  • 11. Data: 2010-06-15 09:23:43
    Temat: Re: Gdzie dać lepsze "ocieplenie" ?
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > Jak chcesz trzyma� opa� w gara�u to od razu zrezygnuj z jego podstawowej
    > roli, jak zapakujesz tam rower, kosiarkďż˝, meble ogrodowe, parďż˝ pudeďż˝ z
    > rzeczami "przyda siďż˝" no i ten opaďż˝ to autem tam nie wjedziesz nigdy w
    > �yciu.

    te domy nie buduje developer , lecz firma budowlana. Więc nie będzie
    podwykonawców ...

    Co do opału to zobaczy się. Opał i tak będę kupował w workach , więc
    zapewne część będzie w kotłowni , część w garażu a jak będzie ciągle
    za mało to może postawi się jakąś "szopę" na opał ...

    W najgorszym wypadku opał będzie w garażu a samochód pod chmurka ;)

    Zależy mi najbardziej aby znaleźć kompromis pomiędzy ociepleniem jakie
    oferuje firma budowlana a tym o ile jesli warto zwiększyć warstwę
    ocieplenia ...

    Z tego co na razie piszecie wynika że najbardziej trzeba ocieplić
    sufit.

    Rozumiem że jeśli poddasze nie jest użytkowe to nie ma sensu ocieplać
    dachu (nie będzie tam żadnego ocieplenia)

  • 12. Data: 2010-06-15 09:28:31
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 15 Cze, 11:14, Rafał <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > opał, ewentualnie czy jest możliwość zapięcia gazu.
    > Był tu kiedyś ktoś, kto chciał opał trzymać na poddaszu...
    > Na sezon będziesz potrzebować dobrych kilka ton opału, przekłada się to
    > na kilka m3 takie pomieszczenie 2x2m^2 wypełnione prawie po sufit to
    > minimum. Dowozić po trochę nie ma sensu bo na transporcie popłyniesz.
    >
    > Jak chcesz trzymać opał w garażu to od razu zrezygnuj z jego podstawowej
    > roli, jak zapakujesz tam rower, kosiarkę, meble ogrodowe, parę pudeł z
    > rzeczami "przyda się" no i ten opał to autem tam nie wjedziesz nigdy w

    Zgadzam się z przedmówcami. Mam kocioł na ekogroszek w kotłowni 8m2 i
    jest ciasno nawet jak nie ma węgla (głownie przez to że kotłownię mam
    w kształcie liter "L"). Najlepiej byłoby zrobic większą kotłowniew
    końcu garażu ale tam nie ma komina więc będzie problem.
    Składowanie opału to nie aż taki wielki problem ja miałem w tym roku
    po prostu poukładane worki na starych paletach i przykryte to wszystko
    folią. Mozna postawić blaszak albo jakąć budke żeby tam przymac
    węgiel. Warunkiem czystości jest dodatkowe wejście do kotłowni.

    Pzdr
    QbaB

  • 13. Data: 2010-06-15 10:44:00
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Nie ukrywam że cena jest dość atrakcyjna (320tys) za stan
    > developerski , wraz z działką 1000m2.
    Wydaje się bardzo tanio.

    > Ściany zewnętrzne o przenikalności cieplnej K=0,29 W/m2 K
    > - suporeks o grubości 25 cm
    > - warstwa styropianu o grubości 12 cm

    To wynika z normy warto więc trochę dodać. Ważna jest też jakość wykonania.

    > Jastrych na parterze
    > -warstwa styropianu grubości 8 cm
    8 cm to obecne minimum a przy wzroście cen energii będzie już za mało.
    Wydaje mi się że warto dołożyć do co najmniej 10cm

    > Stropodach
    > -ocieplenie stropu wełną mineralną grubości 15 cm
    Zdecydowanie za mało. Rozumiem że te 15cm to w stropie. Daj na to w poprzek
    minimum 5 cm przykryj wiatroizolacją i połóż sobie płyty OSB (będzie
    podłoga)
    a w krokwiach daj kolejne 15-20cm. Tanim sposobem powstanie mały stryszek i
    większość sezonowych sprzętów i innego typu rzeczy będzie tam można trzymać
    a nie w garażu.
    Wejscie po rozkładanych schodach z garażu.

    > Okna i drzwi
    > - profil okienny 6 komorowy, w obustronnej okleinie w kolorze drewna
    6 komór to teraz właściwie norma. Co do okien 3-szybowych to uważam że warto
    tym bardziej że tych okien masz sporo więc strat też będzie sporo. W
    zależności od profili (producenta) jakie wybierzesz wkłady 3-szybowe nie są
    dużo droższe. Są firmy które np. dają 3 szyby za darmo jeśli przedpłacasz
    100% wartości zamówienia.

    > Instalacja wod-kan
    > - własne ujecie wody (studnia głębinowa z hydroforem)
    > - zbiornik na nieczystości 8 tyś litrów
    Bardzo mały ale chyba większych legalnie nie można. Tym nie mniej staraj
    się go powiększyć wszystkimi metodami.

    > Domek nie ma poddasza użytkowego. Dach będzie zabezpieczony tylko
    > folią. Nie będzie tam żadnego ocieplenia. Czy w przypadku gdy poddasze
    > nie będzie zupełnie użytkowane ani ogrzewane warto ocieplać dach , czy
    > zamiast tego lepiej ocieplić sufit ?
    Moim zdaniem jedno i drugie

    > Jaka powinna być instalacja jakbym chciał ogrzewać dom piecem na
    > ekogroszek zamiast ogrzewania domu piecem na ekogroszek - ogrzewać
    > kominikiem ?

    Obawiam się że ogrzewanie kominkiem przestało być ekonomiczne, chyba że masz
    dostęp do taniego drzewa.
    Pomyśl czy istnieją jakaś możliwość podłączenia do gazu? Ten eco-groszek to
    w tym domu będzie utrapienie. Myśl gdzie zapas opału będziesz trzymać. Nie
    widzę dobrego rozwiązania. Jedynie ten garaż ale go trochę szkoda.

    Co do układu domu to już na tym etapie przymierz się gdzie co będzie stało
    bo może się okazać że jakieś np. okno jest zbędne lub przeszkadza. Okna
    możesz zmieniać lub je usuwać. To samo jeśli chodzi o drzwi. Czasami warto
    je przesunąć tak aby zmieściła się szafa lub można było postawić
    kanapę/tapczan. Drzwi do garażu - ja bym z tego zrezygnował jak również z
    ogrzewania garażu. Na cholerę też tyle tych okienek w garażu? Zastanów się
    też czy potrzeba wam taras i drzwi tarasowe w sypialni? Wątpię aby to było
    wykorzystywane a to są dodatkowe koszty. Tam zwykłe okno wystarczy

    Dom musi być dostosowany do ciebie a nie odwrotnie.

  • 14. Data: 2010-06-15 10:57:20
    Temat: Re: Gdzie dać lepsze
    Od: " g-jaro" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kaszpir <k...@t...pl> napisał(a):

    > Witam !
    >

    > Instalacja grzewcza
    > - piec dwu funkcyjny na eko-groszek
    > - ogrzewacz wody 80 litr=F3w wyposa=BFony w grza=B3k=EA 230V

    Cześć,
    Jako praktyk (na szczęście odchodzący) eko-groszku zdecydowanie odradzam.

    Powody:
    -cena (już NIE jest atrakcyjna, zwłaszcza workowanego)
    -jakość (znalezienie dobrego eko-groszku graniczy z cudem)
    -syf (to nie tylko węgiel, to także dym, sadza, popiół)
    -powierzchnia kotłowni, składowania
    -utylizacja popiołu: masz na to jakiś pomysł ? Jeśli nie to licz się z tym że
    to jest poważny, a nie marginalny problem
    -bezobsługowość jest dyskusyjna: OK jest podajnik ale co 3-5 dni dokładanie
    węgla, czyszczenie kotła, wynoszenie popiołu

    Konkluzja: pytasz gdzie dac lepsze ocieplenie. Odpowiedź - wszędzie gdie to
    możliwe. Nie freestylowa'ć ale wydaje mi się , że koszt dodatkowego
    centymetra(-ów) ocieplenia nie jest wysoki i lepiej włożyć kasę w to niż
    użerać się z węglowym kotłem. No chyba, że w dzieciństwie chciałeś być
    maszynistą parowozu ;-)

    Pzdr,
    g-jaro

  • 15. Data: 2010-06-15 11:02:06
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > Jako praktyk (na szcz�cie odchodz�cy) eko-groszku zdecydowanie odradzam.

    Tyle że tam palenie ekogroszkiem lub miałem to chyba jedna mozliwość.

    Gazu nie ma i nie wiadomo czy kiedyś będzie.

    Innej alternatywy nie widzę niestety.
    Dlatego myślałem o dodatkowym paleniu drewnem.

    Kumpel ma dom 300m2 i pali drewnem. Ma zwykły piec na drewno. Fakt
    namęczy się ale nie narzeka :)

  • 16. Data: 2010-06-15 11:06:42
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Wydaje się bardzo tanio.

    Ja wiem czy tak tanio?

    Działka pewnie 80tys a 240tys normalna cena za taki domek wtym jeszcze sporo
    zostanie developerowi

    > To wynika z normy warto więc trochę dodać. Ważna jest też jakość
    > wykonania.

    Są normy na grubośc styropianu?
    A skoro ta grubość "wynika z normy" to dlaczego więcej dodawać?

    > 8 cm to obecne minimum a przy wzroście cen energii będzie już za mało.
    > Wydaje mi się że warto dołożyć do co najmniej 10cm

    Tu się zgodzę

    > Zdecydowanie za mało. Rozumiem że te 15cm to w stropie. Daj na to w
    > poprzek minimum 5 cm przykryj wiatroizolacją i połóż sobie płyty OSB
    > (będzie podłoga)

    Ja mam 15+10cm. Moim zdaniem to wystarczająca grubość.
    Jeden sezon w łazience miałem sufit wcale niocieplony(była sama płyta GK)
    Tragedi nie było. Podłogówka+ grzejnik łazienkowy dawały rade. Ale awrto te
    20-25cm sufity ocieplić

> [...]
    > trzymać a nie w garażu.
    > Wejscie po rozkładanych schodach z garażu.

    Takie pomieszczenie sie przyda to fakt

> [...]
    > zależności od profili (producenta) jakie wybierzesz wkłady 3-szybowe nie
    > są dużo droższe. Są firmy które np. dają 3 szyby za darmo jeśli

    Za darmo nic niema. Jak 3 szyby dają "darmo" to znaczy że gdzieś indziej
    sobie ten koszt wliczyli.,
    Okna wziąć renomowanej dużejj firmy i tyle. Sa porównywalne jakościowo i nie
    ma co tu cudować

    > Moim zdaniem jedno i drugie

    Skoro nieużytkowe poddasze to po co ocieplać dach?
    Wełna kosztuje sporo a po co kase w błoto wrzucać?

> [...]
    > to w tym domu będzie utrapienie. Myśl gdzie zapas opału będziesz trzymać.
    > Nie widzę dobrego rozwiązania. Jedynie ten garaż ale go trochę szkoda.

    Garaż zmieniony na kotłownie w tym przypadku najlepszerozwiazanie.
    Na samochód wiata na zewnątrz wystarczy spokojnie.

    T zgoda

    Krzysiek

  • 17. Data: 2010-06-15 11:07:51
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 15.06.2010 13:02, kaszpir wrote:

> [...]
    > Dlatego myślałem o dodatkowym paleniu drewnem.
    >
    > Kumpel ma dom 300m2 i pali drewnem. Ma zwykły piec na drewno. Fakt

    Ja grzje pradem, kominkiem tylko wieczorami przepalalem.

  • 18. Data: 2010-06-15 11:10:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > Jako praktyk (na szcz�cie odchodz�cy) eko-groszku zdecydowanie
    > odradzam.

    >Tyle że tam palenie ekogroszkiem lub miałem to chyba jedna mozliwość.,,

    Zostaje jeszcze prąd, olej opalowy, gaz z butli

    >Gazu nie ma i nie wiadomo czy kiedyś będzie.

    >Innej alternatywy nie widzę niestety.
    >Dlatego myślałem o dodatkowym paleniu drewnem.

    Zamiast kotła z podajnikiem na okogroszek kup kocioł uniwersalny i pal
    drewnem.
    Będzie taniej kilka tysięcy na samym kotle i na opale.
    Pracochłonnośc podobna do groszku.
    Myśle ze 12-15m3 drewna starczy Tobie spokojnie na sezon

    Krzysiek

  • 19. Data: 2010-06-15 11:23:27
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > B�dzie taniej kilka tysi�cy na samym kotle i na opale.
    > Pracoch�onno�c podobna do groszku.
    > My�le ze 12-15m3 drewna starczy Tobie spokojnie na sezon

    Ja podałem "standard" wykończenia i wyposażenia jaki oferuje firma
    budowlana.
    Budują według standardu.

    Piec na ekogroszek z podajnikiem podoba mi się bo podobno starczy co
    kilka dni ładować opał.
    W domu przebywamy głównie wieczorami więc sądzę że była by szansa może
    nawet co 4-6dni ładować piec ...

    Drewno ma sporo niższą wartość kaloryczną więc trzeba więcej go zużyć
    aby wytworzyć taką ilośc ciepła jak w przypadku węgla (ekogroszek).

    Piec na drewno zapewne nie zapewni mi dokładania drewna co kilka dni a
    zapewne musiałbym dokładać co kilka godzin ...

    Za piec ekogroszek przemawia że podobno można go przerobić i palić nim
    zbożem (jeden z mojej rodziny mówił że pali zbożem (czy czymś takim) w
    swoim pieciu na ekogorszek i jest sporo taniej ...

    Dom będzie na wsi , więc zapewne problemu z zakupem zboża nie
    będzie ...

  • 20. Data: 2010-06-15 11:25:45
    Od: szary <n...@x...pl>

    kris wrote:

> [...]
    yqb.googlegroups.com...

    > Wolałbym jedna wieksza i ew wc+ umywalka w drugiej. Ta łazienka 2,95mkw z
    > prysznicem to bez sensu

    Nie przesadzaj. U mnie stan "2+2",łazienka w bloku i bitwa rano o sracz i
    mycie.
    także 2 kibelki,2 umywalki
    wanna w jednej (poleżeć sobie + powiesić nad nią ciut prania zimą)
    kabina w drugiej (szybszy/oszczędniejszy prysznic)
    Trochę mała ta 4m2 jak się chce pranie powiesić ale można sobie ostatecznie
    radzić innym pomieszczeniem (no zimą trochę problem).
    m.