  • 1. Data: 2011-10-06 21:51:14
    Temat: fuga - raz jasna, raz ciemniejsza
    Od: "Lukas" <g...@o...pl>

    Witam

    Moj majster od 7 bolesci zrobil mi lazienke, wyszlo calkiem ładnie, ale
    jest jakis problem z fugą....
    Fuga marki PCI , wiec podobno calkiem niezla, koloru bialego i robi sie
    dziwna rzecz. Otoz po rozmieszaniu fugi i jej polozeniu na kafle , no
    wlasnie po jakim czasie powinna wyschnac na 100 % ? Bo u mnie jest tak, ze
    po 1 dniu sa miejsca gdzie biel jest szara , a inne gdzie biel jest biala?
    Majster mowi, ze fuga tak moze miec, a z kolei w sklepie mowią mi , ze
    majster albo zle miesza albo dodaje roznie wody i stad rozne odcienie. Jutro
    chce go op... i powiedziec jemu co mysle i niech robi jeszcze raz.

    Co o tym sadzicie, na co zwrocic uwage , aby fuga miala idelany kolor w
    kazdym miejscu?

  • 2. Data: 2011-10-07 08:15:09
    Temat: Re: fuga - raz jasna, raz ciemniejsza
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    On 6 Paź, 23:51, "Lukas" <g...@o...pl> wrote:
> [...]
    > chce go op... i powiedziec jemu co mysle i niech robi jeszcze raz.
    >
    > Co o tym sadzicie, na co zwrocic uwage , aby fuga miala idelany kolor w

    Z fugami jest różnie. Fugowałem np. Mapei, jeden kolor wychodził w
    porządku, na drugim robił się biały nalot. Dlaczego do dzisiaj nie
    wiem. Wszystko robione zgodnie z wymaganiami. Na dodatek w jednym
    pomieszczeniu fugi popękały.
    Inny kolor tego samego producenta nie popękał.

  • 3. Data: 2011-10-07 08:27:05
    Od: RTJ <r...@p...com>

    On 6 Paź, 23:51, "Lukas" <g...@o...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Co o tym sadzicie, na co zwrocic uwage , aby fuga miala idelany kolor w
    > kazdym miejscu?

    Po jakim czasie od przyklejenia plytek fuga zostala nałożona ?
    Klej powinien calkiem wyschnąć przed fugowaniem, powinno minąć minimum
    7 dni - inaczej wilgoc pozostala w kleju moze powodowac roznice w
    kolorach.
    Moze byc duzo innych bledow wykonawczych, np dodawanie roznej ilosci
    wody do fugi, nie zamieszanie fugi po raz drugi po kilkuminutowej
    przerwie itp :)

    Pozdrawiam Romek
    => http://www.rtj-foto.com <= zapraszam do galerii fotografii
    Profesjonalna Fotografia Slubna

  • 4. Data: 2011-10-07 08:38:18
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Lukas wrote:
> [...]
    > mysle i niech robi jeszcze raz.
    > Co o tym sadzicie, na co zwrocic uwage , aby fuga miala idelany kolor

    Miałem podobna sytuację u babci. W ramach czynu społecznego położyłem jej
    płytki w lazience. Fuga w jednym kącie była szarawa zamiast siwej. Trwało to
    z 10 lat jak remont łazienki wymusił zerwanie tej podłogi. Okazło się ze
    sączyła się rura od CO i ta szarość to była mokra fuga. Tego Ci nie życze
    ale mogą być różne przyczyny, nie tylko fachowiec :)

  • 5. Data: 2011-10-07 18:29:00
    Od: kranu <k...@l...pl>

    W dniu 06.10.2011 23:51, Lukas pisze:
> [...]
    > Majster mowi, ze fuga tak moze miec, a z kolei w sklepie mowi? mi , ze
    > majster albo zle miesza albo dodaje roznie wody i stad rozne odcienie.

    Może coś z tą wodą bo ja gdy poprawiałem po swoim majstrze i mieszałem z
    wodą na oko to mi powychodziły inne odcienie niż jemu.