  • 41. Data: 2009-12-31 13:19:24
    Temat: Re: Grzanie prądem
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "Icek" napisał:
    > Ja mam podobna sytuacje. Mam 15 metrowy pokoj. Dotychczas grzalem
    > grzejnikiem olejowym. Od wakacji mam inwerterowy klimatyzator. Podobno
    > grzeje do -15 - -20. Przy +1 na dworze pobor energii elektrycznej nie
    > przekracza 700W przy dosc mocnym cieplym nadmuchu. Wg instrukcji
    > powinienem
    > przemnozyc to x 4.30 co dawaloby odpowiednik 3KW mocy grzewczej.

    więcej byś się dowiedział czytając fizykę niż tą instrukcję:O)
    wiedział byś że te mnożenie przez 4,3 to będzie prawidłowe przy temperaturze
    powyżej 10sopni na zewnątrz:O)

  • 42. Data: 2009-12-31 13:42:25
    Od: "Zubaj" <z...@r...pl>

    > Palmy to widziałeś może, ale na południu. Na północy klimat jest znacznie
    > zimniejszy (choć i tak cieplej niż w polsce). Jak w polsce było -15, to u
    > mnie miałem -5.

    Moze ja sie nie znam
    Moze to szczypiorek na kijku
    Ale mnie to wygladalo na palmy :-)
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d490337294717390
    .html
    Wyspa Chausey polnocna francja

    Pozatym "prund" to tam macie tani jak barszcz w porownaniu
    do zarobkow i nikomu sie nie oplaca instalowac nic innego.

    Pozdrawiam:
    Zubaj

  • 43. Data: 2009-12-31 15:56:41
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
    > Podstawowe pytanie jaką masz taryfę? Ja kupuję tu:
    > http://www.lubzel.pl/klient/index.php?option=com_con
    tent&task=view&id=1875&Itemid=83

    > Dla G12NW (układ 3-fazowy) kalkulator policzył dla 3600 kWh/m-c 701,16 zł
    > więc 1 kWh = 0,01947 zł ze wszystkimi opłatami, w poprzednich wyliczeniach
    > zaniżyłem trochę koszty przesyłu - ostatni rachunek płaciłem pół roku.
    > Wynik trochę zmienia postać rzeczy, ale takie koszty są do przyjęcia i
    > mamy bezobsługowe c.o. i mniejsze koszty inwestycji (komin, przyłącze,
    > kocioł, itp.)
    >
    > --=olo=--

    Zdradź jeszcze, Szanowny Przyjacielu, czy "Lubzel" liczy Ci energię
    elektryczną po kosztach netto, czy tez Twój urząd skarbowy oddaje Ci VAT za
    energię. W obu przypadkach zazdroszczę :-)))
    Choć zimnych grzejników w godzinach 6 - 13 i 16 - 22 zazdroszczę już nieco
    mniej :-(((

  • 44. Data: 2009-12-31 17:52:57
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    On 31 Gru, 14:42, "Zubaj" wrote:
    > [...]
> [...]

    W sumie też mógłbyś mieć, gdyby...
    http://www.allegro.pl/listing/search.php?string=palm
    a+mrozoodporna&from_showcat=1&category=1532

    --
    Do Siego Roku :)
    JM

  • 45. Data: 2009-12-31 18:10:30
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Thursday 31 December 2009 14:42, Zubaj wrote:
    > Moze ja sie nie znam
> [...]

    Albo to rzeczywiście siakiś wyjątkowo urodziwy szczypiorek na kijku, albo
    to nie Normandia, albo na tych wyspach jakiś specjal mikroklimat
    panuje... :)
    Nie wiem... ale u mnie takich śródziemnomorksich krajobrazów nie ma. :-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 46. Data: 2009-12-31 20:50:59
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Mateusz Viste napisal:
    > Mój przydział mocy to 9kVA (45A). Koszt kWh mam na poziomie 0.10EUR dla Iej
    > taryfy i 0.07EUR dla IIej.

    Cene pradu masz w zasadzie taka jak u nas, ale przypuszczam,
    ze nie masz zarobkow na poziomie 800...900 euro, co?
    I tu wlasnie, w sile nabywczej kryje sie duza roznica.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 47. Data: 2009-12-31 21:12:52
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Thursday 31 December 2009 21:50, Jacek_P wrote:
    > Cene pradu masz w zasadzie taka jak u nas, ale przypuszczam,
    > ze nie masz zarobkow na poziomie 800...900 euro, co?

    No nie... jakieś 3x tyle...

    > I tu wlasnie, w sile nabywczej kryje sie duza roznica.

    Coś w tym jest ;-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 48. Data: 2010-01-01 14:21:39
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 31 Gru, 22:12, Mateusz Viste <m...@n...please> wrote:

    > No nie... jakieś 3x tyle...

    i dlatego pompy ciepla maja wieksza przyszlosc w PL - gorsza relacja
    cenowa do zarobkow i gorsze zimy
    wiec potrzebna jest "dzwignia" na pradzie

    poza tym PC moze sluzyc jak gwc za klimatyzacje a przynajmniej wstepna
    klime latem

    dodajac do tego mozliwosci dalszego opodatkowywania (drozenia)
    "kopcacych" źródeł energii, tansza II taryfe i mozliwosc wytwarzania
    energii elektrycznej we wlasnym zakresie i to na rozne sposoby przed
    PC jest przyszlosc o ile juz nie terazniejszosc

    oszczednego 2010 :-)

    z.

  • 49. Data: 2010-01-01 18:56:48
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > znane już dawno temu pod postacią płytowych podsufitowych ogrzewaczy
    > gazowych. Bardzo niekorzystne zdrowotnie ze względu na oddziaływanie
    > wysoką temperaturą na głowę.

    Ale w jednym miejscu widziałem to i było rewelacyjne - w Austrii w hotelu w
    łazience.
    Promiennik zamontowany przed wyjściem z kabiny/na kabinę.
    Wyłącznik czasowy - idziesz pod prysznic, naciskasz włącznik, kończysz się
    myć - i nie marzniesz jak wychodzisz spod prysznica. Rewelacja.
    MS

  • 50. Data: 2010-01-01 21:16:38
    Od: cienias <c...@g...com>

    > a jaki masz obecnie przydzia mocy? napisz co wi cej, jaki dom? jaka
    > powierzchnia, jaki koszt inwestycji itp.
    >
    > --=olo=--

    Tak jak pisałem wcześniej 140 m2 parterowy w kształcie litery L
    Inwestycja urządzenia firmy stiebel eltron
    1 x zasobnik wody na 300 litrów
    4 x piec akumulacyjny 3kW z wewnętrznymi regulatorami temperatury w
    pomieszczeniu ETS 300 (każdy pokój plus jadalnia)
    1x piec 5 kW ETS 500 (wysoki salon - 5 m w szczycie tutaj dodatkowo
    koza)
    ogrzewanie podłogowe kuchnia, sień, łazienka, WC, gospodarcze

    koszt całkowity około 14 000 zł
    przydział mocy 24 kW

    ale teraz już wiem że 18 kW by mi wystarczyło.