  • 1. Data: 2012-03-30 10:02:12
    Temat: kolejność prac - elewacja przed tynkami
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    czy stoi coś na przeszkodzie aby zaraz po wstawieniu okien wykonać elewację
    zewnętrzną (styropian, klej, siatka, tynk)? Dopiero potem byłyby wykonane
    tynki w środku. Zaś drzwi zewnętrzne i brama garażowa będą wstawione po
    tynkach, wylewkach.

    Jakieś słabe punkty takiej kolejności? Możliwe zagrożenia?

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-03-30 10:11:15
    Temat: Re: kolejność prac - elewacja przed tynkami
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 marca 2012, 10:02:12 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
> [...]
    > tynkach, wylewkach.
    >
    > Jakieś słabe punkty takiej kolejności? Możliwe zagrożenia?

    Większaośc tzw developerów tak robi(tylko ew drzwi i bramy wstawiuaja przed elewacją.
    Wykańczają dom z zewnątrz a w srodku juz kończy ew. nabywca. moim zdaniem nic złego
    się nie stanie jak tak zrobisz.

  • 3. Data: 2012-03-30 10:13:13
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:

    > Jakieś słabe punkty takiej kolejności? Możliwe zagrożenia?

    myślę, że nie ma to większego znaczenia, jedynie tyle, że jak będziesz
    miał zrobioną elewację, to trzeba będzie bardziej uważać podczas
    kolejnych prac - tynkarze i wylewkarze swoimi sprzętami mogą uszkodzić
    elewację przy drzwiach/bramach. Jednak jakieś sensowne zabezpieczenie
    powinno wystarczyć.
    No i masz dalej 'ciężką' budowę, zatem wszelkiego rodzaju chlapanie i
    brudzenie jak najbardziej wchodzi w grę.
    Da się, ale kłopotu trochę i ryzyko zabrudzenia/uszkodzenia.
    Bo mury nie są już świeże, zatem czynnik schnięcia murów raczej bym pominął.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 4. Data: 2012-03-30 10:53:56
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > zewnętrzną (styropian, klej, siatka, tynk)? Dopiero potem byłyby wykonane
    > tynki w środku. Zaś drzwi zewnętrzne i brama garażowa będą wstawione po

    Osobiście bym nie polecił jeśli szybko chcesz się wprowadzić, wiele osob tak
    robi, jednak schnięcie
    tynków wewnątrz znacznieznacznie się wydłuży,
    istnieje również mozliwośc przy kolenych pracach uszkodzenia wykończonej
    elewacji.

    Plusów nie widzę, raczej wady, wiekszosc deweloperów robi odrazu elewację.

    U siebie tynki robiłem sierpień-wrzesień, a w lutym już mieszkałem i nie
    było problem z wilgocią.

    Moim zdaniem nie ma zalet rozwiązania które chcesz zastosować.

    Wada prothermy :), ze ladnie wydmuchało całą wilgoć i było w domu szybko
    bardzo sucho, a dopiero ocieplałem rok poźniej.

    pozdrawiam
    AT

  • 5. Data: 2012-03-30 15:50:27
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT

    napisał w wiadomości news:jl3pa3$ntn$1@usenet.news.interia.pl...

> [...]
    > tynkach, wylewkach.
    >
    > Jakieś słabe punkty takiej kolejności? Możliwe zagrożenia?

    najpewniej upaprają, zniszczą elewację w okolicach drzwi, tam gdzie bedzie
    wprowadzony wąż. U mnie flachowcy nawet dach obrzygali zaprawą, choc dom dosc
    wysoki, a agregat byl dosc daleko. Wole nie myslec co by bylo jakbym najpierw
    robil elewacje. Dodatkowo to co pisze przedpisca - mozliwe problemy z
    wentylowaniem i ze schnieciem scian po tynkach.

    --
    pozdr Z.

  • 6. Data: 2012-03-30 22:24:49
    Od: "MJanoszek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]
    > wstawione po tynkach, wylewkach.
    >
    > Jakieś słabe punkty takiej kolejności? Możliwe zagrożenia?

    Ja tak zrobiłam i było spoko.
    Tynkarze i wylewkarze porządni - nic nie pobrudzili. Tym, którym pobrudzili
    to mieli jakiś niechlujów chyba.
    Minusem jest to, że mamy o rok starszy tynk, a tym samym szybciej brudny dom
    (jasny tynk na Śląsku).
    Nie wyobrażam sobie natomiast tynkowania przed drzwiami zewnętrznymi i bramą
    garażową. Jak to potem wykończysz? Różnica w kolorze może być.
    Gosia

  • 7. Data: 2012-04-02 10:43:43
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Do jak najszybszego zrobienia elewacji zmuszają mnie okoliczności. Chodzi o
    membranę dachową, jest to membrana wysokoparoprzepuszczalna, producent
    podaje okres 4 miesięcy odporności na promieniowanie UV.

    Chcę jak najszybciej zakryć podbitką membranę. Nie zrobię podbitki póki nie
    będzie ocieplenia z zewnątrz.

    Chyba jednak zrobię elewację dwuetapowo: najpierw styropian i siatka, a na
    samym końcu tynk zewnętrzny (może dopiero w przyszłym roku, nawet po
    przeprowadzce). Wyjdzie drożej, ale przynajmniej mam pewność, że nie
    zostanie pobrudzone.

    Pozdrawiam,
    BWP