    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Glowny zawor w mieszkaniu
    Date: Tue, 9 Oct 2012 14:38:47 +0200

    Witam!

    Jak już kilka razy wspominałem w mieszkaniu gdzie mam nieszczęście mieszkać
    (ale już niedługo) z rur zamiast wody leci straszny syf - dużo drobnego
    piasku/mułu lub coś podobnego po każdej awarii pobliskiej magistrali. A że
    awarie zdarzają się dość często to systematycznie muszę wymieniać głowice w
    bateriach i czyścić filtry.

    Niestety zaworki przy bateriach są albo zapieczone albo nieszczelne więc
    musze zamykać zawór główny. Obawiam się, że za którymś razem on też zacznie
    przepuszczać, a jego wymiana byłaby bardzo kłopotliwa (właścicielka mieszka
    poza granicami kraju) a my nie mamy żadnych upoważnień, więc nic z
    administracją nie jesteśmy w stanie załatwić.

    Właśnie przy okazji wymiany wodomierza mam okazję coś zmienić w instalacji.
    Chciałbym dołożyć drugi zawór (za wodomierzem) aby móc zamykać instalację
    nie używając tego głównego. I tu pojawia się pytanie czy taka zasuwa (aukcja
    przypadkowa) jest lepsza niż zawór kulowy tzn. Po pierwsze czy jest
    odporniejsza na syf i po drugie czy się nie zapieka/zastaje w jednym
    położeniu jak zawór kulowy. Z konstrukcji wynika, że wymaga mniejszej siły
    do zamknięcia nawet jak dawno nieużywana, ale mogę się mylić.

    http://allegro.pl/zawor-typu-zasuwa-1-2x1-2-kurier-s
    olidny-i2622668997.html

    A jeśli nie to, to co warto dać z założeniem, że nawet jak będzie dwa lata
    nieużywane to i tak zadziała.

    Pozdrawiam
    Ergie