  • 21. Data: 2009-03-09 21:52:53
    Temat: Re: Gres bez fugi?
    Od: a...@g...com

    On 9 Mar, 22:50, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Fajny watek, tylko nie widze tych zdjec. :-(

    Fotosik cos miesza.. Nie wnikalem o co chodzi ale chyba sa jakies
    limity - za jakis czas bedzie dzialac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2009-03-09 21:54:44
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
    On 9 Mar, 22:01, scream <n...@p...pl> wrote:

    >Chcialem stylizowac swoja chaupe na ta - ale odpadlem juz na doplacie
    >do szarych okien - +50%, czyli w moim wypadku jakies +10k pln :-)

    Robisz biale??

    >Ale zapisz sobie w ulubionych i zobacz jak reszta fotek sie pojawi -
    >bo teraz naprawde nie widac nawet polowy tego jaki on jest
    >zajebisty :)

    Pewnie jacys biedni ludzie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-03-09 22:01:23
    Od: a...@g...com

    On 9 Mar, 22:54, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    [...]
    > Robisz biale??

    Nie - dwustronny orzech. Ale doplata 50% jest do kolorow
    niestandardowych (wsjo oprocz orzecha, debu, zlotego debu i paru
    podstawowych kolorow). I to doplata 50% w porownaniu do juz
    dwustronnego podstawowego koloru ;-) Moje okna dwustronny orzech ->
    20k pln, identyczne szare -> 30k pln :-)

    > Pewnie jacys biedni ludzie. :-)

    A wlasnie niektore rozwiazania maja naprawde bardzo tanie (chinski
    gres, made by szklarz kabina w lazience, aluminiowe - wydawaloby sie
    prawie najtansze z mozliwych parapety zewnetrzne, swietne lampy w
    przedpokoju zrobione z plexy i malowanych katownikow aluminiowych i
    pare innych), a wygladaja jak lux towar z najwyzszej polki :-)

    BTW. Dachowke mam identyczna jak oni - Roben antracyt monza plus -> to
    chyba jedna z najtanszych ceramik na dach :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2009-03-09 22:03:17
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    j.googlegroups.com...

    > Fotosik cos miesza.. Nie wnikalem o co chodzi ale chyba sa jakies
    > limity - za jakis czas bedzie dzialac :-)

    A no sa limity. Jak za duzy ruch to kaza wykupic dodatkowe limity. Jak ktos
    nie lapie sie w zdjeciach i wielkosci Bajtow, to szybko da sie to
    przekroczyc.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-03-09 22:13:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > dwustronnego podstawowego koloru ;-) Moje okna dwustronny orzech ->
    > 20k pln, identyczne szare -> 30k pln :-)

    Aaaa, to nie wiedzialem. Do swoich debowych bagiennych (co za nazwa)
    doplacalem tez nie malo, pewnie i te 10 by sie uzbieralo. Ale bialych bym
    sobie nie darowal. :-) Jednak co 10 to nie 20. :-)

> [...]
    > przedpokoju zrobione z plexy i malowanych katownikow aluminiowych i
    > pare innych), a wygladaja jak lux towar z najwyzszej polki :-)

    A no zgadza sie, czasami wystarczy odrobine pomyslec. Ale te drzwi
    przesuwne, okna i nie wiem co tam jeszcze, bo mi sie nie wyswietla. Chociaz
    z drugiej strony zastanawiajac sie, czlowiek sam mniej za swoje pomysly nie
    placi. Za drzwi wejsciowe krzykneli mi blisko 10 tys., sosnowe zeby nie bylo
    ze nie wiadomo co.
    Moja kolezanka zrobila sobie w salonie swietlowki przy suficie w zabudowie
    gipsowej rzucajace swiatlo z tych lamp na sciane. Okropnie bucza, a zapalaja
    sie wiesz jak, tragedia. Tylko halogen albo LED do takich rozwiazan, ale
    niestety punktowe swiatlo.

    > BTW. Dachowke mam identyczna jak oni - Roben antracyt monza plus -> to
    > chyba jedna z najtanszych ceramik na dach :)

    No ja mam blache, przerazily mnie te wszystkie dodatki do ceramiki.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2009-03-09 22:53:28
    Od: a...@g...com

    On 9 Mar, 23:13, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]

    > doplacalem tez nie malo, pewnie i te 10 by sie uzbieralo. Ale bialych bym
    > sobie nie darowal. :-) Jednak co 10 to nie 20. :-)

    Dab bagienny to tez w oknoplascie kolor podstawowy (jak orzech).
    Zastanawialem sie przyznam szczerze, czy brac dwustronny kolor (czy
    nie zostawic w srodku biale - jednak bardziej uniwersalne). Ale veka
    przy dwustronnej okleinie daje profil barwiony w masie - kolor
    "orzechowy", wiec i ladniej wyglada jak otworzysz okno i jak gdzies
    zarysujesz okleine - nigdzie nie wyjdzie bialy tylko duzo mniej
    rzucajacy sie w oczy "orzechowy" :)

    > A no zgadza sie, czasami wystarczy odrobine pomyslec. Ale te drzwi
    > przesuwne, okna i nie wiem co tam jeszcze, bo mi sie nie wyswietla. Chociaz

    Ja sobie tez bachlem ostatecznie drzwi tarasowe przesuwne - szerokosc
    2,7m, wysokosc 2,55m. Na gorze staly fix wysokosci 40cm na cala
    szerokosc okna, a na dole jeden fix ~1,3m i jedno skrzydlo uchylno-
    przesuwne 1,3m "wyjezdzajace" na tego fixa. Kosztowalo to jakies bodaj
    8k pln. Czyli nie tak znowu kosmicznie, a wygoda mysle bedzie spora :)
    Przy okazji - przesuwka uchylno-przesuwna nawet bez dodatkowych okuc
    to bezpieczenstwo cos pomiedzy WK1, a WK2 dla zwyklych otwieranych
    skrzydel. To niesamowicie wazne, bo chyba 90% wlamow jest wlasnie
    przez drzwi tarasowe - skrzydla rozwierne bez okuc antywlamaniowych sa
    najprostsze do sforsowania - bo dlugie profile wiec i mniej sztywne..

    > z drugiej strony zastanawiajac sie, czlowiek sam mniej za swoje pomysly nie
    > placi. Za drzwi wejsciowe krzykneli mi blisko 10 tys., sosnowe zeby nie bylo
    > ze nie wiadomo co.

    Uo.. Powiem Ci szczerze, ze mi sie podobaja drzwi jakie mam w firmie.
    Stalowe, antywlamaniowe, bez ZADNYCH ozdob. Poprostu jedna wielka
    prostokatna "tafla" obklejonej stali. Sa proste do bolu, a kosztowaly
    ~5 lat temu jakies 1,2k pln :-) Takie podobne bym chcial miec u
    siebie, tylko te byly montowane wewnatrz biurowca i chyba nie sa nawet
    ocieplane.. Najdziwniejsze w nich jest to, ze NIE DA SIE nimi
    trzasnac :-) Nie mam pojecia czemu - mozesz sie zamachnac z calej
    sily, a ~15cm przed koncem tworzy sie poduszka powietrzna ktora je
    wyhamowuje - wiele osob probowalo z calej pary nimi walic i bez
    efektu :-) Takie czary mary ;) A drzwi made by Capek - kojarzycie?
    Ciekawy jestem, bo to z mojej wiochy firma, a znana juz na calym
    swiecie z produkcji drzwi :)

    [...]
    > No ja mam blache, przerazily mnie te wszystkie dodatki do ceramiki.

    Na 320m2 dachu zaplacilem za dachowke -> 15k pln. 10k pln dachowka
    podstawowa i 5k pln dodatki (w tym dwa drogasne kominki wentylacyjne
    po chyba 250 pln za sztuke), ~260 gasiorow, 8 trojnikow, 8 poczatkow
    gasiora i costam jeszcze :) Blacha wyszla taniej? Jezeli juz to na
    pewno niewiele :) U mnie za blache biora po 30-40 pln / m2, a obrobic
    ja tez jakos potem dodatkowymi arkuszami pewnie by musieli :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2009-03-09 23:21:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > "orzechowy", wiec i ladniej wyglada jak otworzysz okno i jak gdzies
    > zarysujesz okleine - nigdzie nie wyjdzie bialy tylko duzo mniej

    Na strychu, w garazu, w spizarni i kotlowni mam z oszczednosci jednostronnie
    kolorowe. Sam profil to jakby zgrzane dwa profile. Zewnetrzny jest brazowy w
    masie razem z okleina, pierwsza scianka zewnetrzna profila, a wewnetrzny
    bialy. Zarysowanie z zewnatrz nie powoduje bialej kreski. Srodek faktycznie
    jest bialy. Reszta okien brazowe w masie. Kupilem okna Katowice, bardzo
    dobre jak na razie.

> [...]
    > przesuwne 1,3m "wyjezdzajace" na tego fixa. Kosztowalo to jakies bodaj
    > 8k pln. Czyli nie tak znowu kosmicznie, a wygoda mysle bedzie spora :)

    No pewnie tak. U mnie mieszcza sie tylko standardowe. Dzis pewnie
    wykombinowal bym cos z przesuwnymi przy projektowaniu, ale co tam to tylko
    drzwi.

> [...]
    > przez drzwi tarasowe - skrzydla rozwierne bez okuc antywlamaniowych sa
    > najprostsze do sforsowania - bo dlugie profile wiec i mniej sztywne..

    A robi sie jeszcze nieantywlamaniowe??

> [...]
    > prostokatna "tafla" obklejonej stali. Sa proste do bolu, a kosztowaly
    > ~5 lat temu jakies 1,2k pln :-) Takie podobne bym chcial miec u

    Ale drzewo nie wyklucza takich drzwi. Wzor wybierasz jaki chcesz.

> [...]
    > efektu :-) Takie czary mary ;) A drzwi made by Capek - kojarzycie?
    > Ciekawy jestem, bo to z mojej wiochy firma, a znana juz na calym

    Moze brak wentylacji. :-))

> [...]
    > po chyba 250 pln za sztuke), ~260 gasiorow, 8 trojnikow, 8 poczatkow
    > gasiora i costam jeszcze :) Blacha wyszla taniej? Jezeli juz to na

    Wiesz co, na 400m swojego dachu zaplacilem za blache prawie 17tys. Nie byla
    najtansza to fakt. W komplecie byly gasiory, blacha plaska, rynny Galeko,
    uszczelki i 4 okna dachowe Roto 140cm. Wszystko kupowane bylo po
    znajomosciach, normalnie zaplacil bym sporo wiecej. Jak wyszlo by to z
    dachowka?? Nie wiem przestalem porownywac, ale na pewno bylo by drozej. Samo
    pokrycie dachowka jest drozsze. Globalnie bedzie napewno drozej, ale zgodzmy
    sie, blacha to substytut dachowki. Ladny ostatnio i trwaly, ale to zawsze
    blacha.

    > pewno niewiele :) U mnie za blache biora po 30-40 pln / m2, a obrobic
    > ja tez jakos potem dodatkowymi arkuszami pewnie by musieli :)

    Obrobka z tego co sie orientuje jest chyba dokladnie taka sama jak przy
    dachowce. Obrabia sie kosze, pasy rynnowe, okna, kominy i to chyba tyle.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2009-03-10 16:28:04
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Jak chcesz robić na styk, bez fugi, to uważaj - płytki muszą być idealnie
    takie same, nie zwichrowane, nie przekoszone, nie potrapezowane i co tam
    jeszcze. Takie płytki to robia wyłącznie najlepsze włoskie firmy i nie licz
    na to, że jakieś chińskie spełnią te wymogi - tam tłuką masówę dla taniego
    klienta i nikt sie nie rozczula nad kalibracją. Nawet dobre włoskie po
    ponad 100 za metr nie zawsze trzymają parametry dostatecznie dokładnie. Już
    lepiej kładź "na blaszkę" - fuga jest wówczas minimalna, prawie
    niewidoczna, ale majster ma jakiś manewr, poza tym podłoże może troszkę
    pracować. Przy kładzeniu na styk musi być stabilne jak stary granit, a i
    tak warto dać częściej dylatacje

    T.

  • 29. Data: 2009-03-10 17:19:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > niewidoczna, ale majster ma jakiś manewr, poza tym podłoże może troszkę
    > pracować. Przy kładzeniu na styk musi być stabilne jak stary granit, a i

    Dzieki za rady. Duzo racji jest w tym co piszesz i tez zastanawiam sie nad
    dokladnoscia wykonania tych plytek. Pokombinuje cos z minimalnymi fugami,
    bedzie bezpieczniej.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-03-10 19:17:37
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Ale i tak na twoim miejscu przemyślałbym te chiny - a przynajmniej kazał
    sobie pokazać kilka losowych paczek i porównał, przyjrzał się, sprawdził.
    Parę złotych oszczędności może człowieka wpędzić do grobu, jeśli musi się
    codzinnie wpatrywać w opłakane skutki swego skąpstwa, siedząc na kiblu...

    T.