    From: "nacocito" <n...@c...to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Gdzie dać lepsze "ocieplenie" ?
    Date: Tue, 15 Jun 2010 12:44:00 +0200

    > Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Nie ukrywam że cena jest dość atrakcyjna (320tys) za stan
    > developerski , wraz z działką 1000m2.
    Wydaje się bardzo tanio.

    > Ściany zewnętrzne o przenikalności cieplnej K=0,29 W/m2 K
    > - suporeks o grubości 25 cm
    > - warstwa styropianu o grubości 12 cm

    To wynika z normy warto więc trochę dodać. Ważna jest też jakość wykonania.

    > Jastrych na parterze
    > -warstwa styropianu grubości 8 cm
    8 cm to obecne minimum a przy wzroście cen energii będzie już za mało.
    Wydaje mi się że warto dołożyć do co najmniej 10cm

    > Stropodach
    > -ocieplenie stropu wełną mineralną grubości 15 cm
    Zdecydowanie za mało. Rozumiem że te 15cm to w stropie. Daj na to w poprzek
    minimum 5 cm przykryj wiatroizolacją i połóż sobie płyty OSB (będzie
    podłoga)
    a w krokwiach daj kolejne 15-20cm. Tanim sposobem powstanie mały stryszek i
    większość sezonowych sprzętów i innego typu rzeczy będzie tam można trzymać
    a nie w garażu.
    Wejscie po rozkładanych schodach z garażu.

    > Okna i drzwi
    > - profil okienny 6 komorowy, w obustronnej okleinie w kolorze drewna
    6 komór to teraz właściwie norma. Co do okien 3-szybowych to uważam że warto
    tym bardziej że tych okien masz sporo więc strat też będzie sporo. W
    zależności od profili (producenta) jakie wybierzesz wkłady 3-szybowe nie są
    dużo droższe. Są firmy które np. dają 3 szyby za darmo jeśli przedpłacasz
    100% wartości zamówienia.

    > Instalacja wod-kan
    > - własne ujecie wody (studnia głębinowa z hydroforem)
    > - zbiornik na nieczystości 8 tyś litrów
    Bardzo mały ale chyba większych legalnie nie można. Tym nie mniej staraj
    się go powiększyć wszystkimi metodami.

    > Domek nie ma poddasza użytkowego. Dach będzie zabezpieczony tylko
    > folią. Nie będzie tam żadnego ocieplenia. Czy w przypadku gdy poddasze
    > nie będzie zupełnie użytkowane ani ogrzewane warto ocieplać dach , czy
    > zamiast tego lepiej ocieplić sufit ?
    Moim zdaniem jedno i drugie

    > Jaka powinna być instalacja jakbym chciał ogrzewać dom piecem na
    > ekogroszek zamiast ogrzewania domu piecem na ekogroszek - ogrzewać
    > kominikiem ?

    Obawiam się że ogrzewanie kominkiem przestało być ekonomiczne, chyba że masz
    dostęp do taniego drzewa.
    Pomyśl czy istnieją jakaś możliwość podłączenia do gazu? Ten eco-groszek to
    w tym domu będzie utrapienie. Myśl gdzie zapas opału będziesz trzymać. Nie
    widzę dobrego rozwiązania. Jedynie ten garaż ale go trochę szkoda.

    Co do układu domu to już na tym etapie przymierz się gdzie co będzie stało
    bo może się okazać że jakieś np. okno jest zbędne lub przeszkadza. Okna
    możesz zmieniać lub je usuwać. To samo jeśli chodzi o drzwi. Czasami warto
    je przesunąć tak aby zmieściła się szafa lub można było postawić
    kanapę/tapczan. Drzwi do garażu - ja bym z tego zrezygnował jak również z
    ogrzewania garażu. Na cholerę też tyle tych okienek w garażu? Zastanów się
    też czy potrzeba wam taras i drzwi tarasowe w sypialni? Wątpię aby to było
    wykorzystywane a to są dodatkowe koszty. Tam zwykłe okno wystarczy

    Dom musi być dostosowany do ciebie a nie odwrotnie.