  • 1. Data: 2011-12-18 17:02:59
    Temat: Grubość izolacji rur wentylacyjnych spiro w nieocieplonej części domu
    Od: "Bogdann" <b...@g...pl>

    Witam.

    Jaka powinna być minimalna grubość wełny mineralnej (kupię gotowe do
    przyklejania do rur spiro typu wełna klimafix zestaw - klej+wełna+folia alu)
    do ocieplenia rur spiro do wentylacji mechanicznej, w przypadku, gdy rury
    będą szły nieogrzewaną/nieizolowaną częścią poddasza - pod kalenicą ?
    Minimalna - czyli aby wychłodzenie przepływającego weń powietrza nie było
    duże (1-2 stopnie?)

    Czy ma sens zakup powyższej wełny o grubości 5cm i podwójne oklejenie rury
    spiro (na zakładkę) ? Do ocieplenia będzie około 30m rur fi100mm i fi125mm.
    Czy też wystarczy jedna warstwa 5cm wełny ?

    Paczka owej wełny 5m2 o grubości 5cm kosztuje (patrzę np. na allegro) 130zl.
    Jak liczę do zaizlowania dł.10m fi100mm rury spiro trzeba 3m2 tej wełny. Dla
    30m około 10m2 , a wieć dwie paczki 260zł. Cena do zaakceptowania. Znacznie
    gorzej wychodzi cenowo, gdy izolować grubością 10cm wełny (2x5cm).

    pzdr
    Bogdan

  • 2. Data: 2011-12-18 17:38:39
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Bogdann" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rury będą szły nieogrzewaną/nieizolowaną częścią poddasza - pod kalenicą ?

    u mnie zrobię taka izolacje jak w pozostałej czesci domu - czyli rzedu 25cm

> [...]
    > wełny. Dla 30m około 10m2 , a wieć dwie paczki 260zł. Cena do
    > zaakceptowania. Znacznie gorzej wychodzi cenowo, gdy izolować grubością

    i dlatego zrobie to zwykłą wełną bez żadnych klejów, pewnie wiecej bedzie
    roboty z opatuleniem ale trudno...

    b.

  • 3. Data: 2011-12-18 22:05:19
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 12/18/11 18:38, Budyń wrote:
> [...]
    >

    > i dlatego zrobie to zwykłą wełną bez żadnych klejów, pewnie wiecej bedzie

    A jak ją planujesz mocować, jeśli można spytać? Czy np. ma sens owijanie
    wełny folią stretch (oczywiście starając się jej nie zgniatać)?
    I jak mocować ocieplenie rur które idą np. przy ścianie lub podłodze i
    nie dadzą się owinąć wokół?

    --
    Jacek Midura

  • 4. Data: 2011-12-18 22:46:54
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości
    > A jak ją planujesz mocować, jeśli można spytać?

    sie zobaczy dopiero :-) nawet nie wiem czy bede fleksami jechał czy dam rure
    spiro.

    > I jak mocować ocieplenie rur które idą np. przy ścianie lub podłodze i nie
    > dadzą się owinąć wokół?

    jesli to ciepłe sciany to nie ma sprawy, jesli zimne to trzeba rure dosunąć
    i welne zmiescic. A jak mocowaćw takim przypadku? nie wiem, nigdy tak nie
    widzialem ale moze zrobic z drutu taki litery C i sprężycie je zakładać co
    pół metra.

    b.

  • 5. Data: 2011-12-20 09:29:52
    Od: Marek <m...@g...pl>

    A jak mocowaćw takim przypadku? nie wiem, nigdy tak nie
    > widzialem ale moze zrobic z drutu taki litery C i sprężycie je zakładać co
    > pół metra.
    Akurat u mnie to na czasie.
    Tasma stalowa ocynk z dziurkami szeroka na 1 cm (nie wiem jak to sie
    fachowo nazywa).
    Tniesz ile potrzebujesz, przykrecasz do sciany, krokwi, itd. Przykladasz
    rure, doginasz tasme i dokrecasz jej koniec do krokwi. Powstaje obejma.
    Duzo taniej i szybciej niz zabawa z dedykowanaymi obejmami do rur.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 6. Data: 2011-12-20 09:30:35