  • 1. Data: 2012-03-29 22:23:42
    Temat: Folia na kalenicy
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Witam !

    Zastanawiam się czy folia paroprzepuszczalna (Lenko ML110) powinna być na
    kalenicy rozcięta czy ma był połączona ...
    Na poddaszu nieużytkowym (w przyszłości będzie użytkowe) w niektórych
    miejscach mam folię rozciętą a w niektórych nie ..
    Rozcięcie powoduje że wiatr po poddaaszu zapewne w większym stopniu hula a
    dodatkowo folia "świergocze" i hałasuje.

    Jak to powinno wyglądać ?

    Tak :

    http://img192.imageshack.us/img192/4764/folia2.jpg

    Czy tak:

    http://img714.imageshack.us/img714/3346/folia1u.jpg

    Przecięcie napewno powoduje lepszą wymianę powietrza i wentylację , tyle czy
    jest one potrzebne ?
    Jeśli przecież dałbym wełnę to była by ona podwiewana a chyba nie o to
    chodzi ?
    Powinno być jak na rysunku 2 (czyli folia1u) czy nie ?
    Jeśli tak to czym łączy się taką folię ? Jakaś specjalna folia ?

  • 2. Data: 2012-03-29 22:50:04
    Temat: Re: Folia na kalenicy
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 marca 2012, 22:23:42 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > Zastanawiam się czy folia paroprzepuszczalna (Lenko ML110) powinna być na
    > kalenicy rozcięta czy ma był połączona ...

    Rozcieta ?? Przeciez ona odpowiada za szczelnosc.. Powinna byc przelozona przez
    kalenice z jednej i drugiej strony - na zaklad. To ma byc szczelne!!! To jest folia
    paroprzepuszczalna i nie potrzebuje zadnego rozciecia zeby wymieniac powietrze - ta
    rozcieta folia to partactwo do poprawki!

    Tak to powinno wygladac:

    http://cdn28.muratordom.smcloud.net/t/photos/thumbna
    ils/51/97/fe/5197fed5ac88473d_305x0_rozmiar-niestand
    ardowy.jpg

    http://www.forumbudowlane.pl/images/gallery/maciekta
    u/dachy%3Amembrana%20na%20kalenicy.jpg

    http://folnet.pl/data/files/_przewodnik_7-1.jpg

    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2012-03-29 23:12:01
    Od: "Krawczyński Eugeniusz" <k...@t...net.pl>

    --
    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Powinno być jak na rysunku 2 (czyli folia1u) czy nie ?
    > Jeśli tak to czym łączy się taką folię ? Jakaś specjalna folia ?

    ten typ folii nie jest folią paroprzepuszczalną. Kiedy będzie układana
    wełna powinna byc tak montowana jak by dach był kryty deską i papą czyli
    odstęp pomiedzy wełną a folia. A więc w kalenicy musi być rozcięcie. W tej
    chwili nie jest to konieczne. do klejenia foli używana jest taśma "do
    łączenia Folii" firm Dorken czy IFT dostepne w hurtowniach lub marketach
    budowlanych .
    Pozdrawiam Krawczyński Eugeniusz
    www.krawbud.toya.net.pl

  • 4. Data: 2012-03-29 23:24:48
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Dzięki !

    A da się jakoś stwierdzić czy to folia paroprzepuszczalna czy też folia
    paraizolacyjna bo producent
    (http://www.lenko.com.pl/index.php?str=3&idm=21&id_m
    =59&ids=19) ma pod tym
    samym oznaczeniem ML110 folię paroprzepuszczalną i paraizolacyjną ?

    Czy jest jakaś duża różnica pomiędzy takimi foliami ?
    Czy tylko różnią się tym że musi być min. 2 cm przerwa w izolacji pomiędzy
    wełną a folią + wentylacja na kalenicy (przecięcie foli) ?

    Czyli rozumiem że te przecięcie folii na kalenicy jest prawidłowe ?
    Pytam bo wiatr mi mocno dmucha a że folia przecięta nie jest niczym
    przymocowana do krokwi to mocno hałasuje (świergocze) i chciałem dziś
    przybić takerem tą folię do krokwi aby nie świergoliło ;)

  • 5. Data: 2012-03-29 23:42:39
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > Rozcięcie powoduje że wiatr po poddaaszu zapewne w większym stopniu hula a
    > dodatkowo folia "świergocze" i hałasuje.

    To nie jest odpowiednia folia do ocieplania wełną dachu. Powinna być
    wysokoparoprzepuszczalna z wełną dociśnietą.
    Kto ci to zrobił taką krzywdę?

  • 6. Data: 2012-03-30 09:42:00
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Witam !
    >
    > Zastanawiam się czy folia paroprzepuszczalna (Lenko ML110) powinna być na
    > kalenicy rozcięta czy ma był połączona ...

    Na moje laickie oko to nie jest folia paroprzepuszczalna. W takim razie być
    może korzystnie byłoby rozciąć folię przy kalenicy. Twojej folii zapewne też
    nie trzeba zabezpieczać przed UV, więc w sumie dawanie wełny na nią nie jest
    konieczne. Ale sprawdź to, ja nie wiem co to za folia. Szkoda, że nie
    dopilnowałeś dewelopera i zamiast porządnej foli dał Ci jakieś tanie
    badziewie. Oczywiście musisz dać w takim przypadku szczelinę wentylacyjną,
    jeśli będziesz kładł wełnę.

    Ja nie będę rozcinał swojej. Mam nadzieję, że nie będzie wilgoci na
    stryszku. Jeśli będzie, to trzeba będzie pomyśleć jak temu zaradzić, ale
    prędzej wolałbym zrobić kratki wentyalcyjne w ścianach szczytowych (lub małe
    otwory) niż przecinać folię w kalenicy.

  • 7. Data: 2012-03-30 10:47:40
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2012-03-29 23:24, /// Kaszpir /// pisze:

    > A da się jakoś stwierdzić czy to folia paroprzepuszczalna czy też folia
    > paraizolacyjna bo producent
    > (http://www.lenko.com.pl/index.php?str=3&idm=21&id_m
    =59&ids=19) ma pod

    Da się
    JA wyczytuję:
    "Folie paroizolacyjne ML 90 oraz ML 110
    czyli folia paroizol
    są foliami o pośrednich właściwościach wytrzymałościowych w stosunku do
    MLS 98 i zwykłej folii paroizolacyjnej."
    a odniesienie jest tylko do wytrzymałości
    Pdr. M

  • 8. Data: 2012-03-30 10:57:32
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Da się

    Ja się wczytałem i do końca nie wiem czy mam folię paraizolacyjną czy
    paroprzepuszczalną , tym bardziej że producent z tym samym oznaczeniem
    produkuje folie paraizolacyjne i paroprzepuszczalne i na moje oko wyglądem
    niczym się nie różnią ...

    Deweloper podaje że stosuje folię paroprzepuszczalną ...

    Ale chyba pójdę obok na budowę i po prostu dowiem się od dewelopera :)

    Chociaż i tak chyba nie ma to dużego znaczenia bo chyba zarówno folia
    paroprzepuszczalna jak i paraizolacyjna wymaga wykonania wentylacji wełny
    (2cm) więc wszystko jedno jaką mam folię bo obie wymagają wentylację ...

    Po prostu dobrze to wiedzieć , aby w przyszłości pamiętać o wentylacji ...

  • 9. Data: 2012-03-30 11:04:25
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > MLS 98 i zwykłej folii paroizolacyjnej."
    > a odniesienie jest tylko do wytrzymałości

    ale zauważ, że pod tym samym oznaczeniem funkcjonuje też folia
    paroprzepuszczalna
    dla mnie w ogóle to jakiś burdel na tej stronie z opisami, te same symbole,
    nazywanie membrany folią, brak podanej paroprzepuszczalności...
    BTW koszt membrany jest znikomy w koszcie całego dachu, domu nie
    wspominając, więc kupować najlepszą...
    teraz bym potraktował to jak zwykłą papę i rozcinał przy kalenicy i to
    porządnie rozcinał, czyli wycinał pasek tak z 10 cm szerokości, potem robił
    z drutu wiązałkowego (ocynk) dystanse 3 cm i dopiero wełna, inna szkoła, to
    zamiast drutu membrana wysokoparoprzepuszczlna nabita pod krokwiami
    (otulająca je) z odstępem 3 cm od tej niby foli i dopiero wełna na styk do
    tej membrany...

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2012-03-30 11:07:02
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Chociaż i tak chyba nie ma to dużego znaczenia bo chyba zarówno folia
    > paroprzepuszczalna jak i paraizolacyjna wymaga wykonania wentylacji wełny
    > (2cm) więc wszystko jedno jaką mam folię bo obie wymagają wentylację ...

    Paroprzepuszczalna nie wymaga szczeliny wentylacyjnej między folią a wełną.
    Aczkolwiek niektórzy tak robią...

    Ja szczeliny nie daję, dociskam wełnę do folii.