  • 1. Data: 2011-10-03 21:05:59
    Temat: Idzie zima Panie i Panowie
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Od piatku ponoc koniec sielanki i przyjdzie nam sie cieszyc rachunkami za
    grzanie. :-((

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2011-10-03 22:14:37
    Temat: Re: Idzie zima Panie i Panowie
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Od piatku ponoc koniec sielanki i przyjdzie nam sie cieszyc rachunkami za
    > grzanie. :-((
    >
    > Pozdro.. TK

    Tobie to chyba dawno nikt nie nakopał do dupy. Weź to odszczekaj. Albo nie.
    Nudno, może jakieś rekuperatory się trafią.

  • 3. Data: 2011-10-03 22:28:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Paź, 23:05, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Od piatku ponoc koniec sielanki i przyjdzie nam sie cieszyc rachunkami za
    > grzanie. :-((
    >
    > Pozdro.. TK

    http://new.meteo.pl/php/meteorogram_id_coamps.php?nt
    ype=2n&id=839

    Poki co pogoda do czwartku i nie jest najgorzej. Zobaczymy jak
    bedzie :-)

    Ja w zeszlym tygodniu pierwszy raz kominek odpalilem i jestem w szoku
    bo tak naprawde to pierwszy raz mam suche drewno ;) Jak to sie paliii!
    Ile to daje ciepla... Normalnie jakbym nowy kominek wstawil :)
    Kolektor pompy ciepla PRAWIE gotowy - zakopane 490mb z 500mb - jutro
    go w koncu skoncze ;)

    Z ciekawostek - zanabylem glikol do napelnienia instalacji - po
    intensywnych poszukiwaniach stanelo na ... plyn TOP DRIVE z TESCO w
    promocji z 25 pln na 16,99 pln:

    http://szyna.civ.pl/glikol.jpg

    Pani kasjerka odrazu dzwonila do swojego chlopa ze chyba "jakis plyn
    do samochodu" sie musi oplacac jak wiozlem te 48 banieczek :D

    Tu tez odkrylem sile marketingu - ten plyn produkuje BORYSZEW i to
    jest dokladnie ten sam plyn co ERGOLID A tyle ze bez dodatku
    inhibitorow korozji (ktore kosztuja 150 pln na 300l plynu). IDENTYCZNY
    sklad i wlasciwosci fizykochemiczne. No, moj ma 1% wiecej glikolu bo
    49% zamiast 48%. Ten 1% to zapewne wlasnie inhibitory. Karty
    produktowe wygladaja jakby ktos zrobil ctrl+c i ctrl+v i zmienil tylko
    nazwy produktow ;-) Z tym ze ergolid a (dedykowany do instalacji
    solarnych i co) kosztuje ponad 9 pln / litr a ten lekko ponad 3 ;)

    Czyli wliczajac nawet kupno inhibitorow korozji mam w kieszeni grubo
    ponad tysiak oszczednosci ;-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-10-04 05:21:11
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Czyli wliczajac nawet kupno inhibitorow korozji mam w kieszeni grubo
    > ponad tysiak oszczednosci ;-)

    A ja z niecierpliwością czekam na maj 2012 i na Twoje _rzetelne_ wykazy
    zużycia energii na ogrzewanie domu - rachunki za prąd i zużycie drewna
    :-))).

    pozdr
    Robert G.

  • 5. Data: 2011-10-04 05:27:28
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Od piatku ponoc koniec sielanki i przyjdzie nam sie cieszyc rachunkami za
    > grzanie. :-((

    A tak swoją drogą...
    Dom pierwszą zimę już przestał - ogrzewałem, teraz lato i...
    Wyobraźcie sobie, że jak coś odpalę - tak przy okazji - piec, czy kocioł
    CO przy okazji grzania wody, to widzę, że to ogrzewanie jest teraz dużo
    efektywniejsze.

    Mury wyschnięte, mniej ciepła konsumują. Ciepło parowania wody z murów
    swoje robi.
    Zużyciem energii się pochwalę :-). Zobaczymy ile mi tym razem opału
    zejdzie - czy mniej niż w ub roku, kiedy mury były mokre. Dom się wtedy
    jakoś szybko wychładzał, a żeby go dogrzać do żądanej temp, kocioł - 25
    kW - musiał na okrągło pracować przez dłuugie godziny.

    Liczę... i na to wygląda, że teraz będzie już inaczej :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 6. Data: 2011-10-04 07:30:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Paź, 07:21, Robert G <r...@p...onet.pl> wrote:
    > U ytkownik Adam napisa :

    > A ja z niecierpliwo ci czekam na maj 2012 i na Twoje _rzetelne_ wykazy
    > zu ycia energii na ogrzewanie domu - rachunki za pr d i zu ycie drewna
    > :-))).

    Bedzie bedzie. Drewna zuzyje max 1m3 bo wiecej nie mam i nie bede mial
    - nie da sie kupic suchego, a mokrego nie ma najmniejszego sensu
    wkladac do kominka - taniej wyszloby w II taryfie pradem grzac ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-10-04 19:34:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Tobie to chyba dawno nikt nie nakopał do dupy. Weź to odszczekaj.

    Hehe. Chcialbym zeby tak bylo. Niestety zaklinanie rzeczywistosci nic nie
    da. :-(

    Pozdro.. TK