-
11. Data: 2012-09-06 09:32:07
Temat: Re: Gwarancja na grzejniki
Od: "Adams" <a...@n...pl>
Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:50484969$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2012-09-04 14:28, /// Kaszpir /// pisze:
Witam.
>> Produkty w marketach są identyczne jak w innych sklepach , problem w tym
>> że markety biorą w ilościach duuuużo wyższych niż małe sklepy/hurtownie
>> i otrzymują dużo wyższe rabaty ...
> A dupa tam panie Ferdku.
> Produkty typu przęsła ogrodzeniowe normalnie są z drutu fi 5 a marketowe z
> fi 4 (ta sama marka).
Ale to sa rozne przesla.
W markecie mozesz kupic fi 5, zaden problem,
Najczesciej pisza jaki to szajsz jest w markecie
Ci ktorzy rano wykupuja towar i wioza
do wlasnych hurtowni - firmowych ;-)
Jest jedna wazna zaleta marketow, nie podoba
sie towar, zwracasz, kupiles za duzo - zwracasz,
cala reszta to tanie gadanie i aukcje na allegro.
pozdrawiam
Adams
-
12. Data: 2012-09-06 09:38:20
Temat: Re: Gwarancja na grzejniki
Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
>Produkty typu przęsła ogrodzeniowe normalnie są z drutu fi 5 a marketowe z
>fi 4 (ta sama marka). Wytrzymałość mechaniczna drutu 4 w stosunku do 5 jest
>ledwo 55% a więc oszczędzamy trochę stali a tracimy prawie połowę
>sztywności pola ogrodzeniowego.
Ale moment ...
Na tych produktach jest to napisane i producent tego nie ukrywa ...
Wiem bo sam szukałem słupków i siatki ogrodzeniowej ...
Producent nie ukrywa grubości , więc jak ktoś chce może kupić produkt
słabszej jakości ..
Można więc kupić produkt o gorszych parametrach albo o lepszych ...
>To samo jest niektórymi innymi towarami np. przyczepki bagażowe.
>Nie wszystko da się zrobić cieńsze, ale w wielu przypadkach niestety się
>da.
Producenci mają różne wersje produktów. I wersje "ekonomiczne" i zwykłe i
klient decyduje co chce kupić ...
W marketach są produkty takiej samej jakości jak u konkurencji ale sa też
wersje słabsze ...
-
13. Data: 2012-09-06 10:24:23
Temat: Re: Gwarancja na grzejniki
Od: Marek <m...@g...pl>
On 06.09.2012 08:16, /// Kaszpir /// wrote:
>> Sprawdzone empirycznie ... ale mozesz snic dalej.
>
Sprawdzilem na wlasnej scianie. Braklo mi farby i musialem ja zakupic w
markecie. Ta sama nazwa, producent, typ byla niestety nie tak gesta jak
kupowane w hurtowni.
Dalsze przekomarzanie nie ma dla mnie sensu.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
14. Data: 2012-09-06 10:52:08
Temat: Re: Gwarancja na grzejniki
Od: Jacek <s...@o...pl>
W dniu 2012-09-06 09:38, /// Kaszpir /// pisze:
> Ale moment ...
> Na tych produktach jest to napisane i producent tego nie ukrywa ...
To fakt, ale czy zwykły śmiertelnik wie z jakiego drutu są przęsła typu
Beckert? Nie wie i potem kupuje (jak ja) a jeszcze później klnie.
Wiem, że niewiedza kosztuje i że trzeba czytać wszystko zwłaszcza drobne
literki, ale bez jaj - handel zmierza w kierunku maksymalnego "ciulania"
klienta?
Jacek
-
15. Data: 2012-09-06 21:51:18
Temat: Re: Gwarancja na grzejniki
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Jacek wrote:
> W dniu 2012-09-06 09:38, /// Kaszpir /// pisze:
>
>> Ale moment ...
>> Na tych produktach jest to napisane i producent tego nie ukrywa ...
> To fakt, ale czy zwykły śmiertelnik wie z jakiego drutu są przęsła
> typu Beckert? Nie wie i potem kupuje (jak ja) a jeszcze później klnie.
> Wiem, że niewiedza kosztuje i że trzeba czytać wszystko zwłaszcza
> drobne literki, ale bez jaj - handel zmierza w kierunku maksymalnego
> "ciulania" klienta?
pewien ekonomista powiedział mądrą rzecz...
klienci sami sobie kręcą stryczek na swoje szyje...
chcą kupować bardzo tanio jak naj taniej a ceny nie da sie dusić poniżej
pewnego poziomu bez oszczędzania.
więc producenci zaczynają oszczędzać i kleici dosalają tani gówniany towar,
a klienci dziwią się, że że to co kupili jest marnej jakości. Najbardziej
jednak dziwią sie gdy zaczynają coraz mniej zarabiać, bo ich pracodawca też
oszczędza i musi ciąć fundusz płac.
-
16. Data: 2012-09-06 22:17:47
Temat: Re: Gwarancja na grzejniki
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu czwartek, 6 września 2012 21:51:28 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
>. Najbardziej
>
> jednak dziwią sie gdy zaczynają coraz mniej zarabiać, bo ich pracodawca też
>
> oszczędza i musi ciąć fundusz płac.
Znaczy się aby więcej zarabiać musze kupować droższe produkty?;)
-
17. Data: 2012-09-06 22:29:04
Temat: Re: Gwarancja na grzejniki
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Kris wrote:
> W dniu czwartek, 6 września 2012 21:51:28 UTC+2 użytkownik Marek
> Dyjor napisał:
>> . Najbardziej
>>
>> jednak dziwią sie gdy zaczynają coraz mniej zarabiać, bo ich
>> pracodawca też
>>
>> oszczędza i musi ciąć fundusz płac.
>
> Znaczy się aby więcej zarabiać musze kupować droższe produkty?;)
poniekąd tak...
choć brzmi to dziwnie...
dokładniej powino sie płacić uczciwą cenę czyli taką, która zapewnia
sprzedawcy czy producentowi czy wykonawcy godziwy zarobek.
Bo rynek jest obwodem zamkniętym i wymuszanie najniższych kosztów prędzej
czy później uderza także w konsumenta produktów tanich robionych na granicy
zysku.
-
18. Data: 2012-09-06 23:23:22
Temat: Re: Gwarancja na grzejniki
Od: "arek" <n...@m...pl>
Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:k2aurq$47q$1@news.task.gda.pl...
> Jacek wrote:
>> W dniu 2012-09-06 09:38, /// Kaszpir /// pisze:
>>
>
> pewien ekonomista powiedział mądrą rzecz...
>
> klienci sami sobie kręcą stryczek na swoje szyje...
>
> chcą kupować bardzo tanio jak naj taniej a ceny nie da sie dusić poniżej
> pewnego poziomu bez oszczędzania.
>
Nie każdy chce kupować tanio, tylko że.... Dwadzieścia lat temu na studiach,
na egzotycznym dla mnie przedmiocie ekonomia (jakaś-tam) usłyszałem straszną
rzecz:
- jak spowodować żeby klient kupił towar? Podnieść jego cenę. Klient odrzuci
tanią tandetę, odrzuci drogi towar i kupi - w średniej cenie - ...tanią
tandetę. Widzę że od tego czasu marketing poszedł jeszcze bardziej do przodu
:(