  • 31. Data: 2009-04-01 02:36:59
    Temat: Re: Ile gniazdek w kuchni?
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    wiadomości news:gqu8fd$a5j$2@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Gotujesz co dwa tygodnie żarcie w tym 50 litrowym garze i później na
    zmianę
    > nalewasz z niego do dwóch talerzy?

    Przydatność zmywarki w moim domu jest niewielka, sam lubię myć, ciepła woda
    na dłoniach relaksuje...

  • 32. Data: 2009-04-01 07:28:59
    Od: "Zbyszek" <z...@p...fm>

    Senior "Jan Werbińskipisze:

    >Planuję sobie i jak bym nie liczył to wychodzi mi 21 gniazdek i 1 puszka.

    Sporo:-)
    Ja mam w sumie dwanaście wtyków, z czego wykorzystuję około 8.

    > O czym zapomniałem? Gdzie powinno być gniazdo lodówki zabudowanej wys 177?

    Z mojego doświadczenia - najlepiej aby było wysoko (około 175-180) łatwiej
    np. wyłączyć lodówkę, a nie widać gniazda zza zabudowy.

    Pozdrawiam - Zbyszek

  • 33. Data: 2009-04-01 07:45:28
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Z mojego doświadczenia - najlepiej aby było wysoko (około 175-180) łatwiej
    > np. wyłączyć lodówkę, a nie widać gniazda zza zabudowy.

    i daj je na osobnym obwodzie
    wyjeżdżasz z domu to wyłączasz wszystko oprócz tego własnie obwodu

  • 34. Data: 2009-04-01 08:11:17
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    wiadomości news:gqtm81$qtv$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > pod zlewem?
    > Wysokość 105 9szt: robot, czajnik, 7 wolnych, z czego 3 wolne na środku
    > przestrzeni roboczej, a 4 z boków.
    > Wysokość ok 185: okap
    > Wysokość 240: światła do szafek.
    >
    > O czym zapomniałem? Gdzie powinno być gniazdo lodówki zabudowanej wys 177?
    >
    > Gniazdka nad blatem będą 15 i 50 cm od zlewu. Muszą być bryzgoodporne?
    > Okap jest z wtyczką czy luźnym kablem? Niestety w instrukcji nic nie
    > piszą, a muszę jeszcze długo czekać.
    > --
    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    No to troche zaszalałeś, tylko nie wiem jak ty to zepniesz w
    jednej puszce. No chyba ze to bedzie fest pucha.
    Możesz oczywiście łączyć za tymi gniazdkami, jak dasz głębsze puszki,
    ale tam to najlepiej tylko dwa przewody (max. 3).
    Gniazdko do okapu może być za nisko - zależy jaki okap i czy kuchnia
    elektryczna czy gazowa ( U mnie wychodzi 210cm).
    Piekarnik najlepiej na osobnym obwodzie (oddzielny bezpiecznik), tak samo
    inne sprzęty stale podłączone o podobnej mocy (np. zmywarka).
    Warto tez dać oddzielny obwód na lodówkę (ewentualnie można połączyć,
    np. z obwodem alarmu, dzwonka czy pieca co), choć nie ma tak dużej mocy,
    ale np. w przypadku dłuższego wyjazdu odłączasz pozostałe obwody
    a zostawiasz - lodówkę, piec co, alarm.
    Rozważ też inne pomieszczenia i wybierz miejsce zainstalowania rozdzielni.
    Obecnie instalacje rozdziela się na wiele obwodów, przez co gdy przy
    przeciążeniu
    "leci" jeden bezpiecznik nie pozbawiasz się prądu w wielu miejscach domu.
    Jeśli w kuchni masz inne źródła światła oprócz głównego to warto zasilac
    je z różnych faz, aby przy zaniku jednej fazy nie błądzić w ciemnosciach.
    Co do rozdzielni i ilości zabezpieczeń to juz osobna dyskusja.
    Sam temat różnicówek był tu juz mocno "roztrząsany".

    PS. Pomyśl tez o innych kabelkach - RTV, domofon, telefon/lan
    Ja z uwagi na to że mam kuchnie od frontu, to mam oddzielny przycisk
    do otwierania furtki (bez konieczności podnoszenia sluch. domofonu)
    A telefon i domofon można złączyć w jedno stosując bramotel.

    Pzdr
    J23

  • 35. Data: 2009-04-01 08:17:29
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    łatwiej

    > i daj je na osobnym obwodzie
    > wyjeżdżasz z domu to wyłączasz wszystko oprócz tego własnie obwodu

    Albo na wypadek burzy, zwłaszcza przy liniach napowietrznych.

  • 36. Data: 2009-04-01 08:26:07
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Sporo:-)
    > Ja mam w sumie dwanaście wtyków, z czego wykorzystuję około 8.

    U mnie maks 11 stale zajętych. 10 zapasowych żeby nie ciągnąć przedłużaczy.

    > Z mojego doświadczenia - najlepiej aby było wysoko (około 175-180) łatwiej
    > np. wyłączyć lodówkę, a nie widać gniazda zza zabudowy.

    Kabel sięgnie? W instrukcji niestety nic nie ma na ten temat

  • 37. Data: 2009-04-01 08:28:37
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:

    > Przydatność zmywarki w moim domu jest niewielka, sam lubię myć,
    > ciepła woda na dłoniach relaksuje...

    to twój problem - większość ludzi relaksuje co innego i kupują zmywarki

    jeffrey

  • 38. Data: 2009-04-01 08:32:24
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Na razie jedną. To czwarte gniazdko nie wiem po co. Chyba je skreślę.
    > Chyba że macie jakieś pomysły na gadżety montowane pod zlewem?
    > :-)

    ja mam zmywarkę kuchenkę ( ale tylko piekarnik bo reszta jest gazowa) i
    lodówkę w dalekiej przyszłości rozdrabniacz
    wszystko zalerzy od układu kuchni i warunków lokalnych
    generalnie sprawdza się zasada że lepiej jedno za dużo niż jedno za mało

    jeffrey

  • 39. Data: 2009-04-01 08:33:53
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message

    > Chyba że macie jakieś pomysły na gadżety montowane pod zlewem?

    Automatycznie wysuwany i otwierany kosz na śmieci :-)

    J.

  • 40. Data: 2009-04-01 08:50:27
    Od: "Kasia" <k...@T...pl>

    wiadomości news:gqtm81$qtv$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Planuję sobie i jak bym nie liczył to wychodzi mi 21 gniazdek i 1 puszka.
    > Zakładam nieużywanie żadnych przedłużaczy ani listew.

    Przewidziałeś gniazdko w pobliżu kuchenki? Do przypięcia robota lub
    blendera, ubijajacego coś na parze lub mieszajacego w gotującym się garnku?

    Kasia