  • 41. Data: 2012-04-03 11:06:01
    Temat: Re: Gaz ziemny czy pompa ciepła
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    sion-forums@vbyj26...
    W dniu wtorek, 3 kwietnia 2012, 09:18:58 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    >Nie wiem czy to aktualne ale w zeszłym roku opłata była zryczałtowana i
    >było chyba tak:
    >1500 zł za odcinek o długości do 15 m plus 65 zł za każdy dodatkowy metr

    Do ogrodzenia.

    >Jeśli kocioł dwufunkcyjny to tak, ale tu mówimy o grzaniuy CWU i tylko
    >latem.
    >Pal licho sprzedawcę, ale wcale nie widze sensu inwestowania 9000zł dla
    >potrzeb TYLKO CWU latem.

    Dokladnie.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2012-04-03 12:18:15
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-04-03 10:27, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > to ze ci sie udało to fajnie, ale jesli oni podlegaja pod prawo
    > energetyczne (a chyba tak) to maja ci doprowadzic gaz do granicy
    > posesji. I to oni decydują o tym gdzie doprowadzą - wiadomo ze tam gdzie
    > im bedzie najtaniej. Im, nie tobie.
    >

    > b.

    Nie wiem jakie jest prawo u mnie na początku chcieli na ścianie salonu
    od ogrodu podłączyć bo gaz miał iść od sąsiada nie zgodziłem się więc
    powiedzieli, że podciągną do ogrodzenia - wyznaczyłem im miejsce - wjazd
    nie, bramka nie, śmietnik - nie,... wyszło na rogu działki, a żeby
    podciągnąć tam przyłącz musieli by obejść moją działkę prawie w koło
    wyszło im prawie 100 m więc zgodzili się w końcu na ścianę i miejsce
    jakie sobie wybrałem bo mieli o połowę mniej.
    Koniec końców zrobili sieć i w sumie faktycznie tych metrów wyszło tylko 20.

    Ariusz

  • 43. Data: 2012-04-07 14:01:33
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    sion-forums@vbyz30...

    > Gaz ziemny tylko jesli bys chcial nim docelow grzać. Do samej CWU na lato
    > nie bardzo sie kalkuluje -
    > albo grzej wodę kotłem wszystkopalnym, a jak chcez bezobsługowo to pradem.

    Jeszcze lepiej kolektorami. Koszt budowy zbliżony do kotła gazowego, za to w
    sezonie wiosenno-letnio-jesiennym ciepła woda prawie za darmo.

  • 44. Data: 2012-04-09 15:37:37
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-03-31 21:55, Marek Dyjor pisze:

    > Co jest cwaniackiego w handlu? Handel polega na sprzedawaniu, niczego
    > nieuczciwego nie widzę w dziąłniu tego handlowca.

    To że handlowiec wprowadził klienta świadomie w błąd. Powietrzna pompa
    cieplna nie jest żadnym zamiennikiem w porównaniu do pieca gazowego.
    Wprowadzenie w błąd = oszukanie klienta = cwaniactwo.

    > czy jak ktos sprzedaje BMW po 150 000 to uważasz ze jest cwaniakiem, bo
    > przecież można kupić skodę fabie za 40000?

    Co za brednie. BMW sprzedaje samochody za 150 tys a nie za 40 tyś
    ponieważ są znacznie lepsze od tych za 40 tys i to są konkretne
    parametry które są mierzalne. Większa moc, lepszy wyciszenie, lepsze
    prowadzenie, lepsze materiały wykończenia, lepsze wyposażenie, dodatkowe
    mechanizmy zapewniające bezpieczeństwo - I ZA TO płacisz 3x tyle.
    Natomiast analogia jest taka jak by kolega poszedł do salonu i chciał
    kupić fabie a sprzedawca by mu zaproponował skuter śnieżny albo quada za
    te same pieniądze twierdząc że tak samo się będzie sprawował jak fabia.

    > Jak na razie to twoje zachowanie należy napietnować, bo mogłeś polecić
    > tańszy produkt nikogo nei obrażając.

    Miał w 100% rację i nazwał rzeczy po imieniu.

    Rafał

  • 45. Data: 2012-04-09 16:59:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    The_EaGle wrote:

    > To że handlowiec wprowadził klienta świadomie w błąd. Powietrzna pompa
    > cieplna nie jest żadnym zamiennikiem w porównaniu do pieca gazowego.
    > Wprowadzenie w błąd = oszukanie klienta = cwaniactwo.

    w sumie jest cena eksploatacji jest porównywalna.

    Marekting, sprzedawca ma sprzedawać jego celem jest handel.

    Handlowiec nie jest dobrym wójkiem tylko biznesmenem, oszustwem było by
    gdyby mówił coś co jest kompletnie nie prawdą.

> [...]
    > parametry które są mierzalne. Większa moc, lepszy wyciszenie, lepsze
    > prowadzenie, lepsze materiały wykończenia, lepsze wyposażenie,

    gówno prawda....

    i ten za 140 000 i ten za 40 000 wykonuje dokłądnei tę samą funkcję przewozi
    obywatela z miejsca A do miejsca B :)

    to jest podstawową funkcja samochodu, reszta to bajery i marketing czytaj
    oszukiwanie klienta.

  • 46. Data: 2012-04-13 12:40:52
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-04-09 16:59, Marek Dyjor pisze:

    > w sumie jest cena eksploatacji jest porównywalna.

    Jest porównywalna kiedy temp wynosi +5 a jest zupełnie nie porównywalna
    przy -5 a prawdopodobnie taka pompa sama się wyłączy przy -10 czy -15 i
    klient w domu będzie miał zimno a przecież miało to działać wg Ciebie
    jak piec gazowy...

    > Marekting, sprzedawca ma sprzedawać jego celem jest handel.
    >
    > Handlowiec nie jest dobrym wójkiem tylko biznesmenem, oszustwem było by
    > gdyby mówił coś co jest kompletnie nie prawdą.

    Handlowiec ma sprzedawać ale jest coś takiego jak świadome wprowadzanie
    klienta w błąd i to właśnie tutaj zaszło. Czytaj czyste cwaniactwo.

    > gówno prawda....
    >
    > i ten za 140 000 i ten za 40 000 wykonuje dokłądnei tę samą funkcję
    > przewozi obywatela z miejsca A do miejsca B :)

    Dokładnie tak - gówno prawda. Gdyby dwa samochody były TAKIE SAME z
    różnymi znaczkami to różnica w cenie to byłby czysty marketing -
    przykład toyota aygo, citroen C1 i peugeot 107 - to są identyczne
    samochody z różnymi znaczkami i niewielkimi zmianami w wyglądzie.

    Natomiast fabia i bmw serii 3 za 150tys to zupełnie różne konstrukcje i
    nie ma tu wiele do marketingu.
    Skoro twierdzisz że funkcja przewiezienia z punktu A do B tak samo
    spełnia fabia co bmw to proponuje kupić bilet na pociąg za 40tys - też
    przewiezie cie z pkt A do B - funkcja identyczna. Będziesz miał 3 letni
    bilet na koleje w Polsce ;) względnie kup miesięczny na PKS.

    > to jest podstawową funkcja samochodu, reszta to bajery i marketing
    > czytaj oszukiwanie klienta.

    Większych bredni dawno nie czytałem... rozumiem że dla ciebie nie ma
    różnicy po między rowerem, autobusem, pociągiem, samolotem, fabią a bmw
    - każde z tych urządzeń przewiezie cię z A do B za różną cenę która to
    wg Ciebie to czysty marketing ? ;))))))))))

    Rafał

  • 47. Data: 2012-04-14 01:41:23
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-04-13 12:40, The_EaGle pisze:
> [...]
    > przy -5 a prawdopodobnie taka pompa sama się wyłączy przy -10 czy -15 i
    > klient w domu będzie miał zimno a przecież miało to działać wg Ciebie

    Rozumiem, że jesteś zawiedzionym użytkownikiem PC i stąd te żale?
    Bo jeśli nie używasz, to skąd czerpiesz swoją wiedzę?

    Ogrzałem tej zimy (co ja piszę - przez cały rok marzec-marzec!) chatkę
    prawie 140m2 za 1640PLN, w tym ciepła woda dzień w dzień. Instalacja w
    kotłowni kosztowała ok. 20kpln (w tym pompa powietrzna, bojler,
    instalacja i uruchomienie).
    Przy temperaturach -23-25st. pompa "spalała" prądu za 12-14pln, na
    grupie są raporty z naszej instalacji. Czy to nie jest dobry "zamiennik"
    dla ogrzewania gazowego (którego nie będę mieć, chyba że w gazowni
    zaczną teleportować gaz bezpośrednio do przyłącza klienta)?

    > Handlowiec ma sprzedawać ale jest coś takiego jak świadome wprowadzanie
    > klienta w błąd i to właśnie tutaj zaszło. Czytaj czyste cwaniactwo.

    Patrz wyżej - czy czasem sam nie trwasz w błędzie.
    Producentów piecy gazowych jest więcej, niż dostawców PC, oni też mają
    szkolenia z technik sprzedaży :)

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    > Rafał

    Pozdrawiam,
    Jarek.

    PS. Nie sprzedaję instalacji grzewczych - tylko używam :)

  • 48. Data: 2012-04-15 11:17:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    The_EaGle wrote:

> [...]
    > bmw - każde z tych urządzeń przewiezie cię z A do B za różną cenę
    > która to wg Ciebie to czysty marketing ? ;))))))))))

    tak samo różni sie pompa ciepła będąca ekskluzywnym źródłem ciepła od kotła
    gazowego.

    nawet w kotłach gazowych masz takie za 2500 (jakis tani junkers) albo i za
    1500 jakis Chińczyk Cziongsio i dedietricha solneo za 15000. Też powiesz że
    instalator czy handlowiec który proponuje taki sprzęt do oszust?

  • 49. Data: 2012-04-15 11:37:46
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > tak samo różni sie pompa ciepła będąca ekskluzywnym źródłem ciepła od
    > kotła gazowego.

    co jest eksluzywnego w PC? Chyba tylko to ze mozna sie pochwalic przed
    znajomymi :-)
    Urządzenie ma 2 zadania: bezobsługowo grzać i nie psuć sie przez założony
    okres życia. I jesli je spełnia to ciezko mówic o jakims luksusie nieważne
    czy to jest wypasiona PC, samoróbna PC czy piec gazowy tani czy drogi.

    Chyba ze rozumiesz ekskluzywnosc poprzez sume wydanych pieniedzy na
    urządzenie, no to ok - PC przebija inne urządzenia :-))))

    b.

  • 50. Data: 2012-04-15 15:29:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    > Chyba ze rozumiesz ekskluzywnosc poprzez sume wydanych pieniedzy na
    > urządzenie, no to ok - PC przebija inne urządzenia :-))))

    tak samo jak w wielu innych sprawach...

    możesz kupić najtańszy telefon za 50 zeta i wypasionego Siemensa Gigaseta za
    900 zł.

    możesz kupić tanie buty za 15 i włoskie za 2000

    sprzedawanie ciuchów za grubę tysiące nie jest oszustwem.

    To klient decyduje czego chce. ja zwykle pytam czego klient oczekuje w
    ofercie... i proponuję produkty pasującego do jego profilu. Komuś bogatemu
    nie będę proponował pieca chińczyka za 1000 zł, bo taki klient chce mieć
    drogi markowy produkt.