  • 21. Data: 2010-01-24 22:25:45
    Temat: Re: Ile tracę przez okna ?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:a0929286-6e17-4da1-8df4-

    >Energia, którą trzeba dostarczyć domowi aby utrzymać w nim zadaną
    >temperaturę pomieszczeń, jest sumą energii traconej przez ściany +
    >okna + posadzkę na gruncie + dach + wentylację (może jeszcze o czymś
    >zapomniałem).

    Zapomniales, ze to nie takie proste. Nie mozna tego tak sobie dodawac.
    http://www.mostkicieplne.pl/typowe-przyklady.html

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2010-01-24 22:34:38
    Temat: Re: Ile trac? przez okna ?
    Od: M <m...@o...pl>

    W dniu 2010-01-24 23:25, Maniek4 pisze:
    > U?ytkownik "e-kran"<e...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Zapomniales, ze to nie takie proste. Nie mozna tego tak sobie dodawac.
    > http://www.mostkicieplne.pl/typowe-przyklady.html

    Dużo zależy od tego, jakie te mostki są.
    W pierwszym przybliżeniu można dodawać, tylko trzeba przyjąć, że jest
    jakiś błąd - niestety liczbę trzeba wziąć trochę z sufitu (np. 10% albo
    poprawić o wyliczenia z podanej przez ciebie strony).

    M.

  • 23. Data: 2010-01-24 22:54:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakiś błąd - niestety liczbę trzeba wziąć trochę z sufitu (np. 10% albo
    > poprawić o wyliczenia z podanej przez ciebie strony).

    W sumie napisalem to jako ciekawostke bo za wiele wspolnego z glownym
    watkiem to nie ma. Jest za to tendencja do uogolniania przez dodawanie
    wspolczynnikow i w oparciu o to porownywanie jakichs tam wymiarowo podobnych
    domow. A tu okazuje sie, ze to nie jest takie proste. Jednoznaczne stawianie
    diagnozy bez uwzglednienia pewnych czynniow tez moze narazic na pewne,
    powiedzmy niespelnione oczekiwania podjetych inwestycji. Dom z wykuszami i
    stropami lepiej ocieplony moze byc mniej energooszczedny niz podobny
    wymiarowo prosty i zwarty. Z drugiej strony ten sam dom z wykuszami i
    stropami moze byc bardziej energooszczedny od skomplikowanej parterowki o
    tej samej powierzchni mimo, ze suma ich wspolczynnikow moze byc taka sama.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2010-01-25 09:25:58
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 22 Sty, 13:43, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko ze rózne ilosci tego ciepła musimy pakowac w dom z papierowymui
    > scianami aby uzyskac np 21st a inna ilośc musimy wpompowac w dom z ytongu
    > 44+30cm styro aby uzyskac tą sama temperature.
    > Czyli trzeba to rozpatrywac jako całość

    Potwierdzam. W izolacji domu wazna jest proporcja strat ciepla przez
    przegrode. Idealnie zaprojektowany dom to taki gdzie wszystkie
    przegrody wlacznie z wentylacja maja taka sama wartosc strat ciepla.
    np mamy 100% start ciepla i 5 elementow przez ktore wdynamiczny sposob
    ucieka cieplo w zaleznosci od temp wew do zew.

    1. podloga 20% starat
    2. okna, drzwi 20% strat
    3. sciany 20% strat
    4. dach 20% strat
    5. wentylacja 20% strat

    takie proporcje powinny miec miejsce przy temp obliczeniowej -20C

    Przy takim ukladzie jest optymalnie.
    Osobiscie troche w moim domu przegiolem z podloga gdyz mam 8% strat,
    reszta jest w proporcji do siebie.

  • 25. Data: 2010-01-25 10:28:03
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
> [...]

    >np mamy 100% start ciepla i 5 elementow przez ktore wdynamiczny sposob
    >ucieka cieplo w zaleznosci od temp wew do zew.

    Uważam że to jest bez sensu bo:

    >1. podloga 20% starat

    Podłoga zawsze ma mniejsze straty niż np.ściany bo np. podłoga na gruncie to
    beton+styropian 10cm+wylewka a różnica temperatur między tymi przegrodami to
    jakieś 5-10stC.

    >2. okna, drzwi 20% strat

    Okna mają współczynnik K jaki mają. Musiałyby być te najlepsze najdroższe
    około 0,5 i o niewielkiej powierzchni. Ale okien za mało nie można dać bo
    wtedy nie spełnisz norm na oświetlenie.

    >Osobiscie troche w moim domu przegiolem z podloga gdyz mam 8% strat,
    >reszta jest w proporcji do siebie.

    Powinieneś nawiercic w styropianie dziury fi10cm w siatce co 20cm :)
    Nie uważasz że to przegięcie?
    Dlaczego twierdzisz że 8% to za dobrze? Rozkład temperatur i tak zrobi swoje
    więc zimniejsze powietrze będzie na dole. Do tego jeszcze chcesz mieć zimną
    podłogę? Ani to dla portfela ani dla nóg nie wyjdzie dobrze.

    Marek

  • 26. Data: 2010-01-25 11:27:15
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Sty, 10:25, Kudlaty <p...@g...com> wrote:

    > Potwierdzam. W izolacji domu wazna jest proporcja strat ciepla przez
    > przegrode. Idealnie zaprojektowany dom to taki gdzie wszystkie
    > przegrody wlacznie z wentylacja maja taka sama wartosc strat ciepla.

    Zupelny nonsens IMHO :) Idealnie zaprojektowany dom to taki gdzie
    ucieczka ciepla przez kazda z przegrod jest mozliwie najmniejsza i
    koniec kropka :) Czy to, ze przez sciany ucieka mi teraz np (biore
    przyklad z sufitu wziety) 10%, a przez okna 20%, to znaczy ze mam zle
    zaprojektowany dom? Czy to znaczy ze powinienem dac mniej styropianu,
    zeby proporcja wyszla 20% - 20% ? Wtedy byloby lepiej ? Bezsensu ;)
    Trzeba dazyc do tego zeby KAZDA z osobna ucieczke ciepla
    zminimalizowac. I nie patrzec na procenty tylko liczby - po to jest
    wskaznik U :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2010-01-25 18:47:56
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > przegrode. Idealnie zaprojektowany dom to taki gdzie wszystkie
    > przegrody wlacznie z wentylacja maja taka sama wartosc strat ciepla.

    Tia. A idealny budżet domowy to taki, w którym mamy równe wartości wydatków na
    poszczególne grupy:
    20% na jedzenie
    20% na ogrzewanie
    20% na samochód
    20% na wakacje
    20% na alkohol

    Każda dysproporcja oznacza problemy rodzinne i generalną patologię.

  • 28. Data: 2010-01-25 19:36:07
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 25 Sty, 19:47, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:

    > 20% na jedzenie
    > 20% na ogrzewanie
    > 20% na alkohol
    >
    > Każda dysproporcja oznacza problemy rodzinne i generalną patologię.

    to razem 60% na komfort cieplny, czy to nie przegiecie czy
    degrengolada?

    z.

  • 29. Data: 2010-01-26 19:36:18
    Od: M <M...@w...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > tej samej powierzchni mimo, ze suma ich wspolczynnikow moze byc taka sama.

    Masz rację
    Gdyby można było prosto sumować w każdym wypadku to można byłoby
    ocieplić budynek tak, że nie robić np. narożników i bardziej
    skomplikowanych elementów. Dać za to więcej styropianu tam, gdzie go
    łatwo przykleić. :-)

    Sam pamiętam pewien audyt energetyczny, w którym oszczędności były równe
    prawie 2/3 wartości faktur za ogrzewanie. Nie muszę tłumaczyć, że to
    niezupełnie miało odzwierciedlenie w rzeczywistości, bo gdyby dać
    jeszcze trochę więcej styro, to SPEC musiałby wystawiać ujemne faktury ;-)

    Natomiast liczenie jako suma jest pewnym przybliżeniem.

    M.

  • 30. Data: 2010-01-26 19:40:04
    Temat: Re: Ile trace; przez okna ?
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > Trzeba dazyc do tego zeby KAZDA z osobna ucieczke ciepla
    > zminimalizowac. I nie patrzec na procenty tylko liczby - po to jest

    To znaczy, z.e jak masz dwie s'ciany i jedna; ocieplisz (i dasz 20cm
    styropianu) a drugiej nie, to masz duz.e szanse, z.e woda be;dzie sie;
    skraplac' na tej drugiej. Chodzi raczej o równomierna; temperatrue;
    przegród w s'rodku.

    M.