  • 1. Data: 2009-05-06 10:39:05
    Temat: Hydrofor,
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    Witam,

    pytanie do znawców systemów nawadniania. Mam działeczkę 2500m2 i na niej
    trochę zielska :) zamierzam zainstalować system nawadniania i
    zastanawiam się nad hydroforem który to uciągnie, co proponujecie jaka
    moc jaka pojemność. Oczywiście nie myślę tutaj o hydroforze który
    uciągnie nawadnianie całej działki na raz lecz etapowo. Odległość od
    studni do najdalszego krzewu to około 80m.

    Pozdrawiam
    Tadek

  • 2. Data: 2009-05-06 12:04:12
    Temat: Re: Hydrofor,
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tadek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pojemność. Oczywiście nie myślę tutaj o hydroforze który uciągnie
    > nawadnianie całej działki na raz lecz etapowo. Odległość od studni do

    najtanszy z casto (cos kolo 300 pln)
    u mnie na 3400 m^2 spokojnie sobie radzi i to na calosci

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-05-06 13:35:35
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    HANA pisze:
    > Użytkownik "Tadek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > najtanszy z casto (cos kolo 300 pln)
    > u mnie na 3400 m^2 spokojnie sobie radzi i to na calosci

    rozumiem ze masz do niego podłaczony wezyk 0,5cala i podlewasz recznie
    parę drzewek?

  • 4. Data: 2009-05-06 14:02:52
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > rozumiem ze masz do niego podłaczony wezyk 0,5cala i podlewasz recznie
    > parę drzewek?

    recznie by mi sie nie chcialo
    ;-)
    ojciec pare lat temu kupil jakies weze perforowane
    leza co jakies 5-6 m
    z hydroforka wychodzi fi 25 mm
    ostatnia czesc ma chyba 15 mm
    fakt ze nie dziala caly czas ale po wlaczniu mniej wiecej rowno zrasza
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-05-06 18:43:45
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Tadek wrote:
> [...]
    > trochę zielska :) zamierzam zainstalować system nawadniania i
    > zastanawiam się nad hydroforem który to uciągnie, co proponujecie jaka

    ja mam grudnfosa mq45, to nie jest hydrofor, tylko pompa membranowa.
    duzo cichsza, wydatek 3m3 na godzinę (są też mniejsze).
    to na pewno uciągnie niemal dowolny system nawadniania.
    niestety cena to ok. 1100 zl (z mniejszym wydatkiem są tańsze).

    --
    bartek

  • 6. Data: 2009-05-06 22:57:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bokomaru pisze:

> [...]
    > to na pewno uciągnie niemal dowolny system nawadniania.
    > niestety cena to ok. 1100 zl (z mniejszym wydatkiem są tańsze).

    Membranowa czy turbinka? Membranowa ("bzyczek") to zdaje się tylko
    troszkę ciurka.

    Albo może ja coś źle nazywam ;)

  • 7. Data: 2009-05-07 07:38:06
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

    > pytanie do znawców systemów nawadniania. Mam działeczkę 2500m2 i na niej
    > trochę zielska :) zamierzam zainstalować system nawadniania i
    Kiedyś próbowałem szacować te sprawy. Musisz ustalić powierzchnię podlewaną
    i opad/h jaki Ci wystarczy.
    Zakładając opad 10mm do podlania całej powierzchni potrzebujesz 25m3 wody.
    Podlewanie co drugi dzień powiedzmy przez 10h oznacza, że pompa musi mieć
    wydajność 17,5m3/10h, czyli 1,75m3/h czyli blisko 30l/min.
    Policzyć łatwo. Trudno jest przyjąć rozsądne założenia :-).

    Pozdrawiam
    Adam

  • 8. Data: 2009-05-07 09:12:38
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Membranowa czy turbinka? Membranowa ("bzyczek") to zdaje się tylko
    > troszkę ciurka.
    > Albo może ja coś źle nazywam ;)

    no tak, to ja z rozpedu zle napisalem.
    to pompa turbinowa sterowana mikroprocesorem, chlodzona pobierana woda.
    w srodku jest mikrohydroforek utrzymujacy cisnienie, tam jest membrana :D

    --
    tinky winky & cynaderky
    Przedstawił mi się jako doktor Vox Humana i wyjaśnił, że został tak

  • 9. Data: 2009-05-13 13:40:40
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    McBeth pisze:
> [...]
    > wydajność 17,5m3/10h, czyli 1,75m3/h czyli blisko 30l/min.
    > Policzyć łatwo. Trudno jest przyjąć rozsądne założenia :-).

    no więc kochany Adamie, zmierzyłem powierzchnie trawniczka i innych
    wydzielonych kontynentów z dokładnością urzędniczą :) które są, mają być
    podlewane i oto wyniki
    trawniczek - 1784m2
    rabatki - 487m2.
    Mam nadzieję że podasz mnie wzór na podstawie którego obliczę
    zapotrzebowanie na wodę i zarazem wydajność hydrofora. Mam nadzieję, że
    nie zostawisz mnie z tym problemem, tak, jak kobieta kochanka kiedy puka
    do drzwi mąż :)