  • 11. Data: 2012-02-07 17:03:22
    Temat: Re: Głupie pytanie
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-02-02 15:21, Kris pisze:
    > wyliczenia. Lodówki wg katalogów zużywają ok 500 kWh/rok energii czyli
    > ok 40 kWh/miesiąc czyli ok 20 zł na miesiąc zużywa taka np dość duża
    > lodówka. Więc mrożenie 1,5litrowej butelki wody nie może spowodowac
    > tego ze lodówka przestanie pobierac energię

    a kto wziol pod uwagę ze wiecej bedzie swiecić żarówka w lodówce?

    michal

  • 12. Data: 2012-02-07 19:56:35
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

> [...]
    > dość duża lodówka. Więc mrożenie 1,5litrowej butelki wody nie może
    > spowodowac tego ze lodówka przestanie pobierac energię

    500kWh/rok to zapewne zużycie energi na straty własne lodówki.
    Czyli, jak stoi pusta z zamkniętymi drzwiami w laboratorium fabryki.

    t-1

  • 13. Data: 2012-02-07 21:36:36
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    smint wrote:

    > Czy jak napełnie powiedzmy 4 butelki 1,5l wodą, wystawię za okno i takie
    > zamarźnięte wstawię do lodówki (nie do zamrażalnika), powtarzając
    > czynność 2 razy na dobę to czy lodówka będzie pobierała mniej
    > prądu/godzinę?

    Którejś zimy jak mieszkałem sam, wyłączyłem lodówkę całkowicie.
    Produkty, które normalnie ludzie trzymają w lodówce, trzymałem na
    balkonie w odpowiednim pudełku. Zima była dosyć długa tamtego roku.
    Pamiętam, że jak później przyszło rozliczenie za zużytą energię, to
    przez pół roku nie płaciłem prawie nic za prąd - taką miałem nadpłatę z
    wcześniejszych opłat według prognozy. No, ale to była specyficzna
    sytuacja, kawalerskie życie :-)

  • 14. Data: 2012-02-14 17:06:31
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Tue, 07 Feb 2012 22:36:36 +0100, Poldek napisał(a):
    > Produkty, które normalnie ludzie trzymają w lodówce, trzymałem na
    > balkonie w odpowiednim pudełku.
    O ile był większy rachunek za ogrzewanie? Wszak trochę ciepła wypuszczałeś
    otwierając duże drzwi balkonowe.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

  • 15. Data: 2012-02-16 13:54:46
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-02-07 22:36, Poldek pisze:

    > Którejś zimy jak mieszkałem sam, wyłączyłem lodówkę całkowicie.

    Podobno "statystycznie" lodówki-zamrażarki zużywają 1/3 całego prądu w
    "statystycznym" mieszkaniu. Jakiś sens zastanawiania się nad
    oszczędnościami w tym temacie jest ;-)
    Ale już na pewno nie ma sensu zawracania sobie głowy ładowarkami. (0,30
    zł/rok) :-)

    PS. Piekarnik elektryczny np. to jest dopiero kosmos :-)