  • 1. Data: 2011-10-03 07:37:19
    Temat: Droga wewnętrzna
    Od: "Arti" <g...@w...pl>

    Witam

    Mam działkę, do której dojazd stanowi wydzielona droga wewnętrzna o szer 6m.
    Droga jest współwłasnością moją i 4 innych właścicieli działek budowlanych,
    którzy, tak jak ja, będą nią dojeżdżać do domów. Czy uzbrajając działkę
    (kopiąc w drodze prąd, gaz, wodę) muszę mieć zgodę współwłaścicieli? Nie
    żebym miał z tym w tej chwili problem, po prostu ktoś może wyjechać za
    granicę lub zachorować... Czy taka współwłasność w drodze wiąże się jeszcze
    z jakimiś utrudnieniami oprócz tego, że sami musimy ją sobie utwardzić i
    odśnieżać zimą?

    Arek

  • 2. Data: 2011-10-03 07:48:24
    Temat: Re: Droga wewnętrzna
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Arti" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (kopiąc w drodze prąd, gaz, wodę) muszę mieć zgodę współwłaścicieli? Nie
    > żebym miał z tym w tej chwili problem, po prostu ktoś może wyjechać za

    O ile sie orientowałem to do wykonania mediów wystarczy zarząd zwykły, czyli w tym
    przypadku zgoda wiekszsci właścicieli, ale juz do budowy nawierzchni potrzebna bedzie
    zgoda wszystkich włascicieli.
    Ale jesli masz zgody większoci to mozesz wystąpic do sądu o orzeczenie zastępujące
    zgodę tej osoby która sie nie zgadza/wyjechała i droge tez wybudujesz. Nie wiem co
    sąd postanowi gdyby ktos zmarł - prawa przechodzą na spadkobierców a ci sa
    nieustaleni do zakonczania procesu spadkowego. Lepiej załatw to puki sąsiedzi żyją
    :-)
    A w ogóle przejdz sie po sąsiadach z drukiem zgody na budowe mediów i nawierzchni tak
    zeby kazdy z nich mial taki sam (takie samo prawo)

    b.

  • 3. Data: 2011-10-03 08:33:32
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-03 09:37, Arti pisze:
> [...]
    > drodze wiąże się jeszcze z jakimiś utrudnieniami oprócz tego, że sami
    > musimy ją sobie utwardzić i odśnieżać zimą?

    Współwłasność działki na której jest droga, czy współwłasność drogi na
    różnych działkach?

    O ile macie współwłasność działki to najlepiej zawiążcie spółkę WOD-KAN,
    TEL., PRĄD, NAWIERZCHNIA... Wybrać zarząd

    Możecie wtedy wystąpić do wszelkich instytucji bez konieczności za
    każdym razem zbierania podpisów. Większe możliwości np. energetyka,
    gazownia, od razu możecie spodziewać się, że zrobią sieć do wszystkich,
    czyli do granic każdej działki - mniejsze koszty przyłączy

    Ariusz

  • 4. Data: 2011-10-03 08:45:02
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-10-03 10:33, Ariusz pisze:
    > O ile macie współwłasność działki to najlepiej zawiążcie spółkę WOD-KAN,
    > TEL., PRĄD,

    A do tego nie potrzeba koncesji? Żeby przesyłać i sprzedawać wodę, energię?

    ________MAT_______

  • 5. Data: 2011-10-03 09:59:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.10.2011 10:33, Ariusz pisze:

> [...]
    > gazownia, od razu możecie spodziewać się, że zrobią sieć do wszystkich,
    > czyli do granic każdej działki - mniejsze koszty przyłączy

    A tak poza tym to się dobrze czujesz?

  • 6. Data: 2011-10-03 10:01:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.10.2011 09:37, Arti pisze:
> [...]
    > współwłaścicieli? Nie żebym miał z tym w tej chwili problem, po prostu
    > ktoś może wyjechać za granicę lub zachorować...

    Zakładam, że ta droga to osobna działka (lub działki), odrębna od
    waszych działek budowlanych?

    To chyba najprościej będzie wpisać służebność na rzecz waszych działek
    budowlanych na przejście, przejazd i prowadzenie mediów.

  • 7. Data: 2011-10-03 11:07:10
    Od: "Arti" <g...@w...pl>

    > Zakładam, że ta droga to osobna działka (lub działki), odrębna od
    > waszych działek budowlanych?

    Droga to osobna, specjalnie wydzielona działka, która ma kilku
    współwłaścicieli (właścicieli działek budowlanych)

    > To chyba najprościej będzie wpisać służebność na rzecz waszych działek
    > budowlanych na przejście, przejazd i prowadzenie mediów.

    Muszę mieć wpisaną służebność jeśli jestem współwłaścicielem?

    Arek

  • 8. Data: 2011-10-03 11:23:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > O ile macie współwłasność działki to najlepiej zawiążcie spółkę WOD-KAN,
    > TEL., PRĄD, NAWIERZCHNIA... Wybrać zarząd

    armatą na muche :-) też można...

    b.

  • 9. Data: 2011-10-03 11:25:25
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości
    > To chyba najprościej będzie wpisać służebność na rzecz waszych działek
    > budowlanych na przejście, przejazd i prowadzenie mediów.

    Nie ma prawnej możliwości wnioskować o wpisanie słuzebnosci na własnej drodze. O to
    moze wnioskować tylko nie-własciciel drogi.

    b.

  • 10. Data: 2011-10-03 11:32:15
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-03 11:59, Andrzej Lawa pisze:

    > A tak poza tym to się dobrze czujesz?
    A w czym widzisz problem? u mojego teścia mają właśnie taką Spółkę Wodną
    - wprawdzie oni ciągnęli sobie sami z własnej studni ale do spółki
    należy kilkadziesiąt domów i w miarę potrzeby spotykają się i uchwalają
    co i jak, a ktoś podejmuje się realizacji tego.

    Ariusz