  • 1. Data: 2009-06-09 11:29:02
    Temat: Herbicydy selektywne a iglaki i inne
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Witam !

    Czy np. taki Mniszek na dwuliścienne działa także na iglaki ?
    Analogicznie, czy Fusilade na trawy nie zaszkodzi iglakom ?

    Chcę za pomocą Fusilade wybić trawę która mi przerasta pomiędzy
    żywopłotem obsadzonym żywotnikami i płożącymi jałowcami. Trawa przerasta
    mi też szczeliny w kostce brukowej. Jednocześnie chcę też pozbyć się
    babki i innych dwuliściennych z trawnika, nie bojąc się że w razie jak
    mi wiaterek zdmuchnie oprysk na żywopłot, to temu się nic nie stanie.

    Oprysk Mniszkiem uda mi się wykonać z minimalnym ryzykiem przedostania
    się cieczy na sąsiednie rośliny. Gorzej z żywopłotem, tam po ostatnich
    deszczach trawka rośnie aż miło i trudno będzie mi opryskać ją nie
    zahaczając o tuje i jałowce :( Poza tym rośnie mi między barwinkami
    między którymi nie dałem kory by te mogły się "rozłożyć" - tam jednak
    trawka również ma idealne warunki do wzrostu i wychodzą żywozielone źdźbła.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 2. Data: 2009-06-09 11:37:31
    Temat: Re: Herbicydy selektywne a iglaki i inne
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > między którymi nie dałem kory by te mogły się "rozłożyć" - tam jednak
    > trawka również ma idealne warunki do wzrostu i wychodzą żywozielone

    Kup sobie do opryskiwacza firmową osłonę herbicydową, albo gdy jest tego
    mało mazacz, z tym, że trzeba mieć krótkie źdźbła - dłuższe odbijają
    chlapiąc herbicydem po sąsiedztwie.