  • 1. Data: 2009-01-10 08:58:33
    Temat: Oplaty notarialne przy zakupie nieruchomosci
    Od: "P4tryk" <p...@w...pl>

    Witam
    Planuje zakup nieruchomosci pod Warszawa. Mieszkam natomiast w woj.
    Pomorskim. Czy oplaty notarialne zwiazane z zakupem nieruchomosci sa rozne w
    calym kraju, czy ujednolicone. Zastanawiam sie czy lepiej szukac notariusza
    u mnie na Pomorzu, czy w Warszawie ?

    P4tryk

  • 2. Data: 2009-01-10 09:51:53
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "P4tryk" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w calym kraju, czy ujednolicone. Zastanawiam sie czy lepiej szukac
    > notariusza u mnie na Pomorzu, czy w Warszawie ?

    Róznica i to spora moż być w pozycji "wynagrodzeniu notariusza". Pozostałe
    koszty,czyli podatki itp które również płaci się notariuszowi sa taklie same
    wszedzie. Podzwoń wiec do notariuszy i znajdz najtańszego.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-01-11 18:33:57
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    > Róznica i to spora moż być w pozycji "wynagrodzeniu notariusza".

    wątpliwe, te gn*idy zapisały sobie w regulamini zawodu
    że pobieranie stawek "ponizej maksymalnych ustawowych"
    jest niemoralne.

  • 4. Data: 2009-01-11 19:34:29
    Od: NotBear <p...@H...interia.pl>

    rv wrote:
    > wątpliwe, te gn*idy zapisały sobie w regulamini zawodu
    > że pobieranie stawek "ponizej maksymalnych ustawowych"
    > jest niemoralne.

    Moralnosc w warunkach wolnorynkowych jest pojeciem mocno wzglednym :-) Z
    czterech wroclawskich notariuszy, z ktorymi miale do czynienia, tylko
    jeden twardo trzymal sie stawek.

    --
    NotBear

  • 5. Data: 2009-01-11 19:42:06
    Od: NotBear <p...@H...interia.pl>

    P4tryk wrote:
    > Zastanawiam sie czy lepiej szukac notariusza
    > u mnie na Pomorzu, czy w Warszawie ?

    Koszt, na ktory masz jakikolwiek wplyw (taksa) to i tak niewielki
    procent tego, co zostawisz u notariusza. Podejrzewam, ze sprzedajacy nie
    bedzie skory do podrozowania - w typowym przypadku min. 2 razy: um.
    przedwstepna i koncowa. Korzystnie jest tez, jesli notariusz ma
    niedaleko do sadu prowadzacego KW nieruchomosci (mozliwosc dokonania
    wgladu do ksiegi w przypadku niejasnosci).

    --
    NotBear