  • Data: 2009-12-28 08:56:53
    Temat: Ile może kosztować JEDEN m2 tynku gipsowego?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W obecnym mieszkaniu właśnie mi sufit w łazience grozi spadnięciem na
    głowę (odparzył się tynk i obecnie wisi jedynie na taśmie klejącej).
    Zrobić sobie to zrobię sam, ale potrzebna mi jest jakaś orientacyjna
    wycena, żeby wiedzieć, czy mnie ubezpieczyciel w balona nie robi. Tak
    więc miałbym prośbę do osób zorientowanych, zwłaszcza obecnych na
    grupie remontowców/wykończeniowców o oszacowanie wartości n/w robót
    wraz z materiałem:

    - zabezpieczenie reszty łazienki folią/tekturą na czas prac
    - skucie do końca i oczyszczenie obecnego sufitu na obszarze
    odparzenia i być może dalej.
    - usunięcie gruzu
    - zagruntowanie sufitu bądź zadbanie w inny sposób o poprawną
    przyczepność nowego tynku (stary odpadł ponieważ developer budujący
    osiedle zastosował nowatorską technikę smarowania płyt szalunkowych
    olejem celem usprawnienia ich zdejmowania. Metoda sprawdziła się
    zapewne rewelacyjnie, niestety tynk na tłustym żelbecie trzyma się
    słabo)
    - powtórne otynkowanie tynkiem gipsowym ubytku (załóżmy, że chodzi o
    1m2)
    - zagruntowanie i pomalowanie sufitu

    Dla jasności: nie chodzi mi o szczegółową wycenę prac, raczej o
    zgrubne oszacowanie, czy to będzie "szefie, dwie stówki na materiał,
    na flaszkie jeszcze szef dołoży i zrobimy" czy raczej "uuuu, panie, tu
    z tysiąc złotych jest potrzebne a może i więcy, jak co wyskoczy".
    Stawki za tynkowanie znam, ale one dotyczą większych areałów, nikt mi
    przecież nie przyjedzie do tego metra kwadratowego za 25zł.

    J.