  • 1. Data: 2009-01-11 10:13:32
    Temat: Zawór na obwodzie podłogówki
    Od: usrobo <u...@o...pl>

    W związku z tym iż musiałem wygasić kominek,
    przełączyłem sie na gaz.
    Dawno tego nie odpalałem i zauważylem ze 1 obwód jest zimny.

    Obok pieca mam zawór termostatyczny który wpuszcza ciepla wode do obiegu
    podłogówki, następnie pompa, woda wraca z obiiegu i mam zawór który dość
    cięzko chodzi i prawdopodobnie przeznaczony jest do tego zaby czesc wody
    wracala do podolgowki a czesc do pieca.

    Proszę o opinie jak ten zawór ustawić? czy zakręcić go zeby cała woda
    wracala do pieca czy odkręcić zeby część wrocila do podlogówki?

    michal

  • 2. Data: 2009-01-12 09:20:32
    Temat: Re: Zawór na obwodzie podłogówki
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > podłogówki, następnie pompa, woda wraca z obiiegu i mam zawór który dość
    > cięzko chodzi i prawdopodobnie przeznaczony jest do tego zaby czesc wody

    to jest najprawdopodobniej zespół mieszający

    > Proszę o opinie jak ten zawór ustawić? czy zakręcić go zeby cała woda
    > wracala do pieca czy odkręcić zeby część wrocila do podlogówki?

    reguluje się wg wskazówek producenta - może się okazać że robi się to w
    kilku miejscach

    a ustawic trzeba odpowiednią dla Twojej instalacji temperaturę wody krażacej
    po stronie podłogówki
    zwykle jest to przedział 30- 40 stopni ale zalezy od wielu czynników
    zwiazanych z konstrukcją płyty
    (w projekci powinno byc dla jakiej temperatury czynnika zrobiono obliczenia)

  • 3. Data: 2009-01-13 07:22:59
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    qlphon pisze:

> [...]
    > zwiazanych z konstrukcją płyty
    > (w projekci powinno byc dla jakiej temperatury czynnika zrobiono obliczenia)

    Dla potomności ;)

    Wyczyścilem filtr przed pompą do podłogówki i juz jest ok.
    straszny syf tam był

    prawdopodobnie za jakiś czas znowu to odkręce zeby sprawdzić czy coś sie
    znowu nie osadziło.

    pozdrawiam
    michał