

    Jarek

    --
    Ktoś na niebie owce wypasa, hej
    Popatrz zakwitł już twój parasol, hej

  • 4. Data: 2016-04-03 21:45:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 3 Apr 2016 21:27:21 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Pędy czy korzenie?

    Tia...

  • 5. Data: 2016-04-03 21:52:38
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > To, że można takie kijki, dajmy na to z jabłoni, wtykać do ziemi
    > przy okazji wytyczania grządek na buraki, a one prędzej uschną,
    > niż listki wypuszczą i się ukorzenią?

    Ja pamiętam dyskusję o takich, co puszczą.

    > Dzisiaj taką widziałem w Biedronce. Za piętnaście złotych. Już dobrze
    > ukształtowaną, tak z półtora metra wysoką.

    No to te moje gałązki mają około metra. Jak by je tak rozprostować, to
    może i półtora by wyciągnęły.

> [...]
    >
    > http://gospodarstwo.net/gospodarstwo_agroturystyczne
    /wp-content/uploads/2012/01/Wierzba_Plot21-224x300.j

    Fajne, ale to z innego typu wierzby. Te moje są chyba z wierzby
    mandżurskiej. Pewnie też ma takie właściwości, bo sporo jej wokół widuję.

    Ewa

  • 6. Data: 2016-04-04 00:13:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Ja pamiętam dyskusję o takich, co puszczą.

    Puszczą te wierzby może nie zostaną, ale pustyni też być nie powinno.

    > No to te moje gałązki mają około metra. Jak by je tak rozprostować,
    > to może i półtora by wyciągnęły.

    To może one z Biedronki? Różne wierzby tam mieli, w tym i mandżurską.

> [...]
    >
    > Fajne, ale to z innego typu wierzby. Te moje są chyba z wierzby
    > mandżurskiej. Pewnie też ma takie właściwości, bo sporo jej wokół

    Jeśli chodzi o coś, co można nazwać żywotnością, to wszystkie one
    jednakie pod tym względem. Radzę toto wsadzić, powinno dać sobie radę.
    U mnie okolica wybitnie niewierzbowa, widać je głównie w Biedronce --
    tam trafiają pewie według rozdzielnika. A ja lubię wierzby, sympatyczne
    drzewo. Można siąść pod, na fujarce zagrać. A jak kto ma trochę więcej
    talentu, to mu czasem jaki mazurek przyjdzie do głowy.

    Jarek

    --
    A gdyby nawet poszły, to gdzieżby?
    Gdzieżby poszły, powiedzmy, wierzby?

  • 7. Data: 2016-04-04 14:15:56
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 Apr 2016 00:13:51 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Jeśli chodzi o coś, co można nazwać żywotnością, to wszystkie one
    > jednakie pod tym względem. Radzę toto wsadzić, powinno dać sobie radę.

    "Pędami" podwodnymi do góry, czy na dół?
    3-]

  • 8. Data: 2016-04-04 20:01:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 4 Apr 2016 14:15:56 +0200, Ikselka napisał(a):

    > "Pędami" podwodnymi do góry, czy na dół?
    > 3-]

    Hmmm, milczenie jak w grobie 3-]]]