  • 71. Data: 2014-05-18 19:44:10
    Temat: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:53761ac5$0$2163$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Obejrzałem dziesiątki budów. Jeśli jest płyta fundamentowa - to belka
    > podwalinowa leży na płycie. Nie na słupach nad płytą. Inaczej - po co ta
    > płyta?

    To że w Polsce najczęściej budowlańcy tak robią to nie znaczy że jest to
    jedyne albo najlepsze rozwiązanie.

    Płyta w żaden sposób nie nakazuje robić belki i odwrotnie, bo przecież na
    zwykłym fundamencie też może sobie leżeć belka.

    To są dwa osobne wybory:
    1. Płyta czy klasyczny fundament
    2. Belka i na tym słupy, czy może najpierw słupy a belka trochę wyżej (na
    wysokości przyszłej podłogi).

    > Tak. Tu się zgodzę. Mostkami będą pionowe belki konstrukcyjne. Z tym, że
    > (o ile wiem) ich przewodzenie ciepła jest znacznie niższe niż materiałów
    > "klasycznych".

    Dokładnie i o tym pisałem. W przypadku ściany murowanej mostek cieplny od
    fundamentu jest o rząd wielkości większy.

    > Nie wiem.

    :-)

    > Na płycie będzie izolacja termiczna, ale poza punktami styku ścian z
    > płytą.

    A sam wyżej przyznałeś że przewodzenie belek jest niższe niż klasycznego
    muru. Więc pytam po raz kolejny po co izolować termicznie płytę skoro dom
    będzie od nie j odizolowany za wyjątkiem tych kilku belek.

    > Kluczowe pytania: jaką temperaturę ma deska podwalinowa przy płycie
    > fundamentowej ocieplonej i nieocieplonej. Czy różnica jest znacząca i jaki
    > ma wpływ na koszty ogrzewania i na degradację drewna.

    Temperatura nie ma znaczenia - mróz drewnu nie szkodzi. Istotna jest tylko
    dobra izolacja przeciwwilgociowa.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 72. Data: 2014-05-18 22:37:36
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 17.05.2014 o 08:20 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Mam problem. Ta sam płyta ma ciągnąć się też w garażu.
    Rozdziel je styropianem a pod płytą w garażu daj np keramzyt lub żwir, tam
    ogrzewania nie potrzebujesz, a nie będzie się uginać pod ciężarem auta,
    ściany zrób podwójne a między nimi styro.

    Garaż jest
    > "doklejony" z boku budynku i będzie nieogrzewany. Płyta będzie więc
    > znakomitym mostkiem termicznym. Styropian na płycie pod
    Jak rozdzielisz tak jak ci wyżej piszę to nie będzie mostkiem.

    podłogą domu -
    > jest po prostu niezbędny, żeby to wszystko miało ręce i nogi. Z dwojga
    > złego wolę zrobić mostek termiczny z deski podwalinowej niż z całej
    > podłogi w garażu.
    >
    > No i kolejna sprawa: płyta fundamentowa ocieplona styropianem, czy nie -
    > i tak będzie miała temperaturę otoczenia przecież. Jest nieogrzewana w
    Nie będzie miała temp domu a nawet wyższą jak dasz w niej rurki
    podłogówki, dlatego musisz ją dobrze obłożyć styro.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 73. Data: 2014-05-18 23:44:46
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-05-18 19:29, Ergie pisze:

    > To nie jest dodatkowy koszt bo to jest w kotle.

    Nie każdy, a nawet powiedziałbym, że niewiele kotłów 1f ma wbudowany
    zawór 3D lub pompę.
    Niestety tu chodzi o kasę, a nie o sentymenty.

    > Marzenie naciągacza instalatora.

    > Kolejne marzenie naciągacza instalatora

    Nie wiem do kogo pijesz, ale to nie jest marzenie naciągacza instalatora
    lecz jest to rzeczywistość jaką oferują producenci.

    > BZDURA! Wcale nie musi pomieścić tyle wody ile zużywają wszyscy
    > kąpiący się bo jak tylko pierwszy zacznie brać prysznic i temperatura
    > w zasobniku spadnie to kocioł się włączy i zacznie ogrzewać zasobnik.
    >
    > Ale oczywiście naciągacz partacz nie powie o tym inwestorowi tylko
    > wciśnie większy zasobnik.

    Tylko skończony kretyn może komuś doradzać takie rozwiązanie, żeby
    stosować kocioł 1f i zbyt mały zasobnik CWU nie zauważając, że takie
    rozwiązanie jest gorsze od kotła 2f, bo nie dość, że przygotowanie
    ciepłej wody będzie się odbywało na bieżąco, czyli tak samo jak w kotle
    2f, ale z mniejszą wydajnością, bo raz, że kocioł 1f dysponuje mniejszą
    mocą do grzania CWU niż kotły 2f, a do tego z mniejszą sprawnością.

    > BZDURA!
    > Te rzekomo _duże_ straty to ok. 1 kWh na dobę. W zimie oczywiście to
    > ciepło ogrzewa dom, więc nie jest stratą. Dodatkowo współczesne
    > sterowniki mają programy tygodniowe do sterowania CWU więc te
    > "wielkie" straty są jeszcze minimalizowane przez nie utrzymywanie
    > wysokiej temperatury w zasobniku wtedy gdy nie jest potrzebna.

    Wskaż konkretny zasobnik, który ma takie straty.

    > ROTFL a co stoi na przeszkodzie aby sobie zasobnik wisiał w kuchni (są
    > takie do ukrycia w szafce) ?

    Ty to możesz sobie nawet postawić w sypialni :)

    Reszta co napisałeś to bzdury, których szkoda komentować.

  • 74. Data: 2014-05-19 11:31:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie każdy, a nawet powiedziałbym, że niewiele kotłów 1f ma wbudowany zawór
    > 3D lub pompę.

    Niewiele???

    Sprawdźmy najpopularniejsze:
    Junkers Cerapur Smart - ma
    DeDietrich MCR3 - robi dwie wersje z zaworem i bez
    Beretta - też robi dwie wersje z zaworem i bez

    Dalej mi się nie chce szukać by coś Tobie udowodnić.

    > Nie wiem do kogo pijesz, ale to nie jest marzenie naciągacza instalatora
    > lecz jest to rzeczywistość jaką oferują producenci.

    Nie konieczność wymiany co roku anody ani żywotność na poziomie 10 lat to
    nie jest rzeczywistość.

> [...]
    > stosować kocioł 1f i zbyt mały zasobnik CWU nie zauważając, że takie
    > rozwiązanie jest gorsze od kotła 2f, bo nie dość, że przygotowanie ciepłej

    Uwaga BZDURA!
    Nawet w malutkim 40l zasobniku przygotowanie wody nie odbywa się na bieżąco.

    > czyli tak samo jak w kotle 2f, ale z mniejszą wydajnością, bo raz, że
    > kocioł 1f dysponuje mniejszą mocą do grzania CWU niż kotły 2f, a do tego z
    > mniejszą sprawnością.

    Ale po pierwsze temperatura CWU będzie znacznie bardziej stabilna, a po
    drugie można wtedy podłączyć tradycyjną cyrkulację dodatkowo zwiększając
    komfort.

    > Wskaż konkretny zasobnik, który ma takie straty.

    Sam sobie poszukaj _konkretnego_. Dobrze wiesz (albo powinieneś skoro jak
    twierdzisz jesteś fachowcem) że wielu producentów nie podaje tego parametru
    w danych katalogowych.

    Prościej to policzyć np. na podstawie spadku temperatury

    Ciepło właściwe to 4,2 kJ, spadek temperatury 8 stopni, objętość 80l = 2,7
    MJ = 0,56 kwh

    Można też policzyć straty przez przegrodę:

    Prościej to policzyć:
    fi 45cm, h = 50cm -> V=80l
    Ocieplenie 3cm pianki (lambda = 0,02) -> U = 0,67

    Powierzchnia zasobnika to niecały 1,02 m2, różnica temperatur 30 stopni
    Czyli mamy 1 * 0,67 * 25 * 24 = 402 W czyli 0,4 kWh

    Czyli rząd wielkości ten sam.

    > Ty to możesz sobie nawet postawić w sypialni :)

    Znowu palnąłeś bzdurę i żaden uśmieszek nie przykryje Twojej niekompetencji.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 75. Data: 2014-05-19 19:03:32
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-05-19 11:31, Ergie pisze:

    > Niewiele???
    >
    > Sprawdźmy najpopularniejsze:
    > Junkers Cerapur Smart - ma
    > DeDietrich MCR3 - robi dwie wersje z zaworem i bez
    > Beretta - też robi dwie wersje z zaworem i bez

    Napisałeś wcześniej, że nie ma dodatkowego kosztu zaworu, bo on jest w
    kotle. Czyli założyłeś, że każdy kocioł 1f ma wbudowany zawór 3D co jest
    totalną bzdurą.
    Teraz napisz czy cena tego z zaworem jest równa cenie tego bez zaworu.
    Widzisz teraz chłopczyku jaką palnąłeś bzdurę?
    Ale chłopczyk oczywiście nie przyzna się do napisania pierdoły, bo to
    nie w chłopczyka stylu.
    Co ciekawsze u wielu producentów kotły 2f bywają tańsze od kotłów 1f, bo
    jest większy zbyt na kotły 2f.

    > Dalej mi się nie chce szukać by coś Tobie udowodnić.

    > Nie konieczność wymiany co roku anody ani żywotność na poziomie 10 lat
    > to nie jest rzeczywistość.

    Oczywiście, że nie musisz wymieniać co roku anody magnezowej, bo można
    wmontować tytanową za "jedyne" 400-500zł.

    > Uwaga BZDURA!
    > Nawet w malutkim 40l zasobniku przygotowanie wody nie odbywa się na
    > bieżąco.

    A jak zużyjesz tą wodę, te 40 litrów to co?
    Jakoś sobie nie wyobrażam kąpieli w 40 litrach, zwłaszcza kilku osób.
    Więc napisz chłopczyku co się będzie działo w takiej sytuacji.

    > Ale po pierwsze temperatura CWU będzie znacznie bardziej stabilna, a
    > po drugie można wtedy podłączyć tradycyjną cyrkulację dodatkowo
    > zwiększając komfort.

    Spora część kotłów 2f umożliwia wykonanie cyrkulacji. Kotły takie
    posiadają funkcję "komfort", która powoduje, że w wewnętrznym wymienniku
    utrzymywana jest stale gorąca woda, która bez najmniejszych problemów
    może sobie także cyrkulować, zapewniając ciepłą wodę natychmiast.
    Ba..... Nawet ta woda może dodatkowo zasilać zasobnik CWU, jeżeli
    potrzeba chwilowej, dużej wydajności, albo potrzeba dużej ilości gorącej
    wody i wtedy można w taki obieg wpiąć dodatkowo duży zasobnik.
    Ale żeby o tym wiedzieć które kotły co umożliwiają to trzeba trochę
    więcej wiedzieć na temat kotłów niż to co wiesz ty.

    Jakie jeszcze wymyślisz rewelacje?

> [...]

    > Powierzchnia zasobnika to niecały 1,02 m2, różnica temperatur 30 stopni
    > Czyli mamy 1 * 0,67 * 25 * 24 = 402 W czyli 0,4 kWh

    Bzdury z dupy wzięte.
    Ja wiem jak się liczy. Nie chodzi mi o wzory i jak ja sobie mogę to
    wyliczyć tylko chodzi o konkretne wartości z danych technicznych
    konkretnego zasobnika.
    Wskaż mi taki zasobnik, żebyś później nie pieprzył głupot, że wskazałem
    najgorszy.
    Dam ci się wykazać.

    > Znowu palnąłeś bzdurę i żaden uśmieszek nie przykryje Twojej
    > niekompetencji.

    Chłopczyku. Zasobnik CWU dla 4-5 osobowej rodziny musi mieć pojemność co
    najmniej 300 litrów, jeżeli piszemy o komforcie kąpieli tych osób i
    możliwość korzystania z 2 łazienek. Przy czym po kąpieli tych 2 osób
    trzeba odczekać trochę czasu, aż znów woda się nagrzeje.
    Tylko kur.... nie pisz, że przecież można nagrzać do 80 i mieszać z
    zimna, bo twoim argumentem była hodowla legionelli w 45 stopniach i to
    uważałeś za lepsze rozwiązanie niż mniejszy zasobnik z wyższą
    temperaturą. Tak więc bądź konsekwentny.

    Jakie gabaryty ma zasobnik 300 litrów? Ok. 60cm średnicy i ok. 180cm
    wysokości. Postaw go sobie w kuchni.

  • 76. Data: 2014-05-19 21:47:57
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Chłopczyku. Zasobnik CWU dla 4-5 osobowej rodziny musi mieć pojemność co

    Cłopczyku, już ci dwóch na tej grupie powiedziało że pleciesz bzdury,
    zabieraj zabawki i spadaj stąd.

  • 77. Data: 2014-05-19 22:21:03
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-05-19 21:47, janusz_k pisze:

    > Cłopczyku, już ci dwóch na tej grupie powiedziało że pleciesz bzdury,
    > zabieraj zabawki i spadaj stąd.

    Dwóch trolli, wartych siebie :)
    A tak poza tym potrafisz umotywować swoje bzdury, bo poza ubliżaniem i
    pisaniem bzdur
    "Pleciesz jak potłuczony, każdy kto używał kotła 2F wie że tego
    rozwiązania już więcej nie chce w nowym domu. Piec 2F to zło konieczne.
    I tyle w temacie."
    nic merytorycznego nie napisałeś?
    Jak widzę nie zrozumiałeś dlaczego ci odpisałem
    "Pleciesz jak potłuczony, każdy kto używał kotła 1F z zasobnikiem wie że
    tego rozwiązania już więcej nie chce w nowym domu. Piec 1F z zasobnikiem
    to zło konieczne. I tyle w temacie."
    Zastanów się ile są warte tego typu wypowiedzi.

  • 78. Data: 2014-05-20 10:33:06
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Napisałeś wcześniej, że nie ma dodatkowego kosztu zaworu, bo on jest w
    > kotle.

    Dokładnie tak, nie ma _dodatkowego_ kosztu_ Jest tylko koszt kotła.

    > Teraz napisz czy cena tego z zaworem jest równa cenie tego bez zaworu.

    Może być wyższa, równa lub niższa - kwestia producenta, modelu i tego czy
    inwestor sam sobie taki kocioł kupi czy za pośrednictwem instalatora.

    > Widzisz teraz chłopczyku jaką palnąłeś bzdurę?

    Masz rację: miałem jak widać bzdurne założenie że potrafisz czytać ze
    zrozumieniem mimo że wielokrotnie udowadniałeś że nie.

    > Co ciekawsze u wielu producentów kotły 2f bywają tańsze od kotłów 1f, bo
    > jest większy zbyt na kotły 2f.

    No i?

    > Oczywiście, że nie musisz wymieniać co roku anody magnezowej, bo można
    > wmontować tytanową za "jedyne" 400-500zł.

    Oczywiście że możesz - jak ktoś ma za dużo pieniędzy i chce wziąć
    instalatora na utrzymanie to może - równie dobrze może co roku robić przelew
    na głodujące dzieci. _Może_ ale nie ma takiej _konieczności_ - rozumiesz
    różnicę?

    > A jak zużyjesz tą wodę, te 40 litrów to co?

    Znowu przedszkole? Palnąłeś bzdurę i zamiast się przyznać to znowu zaczynasz
    dzielić włos na czworo i szukać dziur w całym. Podpowiem - jak ktoś planuje
    dwie wanny i prysznic z deszczownicą to nie montuje zasobnika 40l. A jakbyś
    miał znowu problemy z myśleniem to napiszę wprost - w praktyce montuje się
    taki zasobnik by wody nie zużyć.

    Jednak nawet jeśli ktoś zamontuje za mały zasobnik to nawet wtedy nie będzie
    korzystał z wody przygotowywanej na bieżąco tylko z _bufora_ który sprawia
    że komfort korzystania z ciepłej wody jest o rząd wielkości większy niż z
    kotła 2f.

    > Jakoś sobie nie wyobrażam kąpieli w 40 litrach, zwłaszcza kilku osób.

    Jaśnie pana instalatora znowu przerasta myślenie - wyobraź sobie że jak ktoś
    planuje kilka jednoczesnych kąpieli to nie montuje 40l zasobnika.

    > Więc napisz chłopczyku co się będzie działo w takiej sytuacji.

    Skończ z tym podrywaniem bo nie jesteś w moim typie więc to Ci się nie uda.
    Jak potrzebujesz chłopczyka na noc to jakiemuś zapłać.

    > Spora część kotłów 2f umożliwia wykonanie cyrkulacji. Kotły takie
    > posiadają funkcję "komfort", która powoduje, że w wewnętrznym wymienniku
    > utrzymywana jest stale gorąca woda

    Co jest bardzo ekonomiczne :-) No i oczywiście to są ciągle te sam kotły
    tańsze do tych 1f :-)
    Skończ już przepisywać te głodne kawałki z ulotek reklamowych.

    [ciach]

    > Bzdury z dupy wzięte.

    O instalatora przerosły obliczenia :-)

    To jest właśnie różnica pomiędzy nami. Ja znam teorię i praktykę a Ty
    potrafisz tylko cytować marketingowy bełkot.

    Już Ci napisałem skoro jesteś instalatorem to powinieneś wiedzieć że takich
    danych większość producentów nie podaje. Każdy kto ma tak zasobnik może
    sobie sprawdzić spadek temperatury przez noc. To naprawdę nic trudnego -
    wiesz niektóre zasobniki mają nawet wbudowany termometr - nawet Ty sobie
    poradzisz.

    > Ja wiem jak się liczy. Nie chodzi mi o wzory i jak ja sobie mogę to
    > wyliczyć tylko chodzi o konkretne wartości z danych technicznych
    > konkretnego zasobnika.

    A te dane techniczne to skąd się biorą jak nie z obliczeń, albo pomiarów?

    > Wskaż mi taki zasobnik, żebyś później nie pieprzył głupot, że wskazałem
    > najgorszy.
    > Dam ci się wykazać.

    Nie chce mi się. Po co mam pisać do n-producentów, a oni mają robić
    obliczenia albo pomiary i mi przesyłać wynik skoro sam mogę to policzyć.
    Wskaż błąd w obliczeniach to pogadamy

    > Chłopczyku. Zasobnik CWU dla 4-5 osobowej rodziny musi mieć pojemność co
    > najmniej 300 litrów,

    Uwaga BZDURA!

    300l na 4 osoby to 75l na osobę czyli po zmieszaniu z zimna sporo ponad 100l
    na osobę. Trzeba by mieć 4 łazienki i 4 duże wanny i tych 4 ludzi musiałoby
    jednocześnie te wanny napełniać i się kąpać. Dostrzegasz absurdalność
    swojego twierdzenia?

> [...]
    > za lepsze rozwiązanie niż mniejszy zasobnik z wyższą temperaturą. Tak więc

    Ty się kąpiesz w 45 stopniach??? Halo! Tu ziemia! Wodę o temperaturze 45
    stopni trzeba zmieszać z zimną.

    > Jakie gabaryty ma zasobnik 300 litrów? Ok. 60cm średnicy i ok. 180cm
    > wysokości. Postaw go sobie w kuchni.

    Ja się nie kąpię w wodzie o 45 stopniach i nie mam 4 łazienek i 4 dużych
    wanien.

    Pozdrawiam
    Ergie