    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile tracę przez okna ?
    Date: Mon, 25 Jan 2010 11:28:03 +0100

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:10bb6a51-bac5-4614-8527-dc5834a600fa@u41g2000yq
    e.googlegroups.com...
    On 22 Sty, 13:43, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    >W izolacji domu wazna jest proporcja strat ciepla przez
    >przegrode. Idealnie zaprojektowany dom to taki gdzie wszystkie
    >przegrody wlacznie z wentylacja maja taka sama wartosc strat ciepla.
    >np mamy 100% start ciepla i 5 elementow przez ktore wdynamiczny sposob
    >ucieka cieplo w zaleznosci od temp wew do zew.

    Uważam że to jest bez sensu bo:

    >1. podloga 20% starat

    Podłoga zawsze ma mniejsze straty niż np.ściany bo np. podłoga na gruncie to
    beton+styropian 10cm+wylewka a różnica temperatur między tymi przegrodami to
    jakieś 5-10stC.

    >2. okna, drzwi 20% strat

    Okna mają współczynnik K jaki mają. Musiałyby być te najlepsze najdroższe
    około 0,5 i o niewielkiej powierzchni. Ale okien za mało nie można dać bo
    wtedy nie spełnisz norm na oświetlenie.

    >Osobiscie troche w moim domu przegiolem z podloga gdyz mam 8% strat,
    >reszta jest w proporcji do siebie.

    Powinieneś nawiercic w styropianie dziury fi10cm w siatce co 20cm :)
    Nie uważasz że to przegięcie?
    Dlaczego twierdzisz że 8% to za dobrze? Rozkład temperatur i tak zrobi swoje
    więc zimniejsze powietrze będzie na dole. Do tego jeszcze chcesz mieć zimną
    podłogę? Ani to dla portfela ani dla nóg nie wyjdzie dobrze.

    Marek