  • 101. Data: 2013-01-17 12:27:15
    Temat: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 11:43:35 UTC+1 użytkownik Adams napisał:
    > Ciepło nie jest formą energii

    A tos mnie zaciekawił - może rozwiń temat. Chętnie sie pośmiejemy.

    b.

  • 102. Data: 2013-01-17 12:34:15
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"
    <płynie bez prądu - ale czy miesza, nie wiem. Tam jest mieszacz z grzybkiem
    termostatycznym, pompa jest na wyjściu z kotła, "przepycha" wodę przez ten
    "popuszczający" grzybek. Grawitacyjnie może być za mały strumień aby
    domieszanie było właściwe. Pewnie dało by się zrobić taki laddomat na
    samych zaworach kulowych i trójnikach, na każdej odnodze termometr.
    TG

    Czy na tym Lodomacie można dowolnie ustawić temperaturę wody na grzejniki, w
    buforze, do kotła itp. ?

  • 103. Data: 2013-01-17 12:34:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2013 11:43, Adams pisze:

    > Ciepło nie jest formą energii

    A światło nie jest formą promieniowania.

    Zaś Kopernik była kobietą.

    W tej samej rzeczywistości, w której powyższe trzy stwierdzenia są
    prawdziwe, ty nie jesteś opóźnionym umysłowo ignorantem.

    > Uczymy sie dalej ?

    Inteligentny człowiek uczy się przez całe życie. Ty zaś jesteś odporny
    na wiedzę i trudny do zarąbania.

    > Rachunek wysle pocztą.

    Jak będę potrzebował betonu, będę o tobie pamiętał.

  • 104. Data: 2013-01-17 12:42:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 17-01-2013 o 12:34:15 rumcajs <o...@r...com> napisał(a):

> [...]
    > TG
    >
    > Czy na tym Lodomacie można dowolnie ustawić temperaturę wody na

    Poczytaj na stronach atmosa.
    Loddomat służy tylko i wyłącznie do ochrony powrotu kotła. To nie jest
    regulator temp. wody w obiegu. Kotły zgazowujace drewno (Atmos,Vigas itp)
    muszą mieć "ciepły powrót" aby:
    1. Chronić kocioł przed korozją
    2. Proces spalania przebiegał prawidłowo.
    Jego działanie polega na zawracaniu części wody gorącej z kotła i
    kierowaniu jej do powrotu kotła w odpowiedniej proporcji. Reguluje to
    grzybek termostatyczny, który ma otwarcie przy określonej temp. (kupuje
    się go na 45st. 65st lub 80 st)

    TG

  • 105. Data: 2013-01-17 13:05:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 12:25:02 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Daj znać po sezonie w którym utrzymasz w CAŁYM domu od 6-23 23st - wtedy
    > porównamy koszty. Jeden stopień różnicy to spory wydatek, dwa stopnie w
    > mroźną zimę to pewnie ze 20-30% więcej.

    Niech bedzie - wychodzi 2,5-2,8k pln. Dalej mysle ze codzienne mordowanie sie z 20m3
    nie jest warte tych pieniedzy! 20m3 drewna do kominka dostalem od mojego sasiada jak
    teraz licze -> 4 lata temu. Wiekszosc spalilem przez pierwsze dwa sezony, reszte
    dopalam bardzo powoli do teraz. Jak siegam pamiecia to pociecie i polupanie tego
    drewna zajelo nam (a rabalem ja, tesc i szwagier) w sumie jakies 7-10 dni (po 3-4h
    dziennie). A mam porzadna pile Stihla i najwiekszego fiskarsa ;) Nie wyobrazam sobie
    robic tego co sezon - to po prostu ciezka praca! Nie mowiac ze trzeba to potem
    jeszcze przeniesc do pieca i spalic :)

    > Dom ma 180m2 (250m2 podłóg). W tej cenie jest też CWU. Nie twierdzę, że
    > mam "lekko" - ale tanio.

    Ja tez mam w tym oczywiscie CWU :) Bez CWU to wychodzi jakies 1,5-1,6k pln.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 106. Data: 2013-01-17 13:10:24
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    >A tos mnie zaciekawił - może rozwiń temat. Chętnie sie pośmiejemy.

    Nie mam takiego zamiaru.
    A,

    b.

  • 107. Data: 2013-01-17 13:22:33
    Od: <news>

    Użytkownik "Jacek" napisał:
    > Już Joseph Goebbels powiedział,że kłamstwo powtórzone tysiąc
    > razy stanie się prawdą i tak jest też w tym przypadku.

    Zamiast filozofować to wskaż gdzie u mnie jest to kłamstwo i uzasadnij je,
    potrafisz?

  • 108. Data: 2013-01-17 13:24:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-17 10:25, Budyń pisze:

    > czy ja cos niewyraźnie piszę? Skandalem jest brak tych rachunków w klasie mat-fiz.
    Wtedy były - teraz nie. W klasach biologicznych wtedy tez nie było całek - domyslam
    sie ze zajmowali sie czyms poważnym co teraz wypadło z programu.

    Piszesz wyraźnie. Ja chyba też?
    Na 175 osób z klas matematycznych i z techników - około 30 osób miało
    całki przed maturą. To były studia na elektronice i telekomunikacji w
    Trójmieście. Nie szło się tam po biolchemie.

    --
    MN

  • 109. Data: 2013-01-17 13:28:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-17 11:04, Budyń pisze:

    > (...)twoja córka będzie zdecydowanie gorzej wykształcona i mniej rozwojowa niz ty.
    Zobaczysz :)

    To samo mówił Twój rodzic o Tobie, i Twój dziadek o Twoim rodzicu.
    Normalna sprawa. Świat od tysięcy lat schodzi na psy...

    --
    MN

  • 110. Data: 2013-01-17 13:39:48
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-17 10:02, Ergie pisze:

    > ZTCW Problem ten był poruszany za szkoleniach organizowanych przez MEN w
    > roku 2009. Wtedy pierwszy raz o tym usłyszałem od znajomej dyrektorki i
    > ona mówiła o tej maksymalnie jednej godzinie dziennie.

    Jest to jakiś trop. Gdyby jeszcze była dostępna jakaś pisemna wersja
    wniosków i zaleceń - byłoby z czym uderzać do dyrekcji.

    Na jednej z wywiadówek z innymi rodzicami wywalczyłem częściowe
    zmniejszenie ilości zadań domowych, z takim papierem dałoby się
    wywalczyć więcej.

    --
    MN