  • 1. Data: 2009-06-08 08:56:28
    Temat: Kompostownik
    Od: "Ponury Jacek" <k...@w...pl>

    Witam!

    Mam założony spory kompostownik i nawet polałem go specjalnymi bakteriami
    ;-) ale pamiętam,że ktoś wspominał o sypaniu cukru pudru na kompostownik w
    celu przyśpieszenia jego "przerabiania się" ? Czy to naprawdę działa? Jakaś
    "recepta" ?
    Dopiero zaczynam, więc każda pomoc jest przydatna. ;-)
    Pozdrawiam burzowo i ciągle:"próbnie nasadzeniowo" !

  • 2. Data: 2009-06-08 09:08:15
    Temat: Re: Kompostownik
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 8 Jun 2009 10:56:28 +0200, Ponury Jacek napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Mam założony spory kompostownik i nawet polałem go specjalnymi bakteriami
    > ;-) ale pamiętam,że ktoś wspominał o sypaniu cukru pudru na kompostownik(...)

    I polej czekoladą, koniecznie ;-PPP

  • 3. Data: 2009-06-08 13:37:43
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > ;-) ale pamiętam,że ktoś wspominał o sypaniu cukru pudru na kompostownik w
    > celu przyśpieszenia jego "przerabiania się" ? Czy to naprawdę działa?

    Mysle, ze trzeba raczej na ostro: odrobina pieprzu mielonego i szczypta
    imbiru.

    pozdrawiam
    pluton

  • 4. Data: 2009-06-08 19:29:30
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik Ponury Jacek napisał:

> [...]
    > celu przyśpieszenia jego "przerabiania się" ? Czy to naprawdę działa? Jakaś

    Recepta to 66% cukru i 33% chloranu potasu.
    Więcej w
    http://zschpiroman.webpark.pl/prochy.html
    Nie zapomnij przeczytać uwagi,
    bo możesz za bardzo przyspieszyć :-)

    Pozdrawiam, Barbara

  • 5. Data: 2009-06-08 22:46:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 08 Jun 2009 21:29:30 +0200, Barbara Miącz napisał(a):

    > Recepta to 66% cukru i 33% chloranu potasu.

    A odpędzić da się to?
    ;-)

  • 6. Data: 2009-06-09 01:24:11
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Jakaś

    > A odpędzić da się to?
    > ;-)

    Rozdrobnić.

  • 7. Data: 2009-06-09 06:23:26
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Rozdrobnić.

    Tego co uciera.

  • 8. Data: 2009-06-09 06:48:10
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Tue, 9 Jun 2009, mirzan wrote:

    > Tego co uciera.

    Nie ma obaw. Takie mieszanie niczym nie grozi. Takim sposobem zrobiony
    proch tez chyba nie. Prawdziwi chemicy cały ten proces przeprowadzaja z
    duża ilością wody.

    D.P.

  • 9. Data: 2009-06-09 07:33:14
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > Witam!

    pamiętam,że ktoś wspominał o sypaniu cukru pudru na kompostownik w
    > celu przyśpieszenia jego "przerabiania się" ? Czy to naprawdę działa? Jakaś
    > "recepta" ?

    Dzwonią, dzwonią tylko jak zwykle problem, w którym kościele:-))
    Pewnie masz na myśli:
    Słodką pruchnicę:
    http://portalwiedzy.onet.pl/74698,,,,Próchnica_glebo
    wa,haslo.html
    lub:
    "Zaczyn drożdżowy do pryzmy kompostowej", ten jednak dopiero na jesień.

    Pozdrawiam pogodnie

  • 10. Data: 2009-06-09 08:50:24
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    d...@d...abc.com.pl wrote:
    > Nie ma obaw. Takie mieszanie niczym nie grozi. Takim sposobem zrobiony
    > proch tez chyba nie. Prawdziwi chemicy cały ten proces przeprowadzaja z
    > duża ilością wody.

    żadnej wody.
    proch czarny jest jedną z najmniej przewidywalnych substancji wybuchowych.
    to coś, co powstaje w wyniku mieszania, NIE jest prochem czarnym.
    aby powstał proch czarny, mieszaninę pyłów węgla, saletry oraz siarki
    trzeba sprasować pod sporym ciśnieniem, a następnie pokruszyć na małe
    kawałki. ten ostatni proces jest bardzo niebezpieczny, mimo stosowania
    drewna i niewybuchowych metali (krzemobrąz) wypadków nie da się uniknąć
    na dłuższą metę.

    --
    bartek