  • 11. Data: 2011-10-09 17:34:00
    Temat: Re: Gniazdko z prądem :) pytanie laika
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    tataglia <t...@g...pl> napisał(a):

    > Przepisy jasno mówią, że faza ma być po lewej stronie.

    Masz rację. Punkt 1 z tego paragrafu nakazuje żeby faza była po lewej stronie.
    Punkt 2 określa w jaki sposób rozpoznać lewą stronę i mówi że robi się to
    stojąc twarzą lub plecami do gniazdka. Jest jeszcze punkt 3. Określający jak
    mają rozpoznawać lewą stronę mańkuci bo u nich lewa jest po prawej stronie.

  • 12. Data: 2011-10-09 17:55:16
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "tataglia" napisał w wiadomości grup

    .On 2011-10-08 17:13, kogutek wrote:

    > Zielono żółty do bolca pozostałe jak sobie winszujesz.

    >Przepisy jasno mówią, że faza ma być po lewej stronie.

    jakie?

  • 13. Data: 2011-10-09 17:59:38
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-10-08 18:34, Raist pisze:

    > niestety podejrzewam ze tak moze wlasnie byc...
    > dając zółto-zielony do A a pozostałe po bokach - nie działa

    kup sobie albo miernik ktorym sprawdzisz czy i gdzie jest tam 230V
    miedzy zylami (powinno byc miedzy czarnym a niebieskim) albo srubokret z
    diodą - wtedy przynajmniej zobaczysz, gdzie jest faza.
    Srubokret kosztuje kilka pln, kiepski miernik (ale dobry niepotrzebny)
    niewiele wiecej, a wszystko bedziesz wiedzial

    tylko jakby co - mierz zmienne napiecie w V (takie z falką ;-) ) a nie
    natężenie np, bo ci miernik z dymem pójdzie ;-)

    > nie wiem tylko na ile mogę sobie pozwolić przy żonglowaniu tymi kabelkami :)

    wiesz, ty mozesz podlaczyc jak chcesz, ale urzadzenie ktore do tego
    podlaczysz moze dostac 230V na obudowe - wtedy na pewno poczujesz ;-)

    Sierp

  • 14. Data: 2011-10-10 06:07:54
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2011-10-09 18:04, Irokez wrote:
    > Użytkownik "tataglia" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jakie przepisy? Możesz podać źródło?

    SEP

    --
    t.

  • 15. Data: 2011-10-10 08:36:04
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    tataglia <t...@g...pl> napisał(a):

    > SEP

    SEP to może robić przepisy dotyczące składek członkowskich a nie w której
    dziurce ma być faza.

  • 16. Data: 2011-10-10 11:47:51
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2011-10-10 10:36, kogutek wrote:

    > SEP to może robić przepisy dotyczące składek członkowskich a nie w której
    > dziurce ma być faza.

    Wydaje również normy czyli tak zwany zbiór dobrych praktyk inżynierskich.

    A tak poza tym, z tego co pamiętam w instalacjach CO też chyba stoi, że
    ciepła woda powinna przychodzić z lewej strony baterii.

    A i jeszcze - pamiętam, że odległości umywalek od szafek (wiszących ?)
    też są jakoś unormowana (na państwowym egzaminie miałem takie pytanie -
    na egzaminie dla elektryka oczywiście)

    --
    t.