  • 21. Data: 2014-05-08 17:03:49
    Temat: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych?
    Od: "A_K" <a...@p...onet.pl>

    krak <s...@g...pl> :

    > EE tam, to zapewne skrót i jak ma 100mkw to będzie miał 200mkw na 0,5m
    > wysokie.

    O widze, ze kolega tez Nieuk!

  • 22. Data: 2014-05-08 17:11:34
    Temat: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Czyli jednak styropian!
    > A jaki gruby? Tylko tyle, żeby potem tynk na cokole łatwo położyć?

    To zależy co chcesz osiągnąć :-) Styropian jako wypełniacz zamiast betonu,
    styropian jako równy podkład, czy styropian jako izolacja.

    Ja dawałem 4 albo 5cm by pozostała ściana fundamentowa miała odpowiednią
    szerokość.

    > Jak więc powinna wyglądać płyta fundamentowa pod dom szkieletowy?
    > Wykop 50-60 cm. Na dół żwir. Ile go?

    Po co taki wykop? Ściągnąć musisz tylko humus czyli zwykle jakieś 25cm.

    > Na górze 20 cm zbrojonego betonu, ale co poniżej skoro płyta ma wystawać
    > około 40 cm nad grunt?

    Po co tak wysoko? Na to przyjdzie 15cm styro + 8cm wylewki + 2cm wykończenia
    podłogi i od poziomu podłogi w salonie do poziomu terenu będzie 65cm. Bez
    sensu chcesz ciągle latać po schodach?

    Ale skoro już chcesz mieć dom tak wysoko to robienie płyty jest bez sensu.
    Zrób normalne fundamenty na taką wysokość jaką chcesz zasyp żwirem i wylej
    chudziak.

    jak płytę fundamentową wyniesiesz 40cm ponad otaczający ją teren to albo
    musisz zrobić skarpy, albo murki oporowe czyli tak jakbyś robił normalne
    ściany fundamentowe.

    Może napisz co chcesz osiągnąć? Celem jest dom posadowiony 40cm powyżej
    otaczającego terenu czy celem jest koniecznie użycie płyty fundamentowej
    niezależnie od kosztu. Płyta fundamentowa ma sens ekonomiczny wtedy gdy
    chcemy mieć poziom podłogu minimalnie (0-40cm) powyżej poziomu gruntu.

    > Jakieś ściany na obrzeżu płyty są potrzebne przecież, żeby ten żwir się
    > nie rozłaził na boki.

    No właśnie :-)

    > Ocieplić je styropianem?

    Jak pisałem to zależy od tego czy będą mokre czy suche :-) Jak suche to nic
    im nie będzie i styropian to tylko niepotrzebny kłopot jak ktoś w tę ścianę
    wjedzie taczką albo dziecko mocniej kopnie piłkę.

    No chyba że lubisz mrówki ;-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2014-05-08 17:41:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-08 17:11, Ergie pisze:

    > Może napisz co chcesz osiągnąć?

    Słusznie.

    Chcę mieć tani fundament pod dom szkieletowy.
    Chcę, by podłoga w domu była na poziomie około 45 cm nad ziemią, jednak
    budownictwo szkieletowe wymaga, by fundament był co najmniej 20 cm nad
    gruntem.

    Muszę mieć fundament, który na całej długości ma nierówności nie większe
    niż 5 mm.

    Moje pytanie: do domu mam mieć "doklejony" garaż. Czy fundament pod nim
    rozsądnie jest obniżyć (żeby wygodnie się wjeżdżało samochodem)? Czy to
    komplikuje sprawę?

    --
    MN

  • 24. Data: 2014-05-08 21:01:07
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-05-08 17:03, A_K pisze:
    > krak <s...@g...pl> :

    > O widze, ze kolega tez Nieuk!

    Ja tez nieuk. Możesz naświetlić sprawę?

  • 25. Data: 2014-05-09 09:49:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

> [...]
    > Chcę, by podłoga w domu była na poziomie około 45 cm nad ziemią, jednak
    > budownictwo szkieletowe wymaga, by fundament był co najmniej 20 cm nad

    No to zdejmij humus, wsyp na to miejsce żwir, zrób dookoła szalunek i wylej
    płytę.

    Żwiru będzie tyle co usuniesz humusu. Płytę wylej 20cm to będziesz miał
    fundament na wysokości +20 od grunt tak jak chcesz. Na to możesz dać 15cm
    styropianu i 8 cm wylewki + 2cm wykończenia podłogi, albo 15cm wełny, na to
    legary 7cm i podłoga z desek 3cm. W obu przypadkach będziesz miał poziom
    wykończonej podłogi +45cm od poziomu gruntu.

    W takim przypadku fundament będzie suchy więc IMO nie ma sensu obkładać go
    styropianem.

    > Muszę mieć fundament, który na całej długości ma nierówności nie większe
    > niż 5 mm.

    To nie problem niezależnie do technologii

    > Moje pytanie: do domu mam mieć "doklejony" garaż. Czy fundament pod nim
    > rozsądnie jest obniżyć (żeby wygodnie się wjeżdżało samochodem)? Czy to
    > komplikuje sprawę?

    A będzie przejście z domu do garażu? Moim zdaniem lepiej by było bo po co w
    zimie albo w deszczu chodzić naokoło z zakupami. Jeśli garaż połączony to
    każdy inny poziom podłogi w garażu oznacza schodek a więc niewygodę.

    Druga sprawa to odśnieżanie w zimie. Jak podjazd do garażu jest trochę
    powyżej otaczającego gruntu to znacznie łatwiej się go odśnieża - po prostu
    zgarniasz śnieg na bok na trawnik. Ja jest na równi z trawnikiem to szybko z
    boku robią się hałdy śniegu, a jak jest poniżej to najgorzej bo trzeba śnieg
    wrzucać do góry.

    Trzecia sprawa deszcz, mycie samochodu itp. - znacznie wygodniej jak do
    garażu jest pod górkę - wtedy przed bramą nie tworzą się kałuże.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2014-05-10 19:15:35
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-05-08 09:09, Ergie pisze:

    > Dobre warunki do lania fundamentu w ziemi to:

    Póki co to tylko "lejesz wodę"

    > 1. Nośny grunt - tak aby nie trzeba było robić ław fundamentowych
    > szerokich na 60cm. Tylko wystarczyła sama ściana szerokości 30-35cm.
    > Bo zrobienie wykopu na 60cm i zalanie go betonem jest ekonomicznie
    > zupełnie bez sensu :-)

    Bzdura.

    > 2. Aby lać w ziemi grunt nie może się obsypywać czyli to nie może być
    > piasek - bo wtedy trzeba by szalować ściany wykopu, albo zamiast
    > prostj ściany kopać rowek w kształcie odwróconego trapezu.

    Bzdura.
    Fachowcy wiedzą kiedy i jak kopać w piasku tak, aby się nie obsuwał.

    > W praktyce oba te warunki spełnia glina - można wykopać rowek szeroki
    > na 30cm i głęboki na metr i nic się nie obsuwa a przy okazji jest
    > wystarczająco nośna by nie trzeba było robić ław.

    Bzdura.
    Wytłumacz jeszcze glinie na moim podwórku, dlaczego się obsunęła w
    wykopie ok. 1,5m głębokości, kiedy podłączałem się z rurą kanalizacyjną
    do studzienki.

    > W projektach typowych są ławy szerokości 60cm tak aby można było taki
    > dom stawiać nawet na piasku. Gdy jest glina to praktycznie każdy mały
    > dom (100-200m2 z poddaszem użytkowym) nie wymaga ław.

    Bzdura.

    Mam nadzieję, że nikt nie będzie się sugerował twoimi bredniami, a
    sprawy fundamentów powierzy tym, którzy mają o tym pojęcie.

  • 27. Data: 2014-05-10 19:50:21
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-05-08 12:15, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Należy rozróżnić trzy sprawy: Izolacja termiczna domu, izolacja
    > przeciwwilgociowa oraz zapewnienie trwałości fundamentów.
    >
    > Po pierwsze ściana domu nie powinna podciągać kapilarnie wody - to
    > jest najważniejsze i do tego służy izolacja pozioma pomiędzy ścianą
    > fundamentową a ścianą właściwą.
    >
    > Druga sprawa to izolacja termiczna domu (czyli to co ma związek z
    > zapotrzebowaniem domu na ciepło). Połączenie ściany domu ze ścianą
    > fundamentową stanowi mostek cieplny - fundamentu ciągnie zimno z ziemi
    > i ochładza ściany nośne.

    Wymyślasz jakieś nowe prawa fizyki czy tylko po prostu jest nieukiem?

> [...]
    > materiałów do budowy ścian używamy. Najgorzej jest gdy ściany stawiamy
    > z silikatów, trochę lepiej gdy z ceramiki, znacznie lepiej gdy z
    > betonu komórkowego, a najlepiej z drewna. W przypadku materiałów jak
    > silikaty czy ceramika można ten mostek zminimalizować przez
    > wymurowanie pierwszej warstwy z betonu komórkowego lub specjalnych
    > bloczków z wkładką styropianową.
    > Ocieplenie ściany fundamentowej styropianem na ten mostek niewiele
    > pomaga bo beton ma dobre przewodnictwo cieplne i dalej będzie "ciągnąć
    > zimno" od ław fundamentowych a tych oczywiście nie można otoczyć

    Bzdura. Niby dlaczego nie można otoczyć styropianem?

> [...]
    > fundamentowa ma być jednocześnie grzejnikiem) wtedy ta płyta musi być
    > dobrze zaizolowana (przeciwwilgociowo i termicznie) zarówno z boków
    > jak i od spodu.
    >
    > Albo możesz zrobić "tradycyjnie" czyli płyta wylana na ziemi, a na to
    > papa, styropian i dopiero posadzki. W taki przypadku płyty od spodu
    > nie trzeba izolować. Co do boków to można je obłożyć styropianem wtedy
    > nawet gdy płyta będzie mokra i wielokrotnie zamarznie to nic się nie
    > stanie, albo można ją po prostu posadowić na 20cm żwiru i wtedy ona

    Bzdura. A co jeżeli w tym terenie jest wysoki poziom wód gruntowych?
    Tak się składa, że mieszkałem w domu, gdzie utrzymywał się przez cały
    rok wysoki poziom wód gruntowych. Rzadko kiedy spadał poniżej 1m, a
    bywało, że woda pojawiała się już nawet na 30cm.
    Fundament był nieocieplony i miał łącznie 2,5m wysokości z tego 1,5m w
    ziemi, a 1m ponad ziemią. Dom suchuteńki, a fundament tak solidny, że
    jak się przebijałem z kanalizacją przez ten fundament to 3 ludzi
    pracowało na zmianę ciężkim młotem udarowym przez prawie 3 dniówki.
    Dom był wybudowany w latach 30-tych To była niemiecka robota.

    > Istotne jest tylko to by mokry beton nie zamarzał setki razy. Suchy
    > beton może sobie zamarzać ile chce, a z drugiej strony w dodatniej
    > temperaturze beton może sobie latami stać w wodzie.

    > Glina to idealne warunki by wykopać wąski rowek i lać beton w folię.
    > Prawdopodobnie wyjdzie taniej niż płyta, ale to by trzeba policzyć dla
    > konkretnego projektu.

    > Jak można ściany obłożyć od dołu ???

    Kładziesz styropian w wykopie. Na styropian zbrojenie. Lejesz beton.
    Widzisz tu gdzieś jakikolwiek problem?

    > Nie daj się zwariować. Ludzie się naczytali muratorów i różnych
    > artykułów sponsorowanych i myślą że każdy dom trzeba otoczyć
    > półmetrową warstwą styropianu bo tak się teraz robi :-)

    Znam takiego, co fundamenty lał z prawie samego piasku i gruzu (cegły,
    potłuczone betony, a nawet kawałki płyt gipsowo-kartonowych). W tym
    fundamencie można było patykiem dziury robić, oczywiście po całkowitym
    zastygnięciu. Ludzie mocniejsze robią chudziaki.
    Kiedy go zapytałem dlaczego taki kiepski fundament zrobił.
    On mi na to, że i tak wytrzyma do końca jego życia, a obecnie on ma ok.
    50 lat.
    Oczywiście można do tego i tak podejść.
    Pytanie tylko: "ile zaoszczędził?"
    100-200zł?

> [...]
    > wszystko można sprawdzić i _policzyć_. %0 lat temu na wsi gdzieś w
    > Bieszczadach gdzie był jeden budowlaniec i pół architekta na całą
    > gminę. Ludzie budowali jak im ten budowlaniec i architekt radzili bo
    > nie mieli Internetu i żadnej realnej możliwości sprawdzenia
    > czegokolwiek. W dzisiejs piasku zych czasach dostęp do wiedzy jest
    > łatwy i darmowy więc nie ma powodu by słuchać budowlańców którzy robią
    > jak im wygodniej, albo podpowiedzi sąsiadek po lekturze pani domu, ani
    > tym bardziej sprzedawców, co chcą "wcisnąć" to co im na magazynach
    > zalega albo to na czym mają największy zysk.

    Ale też są w internecie pseudofachowcy tacy jak ty i przed takimi trzeba
    się chronić.

  • 28. Data: 2014-05-10 22:53:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-10 19:15, uzytkownik pisze:

    > Mam nadzieję, że nikt nie będzie się sugerował twoimi bredniami, a
    > sprawy fundamentów powierzy tym, którzy mają o tym pojęcie.

    No to napisz coś konkretnego.

    --
    MN

  • 29. Data: 2014-05-12 10:25:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Wymyślasz jakieś nowe prawa fizyki czy tylko po prostu jest nieukiem?

    Czego nie rozumiesz?
    Dobrze specjalnie dla Ciebie napiszę odwrotnie: ściany nośne ogrzewają zimny
    fundament i same przy tym się wychładzają. Teraz zrozumiałeś?

    > Bzdura. Niby dlaczego nie można otoczyć styropianem?

    Bo jest to technicznie na tyle skomplikowane że staje się ekonomicznie
    totalnie bez sensu.

    > Bzdura. A co jeżeli w tym terenie jest wysoki poziom wód gruntowych?

    Nic. Żwir nie podciąga wody kapilarnie.

    > Tak się składa, że mieszkałem w domu, gdzie utrzymywał się przez cały rok
    > wysoki poziom wód gruntowych. Rzadko kiedy spadał poniżej 1m, a bywało, że
    > woda pojawiała się już nawet na 30cm.

    I jak niby ta woda przeskoczy 20cm żwiru?

    Nie pogrążaj się znowu. Nie znasz się kompletnie na budowaniu nie znasz
    podstaw fizyki a ciągle piszesz.

    > Kładziesz styropian w wykopie. Na styropian zbrojenie. Lejesz beton.
    > Widzisz tu gdzieś jakikolwiek problem?

    Oczywiście - zbyt duży nacisk. Trzeba by by zrobić _ławy_ aby ciężar domu
    rozłożyć na większą powierzchnię. Same ściany w takiej sytuacji nie
    wystarczą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2014-05-12 10:33:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Bzdura.

    Jak zwykle bardzo rzeczowa odpowiedź.

    > Bzdura.
    > Fachowcy wiedzą kiedy i jak kopać w piasku tak, aby się nie obsuwał.

    No i?

    > Bzdura.
    > Wytłumacz jeszcze glinie na moim podwórku, dlaczego się obsunęła w wykopie
    > ok. 1,5m głębokości, kiedy podłączałem się z rurą kanalizacyjną do
    > studzienki.

    Jak wykopiesz 15 metrów to też się obsunie tyle że to nie ma nic wspólnego z
    wykopem 90-110 cm pod fundament.

    > Bzdura.

    O znowu morze argumentów.

    > Mam nadzieję, że nikt nie będzie się sugerował twoimi bredniami, a sprawy
    > fundamentów powierzy tym, którzy mają o tym pojęcie.

    Oj widzę, że to jak ostatnie sprostowałem sporo Twoich bzdur tak Cię
    zabolało że koniecznie chcesz się odegrać. Jest tylko jeden problem ja każdą
    Twoją bzdurę merytorycznie wyjaśniłem, a Ty potrafisz tylko jak dzieciak z
    przedszkola krzyczeć "bzdura" i tupać nóżką. Dlatego nie dodam Cię do KF'a -
    bo mnie bawisz.

    Pozdrawiam
    Ergie