  • 1. Data: 2009-05-06 05:24:16
    Temat: Przykręcanie płyt GK do stelaża
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    Mam pytanie w jaki sposób przykręcać płyty GK do stelaża (poddasze
    użytkowe).

    Stelaż już mam:
    - wykonany jest z profili CD60 podwieszonych na wieszakach grzybkowych do
    jętek i krokwi (CD60 położone prostopadle do jętek i krokwi).
    - po całym obwodzie pomieszczenia są profile UD30, przy czym w UD 30
    prostopadłe do CD60 wchodzą CD60 - tak jak kiedyś pouczył mnie "scream" UD30
    i CD60 nie są skręcone, a jedynie luźno połączone.

    Nie wiem teraz jak kręcić do profili gipsy. Czy płyty kręcić zarówno do CD60
    i UD30, czy tylko do CD60. Jeśli tylko do CD 60, to czy przy samej ścianie
    również wcisnąć wzdłużnie w UD30 profil CD60 (mam na myśli ten UD30 i CD60,
    którę będą biegły równolegle) i kręcić do wystającego z UD30 CD60? Obawiam
    się, że jak nie przykręcę do niczego to płyty po brzegach będą miały
    tendencję do opuszczania się.

    Pozdr.
    Krzysiek

    PS. Wieszaki grzybkowe mam kręcone co drugą jętkę/krokwię (realnie co
    120cm), czy to wystarczy, czy koniecznie trzeba kręcić wieszaki do każdej
    krokwi/jętki (co 60cm, co wydaje mi się być już bardzo gęsto)?

  • 2. Data: 2009-05-06 06:30:56
    Temat: Re: Przykręcanie płyt GK do stelaża
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > - wykonany jest z profili CD60 podwieszonych na wieszakach grzybkowych do
    > jętek i krokwi (CD60 położone prostopadle do jętek i krokwi).

    Do jętek grzybkowymi? Tu stosuje się wieszaki obrotowe lub noniuszowe...
    Na sufitach zwykle wykonuje się też konstrukcję krzyżową w 2 poziomach.

> [...]
    > CD60? Obawiam się, że jak nie przykręcę do niczego to płyty po brzegach
    > będą miały tendencję do opuszczania się.

    Wcisnąc CD60 wzdłuż UD30 i przykręcić do niego płyty.

> [...]
    > 120cm), czy to wystarczy, czy koniecznie trzeba kręcić wieszaki do każdej
    > krokwi/jętki (co 60cm, co wydaje mi się być już bardzo gęsto)?

    120cm to trochę za rzadko wg mnie. Ja co 2 krokiew dawałem uchwyty po obu
    stronach krokwi :)
    U mnie krokwie są co 90-100cm.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2009-05-06 07:27:54
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Bartek pisze:

    > Do jętek grzybkowymi? Tu stosuje się wieszaki obrotowe lub noniuszowe...
    > Na sufitach zwykle wykonuje się też konstrukcję krzyżową w 2 poziomach.

    Jak sie chce to sie wykonuje... Jak sie nie chce nie ma potrzeby to
    można grzybkowymi. Uzasadnij to, że się grzybków do jętek nie stosuje.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2009-05-07 20:31:04
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote:

    > Jak sie chce to sie wykonuje... Jak sie nie chce nie ma potrzeby to można
    > grzybkowymi. Uzasadnij to, że się grzybków do jętek nie stosuje.

    Jasne, że można. MOżna i na gwoździe :) Jedne i drugie tak samo łatwo się
    reguluje ;)

    --
    Bartek