  • 21. Data: 2009-03-31 20:48:30
    Temat: Re: Ile gniazdek w kuchni?
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    news:gqtsp9$5q0$1@news.onet.pl...

    > on mieszka chyba w kurnej chacie i ma kuchnie węglową :)

    Pieprz z sensem.

  • 22. Data: 2009-03-31 21:16:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 20:07:06 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Planuję sobie i jak bym nie liczył to wychodzi mi 21 gniazdek i 1 puszka.

    To dorzuć tych puszek... Albo też dociągnij do kuchni 3 fazyi zrób osobna
    skrzynkę z bezpiecznikami.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 23. Data: 2009-03-31 22:03:44
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    > To dorzuć tych puszek... Albo też dociągnij do kuchni 3 fazyi zrób
    > osobna skrzynkę z bezpiecznikami.

    Sugerowałbym jednak przemyślenie potrzeb, bo przy takim, generalnie
    rzecz biorąc słusznym, ale odrobinkę... powiedzmy przesadnym
    podejściu do tematu, podobna sytuacja może być i w pozostałych
    pomieszczeniach, w tym momencie osobna rozdzielka w każdym
    pomieszczeniu się kłania i własna podstacja do zapewnienia
    odpowiedniej mocy "zainstalowanej" ;-)

    J. (i wizja łazienki z gniazdkami do: pralki, termy, grzałki
    grzejnikowej, grzałki do ręczników x2, golarki, suszarki do włosów,
    lokówki, prostownicy, koniecznie osobne gniazdko do każdego z tych
    sprzętów, nigdy nic nie wiadomo, elektryczna szczoteczka do zębów,
    irygator, podgrzewana deska kiblowa, hydromasarz, osobna wytwornica
    bąbelków, osobna wytwornica czegośtam, powiedzmy jonów pozytywnie
    ujemnych, oczywiście radio łazienkowe i rzecz jasna z pięć gniazdek
    w rezerwie. Razem: 21. O niczym nie zapomniałem?)

  • 24. Data: 2009-03-31 22:29:37
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    bulka paryska <z...@p...onet.pl> wrote:

    > Na tego _hydromasarza_ to na pewno sile osobno trzeba podpiac ..

    I wtedy już obowiązkowo hydropiekarza do kompletu :-)

    J. (kajam się... )

  • 25. Data: 2009-03-31 22:29:59
    Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message
    /.../ podgrzewana deska kiblowa, hydromasarz, osobna /.../
    O niczym nie zapomniałem?)
    ----------
    Na tego _hydromasarza_ to na pewno sile osobno trzeba podpiac ..
    ;)
    bp, i hydrozagadka

  • 26. Data: 2009-03-31 22:57:30
    Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl>

    > I wtedy już obowiązkowo hydropiekarza do kompletu :-)
    ======
    pohydromarzyc kazdy sobie moze ..
    :))
    bp

  • 27. Data: 2009-03-31 23:16:35
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Wiesław Łopata" <w...@N...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gqtrv4
    > Ty tu o ilości gniazdek. A może by najpierw o ilości niezależnych obwodów
    > indywidualnie zabezpieczonych.
    > 21 gniazdek i jedna puszka to ... pożar gwarantowany, a w najlepszym
    > przypadku przy pierwszym użytkowaniu TAKIEJ kuchni wywalenie
    > zabezpieczenia (nazywanego czasami korkiem).
    > Urządzenia AGD o dużej mocy winny mieć OSOBNE obwody.

    Do części kuchennej (kuchnia otwarta) idzie 5x4 zabezpieczony nadprądowo 16A
    z którego już na miejscu z puszki rozdzielę trzy obwody 3x2,5 z mocą
    zainstalowaną 12,5kW podzieloną mniej więcej po równo. Zastanawiałem się nad
    osobnymi obwodami od razu od licznika, ale wtedy wyczerpuję zarówno miejsce
    we wnękach bezpiecznikowych, jak i rozsądny przekrój bruzd.
    Nie wiem jaką puszkę zamontować podtynkowo, żeby rozdzielić te 5x4 na 3-4
    3x2,5

    Dodatkowo czasowo sterowany 3x2,5 tylko do termy 2kW.

    > Janek, Ty pogadaj z elektrykiem.
    > Wiesiek (elektryk)

    Czekam na niego kolejny dzień, ale sądząc po głosie chyba biedak zachorował.
    ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 28. Data: 2009-03-31 23:18:09
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:gqtse4$j7q$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Na ch... mi zmywarka do dwu talerzy... A jak mam więcej to gar 50 litrów
    > nie
    > mieści się do domowej zmywarki.

    Gotujesz co dwa tygodnie żarcie w tym 50 litrowym garze i później na zmianę
    nalewasz z niego do dwóch talerzy?

  • 29. Data: 2009-03-31 23:26:35
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Wiesław Łopata" <w...@N...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gqtt4f$4qa$1@news.dialog.net.pl...
    > O nie! Ja go znam z "innego pola działalności" i jest to ..... chyba
    > odpowiedzialny człowiek.

    Och, co za komplement!

    > Tak na gorąco doliczyłem się ok 15kW tak zwanej mocy zainstalowanej. To
    > tyle co porządna "garkuchnia".

    12,5 kW ale jednocześnie na jednej fazie nie planuję włączyć więcej niż 4,5

    Niby mógłbym poprowadzić trzy osobne 3x2,5 i zabezpieczyć to już przy
    liczniku 16A, ale wszyscy piszą, że do kuchni to najlepiej jeden 5x4, więc
    taki wybrałem. Z tym że zabezpieczę go tak, jak by to był 2,5 czyli po 16A.

    W sumie do tego pomieszczenia idzie już 5x4, 5x2,5, trzy 3x2,5 i
    2x1,5(stary). Na razie pięć obwodów do jednego pokoju. Jeszcze się
    zastanawiam czy na lodówkę nie dać zupełnie osobnego obwodu, ale to już
    chyba przegięcie by było? Miejsce mi się skończy we wnękach
    bezpiecznikowych.

  • 30. Data: 2009-03-31 23:27:51
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Znaczy zmywarki planujesz dwie? Bo jedną uwzględniłes już wczesniej
    > :-)

    Na razie jedną. To czwarte gniazdko nie wiem po co. Chyba je skreślę.
    Chyba że macie jakieś pomysły na gadżety montowane pod zlewem?
    :-)