  • 161. Data: 2018-01-03 15:51:54
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 stycznia 2018 15:09:36 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Kwota na fakturze - owszem, dokładny wynik. Ale
    > nie tzw. średnia cena, która uwzględnia również
    > opłaty stałe (niezależne od zużycia). Jeśli ktoś
    > zużyje w miesiącu 100kWh, będzie miał o wiele
    > wyższą średnią cenę za kWh niż ten który zużyje
    > 600kWh.
    Jakbyśmy porównywali gospodarstwo domowe Kowlskiego z pizzerią Nowaka(ze dwa
    elektryczne piece do pizzy) to by było faktycznie bez sensu
    Ale jak porównujemy G11 z G12W dla tej samej rodziny to podzielenie kwoty przez
    zużycie jest jak najbardziej zasadne
    Przecież czy to G11 czy G121W ilość zużytych kWh się raczej nie zmienia u Kowalskiego
    więc w ten sposób najłatwiej zweryfikować czy taniej kWh wychodzi w g11 czy w g12W

  • 162. Data: 2018-01-03 16:01:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-01-03 o 15:19, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Jeśli jest to zużycie za 6 miesięcy, to masz taniej o 448,44zł.

    :)

    Za dziewięć.

    Dzięki

    --
    Pete

  • 163. Data: 2018-01-03 16:01:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 stycznia 2018 15:38:04 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:
    > sądzę, że te
    > urządzenia zjadają większość energii.
    Też tak sądziłem;)
    Może jeszcze

    > Reszta to duperele. Pompa CO - nie pamiętam, ale
    > pewnie nie więcej niż 30W (w lato nie pracuje),

    a i 120W bywają. Zerknij jaka masz

    > więc wychodzi ok. 14zł miesięcznie (średniorocznie
    > 7zł). Kocioł CO - nie mam pojęcia ile zużywa
    > prądu.

    Pompy, routery, ładowarki od tel i laptopów, jakieś modemy, rejestratory i się
    nazbiera wcale nie tak mało
    WM, cyrkulacje i co tam jeszcze ludzie wymyślą

    > Trzeba by to dokładnie oszacować,

    W wolnej chwili wez to rozpisz w exelu bo obawiam się ze wyjdzie Tobie inaczej jak do
    tej pory sądzisz;)

    > ale jest duża
    > szansa, że może się opłacać ta G12w.

    Spał od tego momentu spokojniej bo "ładowarki prądu nie żarły"

  • 164. Data: 2018-01-03 16:03:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 stycznia 2018 16:01:36 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > :)
    >
    > Za dziewięć.
    Statystyczna rodzina- 350-400kWh miesięcznie;)

  • 165. Data: 2018-01-03 16:14:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 stycznia 2018 16:01:56 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Spał od tego momentu spokojniej bo "ładowarki prądu nie żarły"

    Ucieło mi część wypowiedzi
    Znam człowieka któremu spać nie dawały(bo prąd żrą) ładowarki które zona i córka w
    gniazdkach zostawiały
    Kupił wiec w biedrze listwę na 5 gniazd z osobnymi wyłącznikami na każde gniazdo
    I tam ładowarki powsadzał jak nie używane to włącznikiem dana ładowarka odłączana
    była
    Spał od tego momentu spokojniej bo "ładowarki prądu nie żarły"
    Tyle tylko że każdy z 5 włączników na tej listwie podświetlenie miał
    I podejrzewam ze te podświetlenia zżerały całe oszczędności a może i jeszcze więcej;)

  • 166. Data: 2018-01-03 22:22:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > LOL. Bo wysokość zapłaty za gotowość nie ma żadnego wpływu na tą
    > gotowość, przynajmniej dla konsumenta:) Nie możesz sobie wybrać
    > dostawcy o określonej gotowości:) A poza tym cholera wie co to jest ta
    > gotowość:)

    A jak chcesz jeździć samochodem, to kosztuje to tyle ile paliwo w baku
    czy jednak są dodatkowe koszty związane z utrzymaniem pojazdu "w
    gotowości" do użytku w dowolnym momencie w których będziesz miał taką
    ochotę? Chyba że widzisz na rachunku inną pozycję typu "utrzymanie
    sieci" czy cuś?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 167. Data: 2018-01-04 12:28:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 3 Jan 2018 15:05:24 +0100, brunet.wp

    > Też myślę o przejściu z G11 na G12w, ale u mnie
    > życie toczy się raczej wieczorami (i w weekendy),
    > w tym jak sądzę wiele energii pochłania
    > oświetlenie. Jednak gdybym miał płacić 20-40zł
    > miesięcznie mniej, to zdecydowanie warto. Gorzej,
    > jeśli okaże się, że zużycie w strefie dziennej
    > wyniesie 70% a w nocnej 30%, wtedy faktury wzrosną
    > miast zmaleć.

    Ja pracuję w domu [całkiem mocny komp graficzny działający 24h/d + 3
    monitory działające przez w 1T, oczywiście herbata (owocowa) co chwilę bo
    chlam jak chory jakiś], nie grzeję domu prądem (poza CWU), kuchenka jest
    gazowa -- poza tym dom jak każdy inny, życie się zaczyna po południu i
    pomimo tego też jestem na niewielkim plusie dzięki G12W. Za to w weekend
    jest rozpusta =] a to dogrzewanie klimatyzatorem w zimie, a to chłodzenie
    klimatyzatorem w lato, jakieś porządki, goście, obiadki itd.

    --
    Pozdor
    Myjk