  • 1. Data: 2011-07-10 15:32:25
    Temat: Ile kosztowal Was zasobnik na wode?
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    Potrzebuje zasobnika na wode, ale ceny z allegro mnie przerazaja -
    przeciez to zwykla beczka metalowa z kawalkiem rury w srodku i izolacja
    na zewnatrz. Ile placiliscie za zasobniki 300-500 l?
    Dzieki,

  • 2. Data: 2011-07-10 17:20:30
    Temat: Re: Ile kosztowal Was zasobnik na wode?
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Lucky" <l...@v...pl> wrote in message news:ivcgma$qeb$1@news.onet.pl...
    > Potrzebuje zasobnika na wode, ale ceny z allegro mnie przerazaja -
    > przeciez to zwykla beczka metalowa z kawalkiem rury w srodku i izolacja na
    > zewnatrz. Ile placiliscie za zasobniki 300-500 l?

    za galmeta chyba 2500,- 400L bet wężownicy solarnej ale z grzałką
    elektryczną gratis ale to było 4 lata temu.

  • 3. Data: 2011-07-11 05:01:11
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    Użytkownik "Lucky" <l...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przeciez to zwykla beczka metalowa z kawalkiem rury w srodku i izolacja
    > na zewnatrz. Ile placiliscie za zasobniki 300-500 l?

    Ale ta "beczka" musi mieć odpowiedni urzędowy papierek i cena rooośnie.

    Adam

  • 4. Data: 2011-07-11 05:05:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lucky wrote:
    > Potrzebuje zasobnika na wode, ale ceny z allegro mnie przerazaja -
    > przeciez to zwykla beczka metalowa z kawalkiem rury w srodku i
    > izolacja na zewnatrz. Ile placiliscie za zasobniki 300-500 l?

    to poszukaj jakiegoś śłusarza i niech ci pospawa z jakiegoś złomu :)

    to jednak nie jest zwykła beczka, bo:

    musi wytrzymać odpowiednio duże ciśnienie
    musi wytrzymać stanie w niej ciepłej wody o niezbyt sprecyzowanym składzie
    chemicznym przez wiele lat.
    musi zapewnić że woda z tej beczki będzie się nadawała co najmniej do mycia.

  • 5. Data: 2011-07-11 06:42:53
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl>

> [...]
    > przeciez to zwykla beczka metalowa z kawalkiem rury w srodku i izolacja na
    > zewnatrz. Ile placiliscie za zasobniki 300-500 l?

    może najpierw zobacz jak jest taki zbiornik wykonany a później narzekaj,
    albo jak Marek napisał zleć spawanie i zobaczysz jak długo będziesz miał
    zbiornik i za jaką cenę

    --=olo=--

  • 6. Data: 2011-07-11 19:51:42
    Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>

> [...]
    > przeciez to zwykla beczka metalowa z kawalkiem rury w srodku i izolacja na
    > zewnatrz. Ile placiliscie za zasobniki 300-500 l?

    Mam Biawar 300L z 2 wężownicami
    Moim zdaniem dość tani, mam zamontowaną grzałkę elektryczną - przydaje się
    jak nie chce mi się napalić, a solar planuję podłączyć dopiero za rok/dwa.
    Dobrze trzyma ciepło

  • 7. Data: 2011-07-11 20:55:32
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl> wrote in message

> [...]
    > jak nie chce mi się napalić, a solar planuję podłączyć dopiero za rok/dwa.

    A Galmet 400L źle trzyma ciepło. Po 24h woda już się nie nadaje, trzeba piec
    odpalać wcześniej.

  • 8. Data: 2011-07-11 21:00:21
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Naogladalem sie w starych domach
    blaszanych baniakow i myslalem, ze teraz cos takiego przejdzie. Chyba
    bedzie trzeba wydac pare tysi.

  • 9. Data: 2011-07-11 22:54:57
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Lucky" <l...@v...pl> wrote in message news:ivfo95$cmh$1@news.onet.pl...
    > Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Naogladalem sie w starych domach
    > blaszanych baniakow i myslalem, ze teraz cos takiego przejdzie. Chyba
    > bedzie trzeba wydac pare tysi.

    Pamiętaj o 2 rzeczach

    1. Jak jest taki duży to żeby miał anodę tytanową zasilaną z zasilacza, a
    nie magnezową, bo jej nigdy nie wymienisz
    2. Żeby był emaliowany od środka albo z nierdzewki ale nierdzewka chyba
    droga?

    Jeżeli spełnisz te dwa wymagania to bedziesz go miał przez całe życie, a nie
    przez 5 lat.