    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Gres bez fugi?
    Date: Tue, 10 Mar 2009 00:21:09 +0100
    <gp16rs$br2$1@inews.gazeta.pl> <gp17br$oi2$1@news.onet.pl>
    <gp16vu$p3s$1@news.interia.pl>
    <ho1lje0al8jl.4bh6jf590wnz$.dlg@40tude.net>
    <gp197d$s9g$1@news.interia.pl>
    <149o2f0x8rbr$.1xzmywxz7izmk.dlg@40tude.net>
    <gp19oq$t3c$1@news.interia.pl>
    <v...@4...net>
    <gp1cja$19n$1@news.interia.pl>
    <19lzewfonxb72$.1qn5riii29a84$.dlg@40tude.net>
    <gp3r0s$adr$1@news.interia.pl>
    <6...@q...googlegroups.com>
    <r...@4...net>
    <9...@e...googlegroups.com>
    <gp42c5$lho$1@news.interia.pl>
    <c...@x...googlegroups.com>
    <gp43fg$n9r$1@news.interia.pl>
    <3...@p...googlegroups.com>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:3fdde587-64f3-4373-9ae8-

    > Dab bagienny to tez w oknoplascie kolor podstawowy (jak orzech).
    > Zastanawialem sie przyznam szczerze, czy brac dwustronny kolor (czy
    > nie zostawic w srodku biale - jednak bardziej uniwersalne). Ale veka
    > przy dwustronnej okleinie daje profil barwiony w masie - kolor
    > "orzechowy", wiec i ladniej wyglada jak otworzysz okno i jak gdzies
    > zarysujesz okleine - nigdzie nie wyjdzie bialy tylko duzo mniej
    > rzucajacy sie w oczy "orzechowy" :)

    Na strychu, w garazu, w spizarni i kotlowni mam z oszczednosci jednostronnie
    kolorowe. Sam profil to jakby zgrzane dwa profile. Zewnetrzny jest brazowy w
    masie razem z okleina, pierwsza scianka zewnetrzna profila, a wewnetrzny
    bialy. Zarysowanie z zewnatrz nie powoduje bialej kreski. Srodek faktycznie
    jest bialy. Reszta okien brazowe w masie. Kupilem okna Katowice, bardzo
    dobre jak na razie.

    > Ja sobie tez bachlem ostatecznie drzwi tarasowe przesuwne - szerokosc
    > 2,7m, wysokosc 2,55m. Na gorze staly fix wysokosci 40cm na cala
    > szerokosc okna, a na dole jeden fix ~1,3m i jedno skrzydlo uchylno-
    > przesuwne 1,3m "wyjezdzajace" na tego fixa. Kosztowalo to jakies bodaj
    > 8k pln. Czyli nie tak znowu kosmicznie, a wygoda mysle bedzie spora :)

    No pewnie tak. U mnie mieszcza sie tylko standardowe. Dzis pewnie
    wykombinowal bym cos z przesuwnymi przy projektowaniu, ale co tam to tylko
    drzwi.

    > Przy okazji - przesuwka uchylno-przesuwna nawet bez dodatkowych okuc
    > to bezpieczenstwo cos pomiedzy WK1, a WK2 dla zwyklych otwieranych
    > skrzydel. To niesamowicie wazne, bo chyba 90% wlamow jest wlasnie
    > przez drzwi tarasowe - skrzydla rozwierne bez okuc antywlamaniowych sa
    > najprostsze do sforsowania - bo dlugie profile wiec i mniej sztywne..

    A robi sie jeszcze nieantywlamaniowe??

    > Uo.. Powiem Ci szczerze, ze mi sie podobaja drzwi jakie mam w firmie.
    > Stalowe, antywlamaniowe, bez ZADNYCH ozdob. Poprostu jedna wielka
    > prostokatna "tafla" obklejonej stali. Sa proste do bolu, a kosztowaly
    > ~5 lat temu jakies 1,2k pln :-) Takie podobne bym chcial miec u

    Ale drzewo nie wyklucza takich drzwi. Wzor wybierasz jaki chcesz.

    > siebie, tylko te byly montowane wewnatrz biurowca i chyba nie sa nawet
    > ocieplane.. Najdziwniejsze w nich jest to, ze NIE DA SIE nimi
    > trzasnac :-) Nie mam pojecia czemu - mozesz sie zamachnac z calej
    > sily, a ~15cm przed koncem tworzy sie poduszka powietrzna ktora je
    > wyhamowuje - wiele osob probowalo z calej pary nimi walic i bez
    > efektu :-) Takie czary mary ;) A drzwi made by Capek - kojarzycie?
    > Ciekawy jestem, bo to z mojej wiochy firma, a znana juz na calym
    > swiecie z produkcji drzwi :)

    Moze brak wentylacji. :-))

    > Na 320m2 dachu zaplacilem za dachowke -> 15k pln. 10k pln dachowka
    > podstawowa i 5k pln dodatki (w tym dwa drogasne kominki wentylacyjne
    > po chyba 250 pln za sztuke), ~260 gasiorow, 8 trojnikow, 8 poczatkow
    > gasiora i costam jeszcze :) Blacha wyszla taniej? Jezeli juz to na

    Wiesz co, na 400m swojego dachu zaplacilem za blache prawie 17tys. Nie byla
    najtansza to fakt. W komplecie byly gasiory, blacha plaska, rynny Galeko,
    uszczelki i 4 okna dachowe Roto 140cm. Wszystko kupowane bylo po
    znajomosciach, normalnie zaplacil bym sporo wiecej. Jak wyszlo by to z
    dachowka?? Nie wiem przestalem porownywac, ale na pewno bylo by drozej. Samo
    pokrycie dachowka jest drozsze. Globalnie bedzie napewno drozej, ale zgodzmy
    sie, blacha to substytut dachowki. Ladny ostatnio i trwaly, ale to zawsze
    blacha.

    > pewno niewiele :) U mnie za blache biora po 30-40 pln / m2, a obrobic
    > ja tez jakos potem dodatkowymi arkuszami pewnie by musieli :)

    Obrobka z tego co sie orientuje jest chyba dokladnie taka sama jak przy
    dachowce. Obrabia sie kosze, pasy rynnowe, okna, kominy i to chyba tyle.

    Pozdro.. TK