  • 1. Data: 2009-05-06 07:24:36
    Temat: Rura kanalizacyjna- ocieplenie?
    Od: "Tadeusz" <w...@n...pl>

    Rura kanalizy 160 mm wychodzi z domu na poziomie 30- 40 cm i poprowadzona
    będzie dalej do szamba . Czy nalażałoby ją ocieplić , jesli tak, to czym. ?
    Jakie jest wasze zdanie?

    Pozdrawiam
    Tadeusz

  • 2. Data: 2009-05-06 07:39:19
    Temat: Re: Rura kanalizacyjna- ocieplenie?
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Tadeusz" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Rura kanalizy 160 mm wychodzi z domu na poziomie 30- 40 cm i
    > poprowadzona będzie dalej do szamba . Czy nalażałoby ją ocieplić , jesli
    > tak, to czym. ? Jakie jest wasze zdanie?

    Nie ma potrzeby ocieplania rury kanalizacyjnej łączącej dom
    z szambem.
    Jedynie o co musisz zadbać, to żeby rura była poprowadzona
    z odpowiednim spadkiem, tak by ścieki mogły w miarę szybko
    dostać się do szamba.
    Janusz Pawlinka

  • 3. Data: 2009-05-06 08:40:13
    Od: mk <d...@t...pl>

    Na takiej głębokości ja bym izolował, ocieplenie nie tyle co zaizoluje
    ją, co zamotryzuje ruchy zamarzającego gruntu.
    Pdr. M.

  • 4. Data: 2009-05-06 08:46:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Na takiej głębokości ja bym izolował, ocieplenie nie tyle co zaizoluje ją,
    > co zamotryzuje ruchy zamarzającego gruntu.

    Be senu
    40cm to bardzo sporadycznie grunt przemarza

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-05-06 11:47:55
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > poprowadzona będzie dalej do szamba . Czy nalażałoby ją ocieplić , jesli
    > tak, to czym. ? Jakie jest wasze zdanie?

    Ja tej zimy, rure miałem na wierzchu ( jakieś 40 cm) i nie zamarzło;). NIe
    izolowałem niczym.
    Rura wchodzi pod garażem a tam nie ma jescze podjazdu.

  • 6. Data: 2009-05-06 17:58:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:
    > Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Be senu
    > 40cm to bardzo sporadycznie grunt przemarza

    tja a jak już przemarznie to ci scieki zamarzną w rurze i będziesz miał
    szmbo w domu.

    granice przemarzania w Polsce sa od 80 do 120 cm

    40 cm to naprawdę często może przemarznąć.

    rurę można obsypać keramzytem albo obłożyć z wierzchu płytami XPSa 10cm

  • 7. Data: 2009-05-06 18:06:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > tja a jak już przemarznie to ci scieki zamarzną w rurze i będziesz miał
    > szmbo w domu.

    Praktycznie niwerealne. Scieki spływaja do szamba i nie mają szans zamarznąć

    > granice przemarzania w Polsce sa od 80 do 120 cm

    Teoretycznie tak

    > rurę można obsypać keramzytem albo obłożyć z wierzchu płytami XPSa 10cm
    Mozna ale po co?

    Kris

  • 8. Data: 2009-05-06 18:15:15
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Praktycznie niwerealne. Scieki spływaja do szamba i nie mają szans
    > zamarznąć

    Dodatkowo zwykle mają znacząco wyższą temperaturę niż otoczenie :-)

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2009-05-06 20:15:32
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Tadeusz pisze:
    > Rura kanalizy 160 mm wychodzi z domu na poziomie 30- 40 cm i
    > poprowadzona będzie dalej do szamba . Czy nalażałoby ją ocieplić , jesli
    > tak, to czym. ? Jakie jest wasze zdanie?

    Mam też ok 40cm, mieszkam 5 rok, pare zim było i nawet taka, że na
    dworze -35C :o)
    Nic nie zamarzło choć odległość dom-szambo to ok 10m.
    Teoria jest taka, że jak jest spadek i płyn się porusza to temperatura
    zamarzania jest niższa niż jak stoi, do tego to co wylatuje na zewnątrz
    domu, w najgorszym wypadku ma +10C więc w ciągu tych 2-3s jakie
    potrzebuje na przebycie 10m musiałoby się wyziębić do powiedzmy -5C.
    Dodatkowo jak masz na dworze -35C to w rurze i tak jest jakieś -10C bo
    wszak w szambie jest w plusie i to ciepłe powietrze rurę od środka ogrzewa.
    Sumując, jak jest spadek to nie zamarza.

    BR
    Igus'

  • 10. Data: 2009-05-07 06:03:59
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 6 Maj, 09:24, "Tadeusz" <w...@n...pl> wrote:
> [...]
    > będzie dalej do szamba . Czy nalażałoby ją ocieplić , jesli tak, to czym. ?

    Ja bym ocieplił jednak, zwłaszcza jezeli jest to szambo a nie tylko
    studzienka pośrednia.
    Widziałem raz jak sie sąsiad męczył z kopaniem w srodku zimy bo mu
    rura zamarzła, a odległość od domu miał chyba z 5 m.
    Podejrzewam że para może sie osadzać na rurze i tak kolejne warswy az
    w końcu przelot się zamyka.
    Uwierz mi kopanie w zmarzniętej ziemi to jest bardzo trudna robota
    nawet dla ciężkiego sprzętu.
    Sam kiedyc kopałem aby dostac sie do zamarzniętej rury z wodą,
    wyglądało to tak że paliliśmy ognisko, troszke odkopaliśmy, znowu
    ognisko i tak dalej.
    Później podgrzewaliśmy rurę ale i tak nie pomogło a brat chyba do
    kwietnia nosił wode do domu wiadrami (od końca grudnia)
    Wracając do tematu.
    Myśle że należy ocieplić chociaż trochę, wystarczy zapewne, jak ktos
    napisał, keramzyt lub jakaś inna lekka zasypka.

    Pzdr
    QbaB