  • 1. Data: 2009-01-10 18:42:18
    Temat: Gdzie jest wiarygodna tabelka
    Od: "adam" <a...@w...pl>

    Chodzi o porównanie kosztów wytworzenia jednostki ciepła, żeby
    uwzglednione byly rozne paliwa, sprawnosci kotla itp, a przede
    wszystkim aktualne ceny. Wszystko co znajduje jest juz niektualne.
    Pozdr
    Adam

  • 2. Data: 2009-01-12 09:43:03
    Temat: Re: Gdzie jest wiarygodna tabelka
    Od: wasyl <w...@g...com>

    On Jan 10, 6:42 pm, "adam" <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > uwzglednione byly rozne paliwa, sprawnosci kotla itp, a przede
    > wszystkim aktualne ceny. Wszystko co znajduje jest juz niektualne.

    Rowniez jestem zainteresowany,
    jestem na etapie wyboru instalacji co do domu jednorodzinnego, dom na
    wsi bez dostepu do gazu ziemnego..
    bez piwnicy (woda jakies 1m od poziomu gruntu).
    Mozecie cos polecic tak zeby bylo tanio i w miare czysto w domu?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2009-01-12 13:42:32
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > wszystkim aktualne ceny. Wszystko co znajduje jest juz niektualne.
    Powinieneś poszukać tabelki przedstawiającej ceny przynajmniej na 10-15 lat
    w przyszłość. Ceny z chwili obecnej bedą już prawdopodobnie nieaktualne,
    gdy zaczniesz płacić za energię :-).
    A tak na serio - poszukaj raczej trendów zmian poszczególnych nośników -
    choć to też tylko wróżenie.

    Pzdr.
    Adam

  • 4. Data: 2009-01-12 16:54:59
    Od: "Adam" <a...@g...pl>

    > poszukaj raczej trendów zmian poszczególnych nośników - choć to też tylko
    > wróżenie.

    Właśnie, kilka godzin po napisaniu postu i ja doznałem oświecenia, że to
    aktualna tabelka nic nie da. Wiele wskazuje na to, że węgiel i drzewo będą
    przez najbliższe 10-15 lat najtańsze, zastanawiam się jeszcze nad owsem. Na
    pewno nie żadne groszki, pellety i tp cuda.
    Adam

  • 5. Data: 2009-01-12 20:12:13
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...pl>

    adam <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > uwzglednione byly rozne paliwa, sprawnosci kotla itp, a przede
    > wszystkim aktualne ceny. Wszystko co znajduje jest juz niektualne.

    Niedawno coś takiego z ciekawości liczyłem. Najtaniej wychodzi wungiel. Sporo
    poniżej 10gr za 1 kWh. Potem brykiet z drewna ~ 12 gr/1kWh. Brykiet z węgla
    brunatnego jakiś grosz droższa kilowatogodzina niż brykiet z drewna. Następny
    jest gaz miejski i prąd w nocnej taryfie. Opalu nie liczyłem a gaz płynny tani
    jest ale dla milionerów.

  • 6. Data: 2009-01-12 20:50:16
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    adam pisze:
> [...]
    > uwzglednione byly rozne paliwa, sprawnosci kotla itp, a przede
    > wszystkim aktualne ceny. Wszystko co znajduje jest juz niektualne.

    To taka tabelke sam sobie musisz aktualizowac.
    Do tego rozne nosniki roznie kosztuja zaleznie od regionu np jak wiadomo
    najdrozszy olej opalowy jest w Plocku (pewnie koszty transportu ;o).
    Cena drewna w Wawa i np okolice Szczecina to duza roznica itd itd.
    A jak zaczniesz uwzgledniac koszty inwestycji to inaczej jest dla domu
    np 150m2 a inaczej dla 300m2

    BR
    Igus' co ma tabelke w xls'sie, ale juz pewnie nieaktualna.