eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? › Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Date: Mon, 19 May 2014 11:31:53 +0200
    <lkcu7q$oq7$1@node1.news.atman.pl> <lkd96p$4q6$1@node1.news.atman.pl>
    <lkfalv$8lg$1@node1.news.atman.pl>
    <536b3654$0$2358$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkfgg4$ek3$1@node1.news.atman.pl>
    <536b4a05$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkfli9$jo4$1@node1.news.atman.pl>
    <536e66cb$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkq0k8$5ip$1@node1.news.atman.pl>
    <5371102f$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
    <lksg1v$map$1@node1.news.atman.pl>
    <53726639$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkv734$ij5$1@node1.news.atman.pl>
    <5373c0d5$0$2233$65785112@news.neostrada.pl>
    <ll1stj$c4r$1@node1.news.atman.pl>
    <5375019b$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    <ll3f2v$k3n$1@node2.news.atman.pl>
    <5375ac2a$0$2239$65785112@news.neostrada.pl>
    <5375f151$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    <5376797e$0$2225$65785112@news.neostrada.pl>
    <llaqp8$g98$1@node1.news.atman.pl>
    <537929ab$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie każdy, a nawet powiedziałbym, że niewiele kotłów 1f ma wbudowany zawór
    > 3D lub pompę.

    Niewiele???

    Sprawdźmy najpopularniejsze:
    Junkers Cerapur Smart - ma
    DeDietrich MCR3 - robi dwie wersje z zaworem i bez
    Beretta - też robi dwie wersje z zaworem i bez

    Dalej mi się nie chce szukać by coś Tobie udowodnić.

    > Nie wiem do kogo pijesz, ale to nie jest marzenie naciągacza instalatora
    > lecz jest to rzeczywistość jaką oferują producenci.

    Nie konieczność wymiany co roku anody ani żywotność na poziomie 10 lat to
    nie jest rzeczywistość.

    > Tylko skończony kretyn może komuś doradzać takie rozwiązanie, żeby
    > stosować kocioł 1f i zbyt mały zasobnik CWU nie zauważając, że takie
    > rozwiązanie jest gorsze od kotła 2f, bo nie dość, że przygotowanie ciepłej
    > wody będzie się odbywało na bieżąco,

    Uwaga BZDURA!
    Nawet w malutkim 40l zasobniku przygotowanie wody nie odbywa się na bieżąco.

    > czyli tak samo jak w kotle 2f, ale z mniejszą wydajnością, bo raz, że
    > kocioł 1f dysponuje mniejszą mocą do grzania CWU niż kotły 2f, a do tego z
    > mniejszą sprawnością.

    Ale po pierwsze temperatura CWU będzie znacznie bardziej stabilna, a po
    drugie można wtedy podłączyć tradycyjną cyrkulację dodatkowo zwiększając
    komfort.

    > Wskaż konkretny zasobnik, który ma takie straty.

    Sam sobie poszukaj _konkretnego_. Dobrze wiesz (albo powinieneś skoro jak
    twierdzisz jesteś fachowcem) że wielu producentów nie podaje tego parametru
    w danych katalogowych.

    Prościej to policzyć np. na podstawie spadku temperatury

    Ciepło właściwe to 4,2 kJ, spadek temperatury 8 stopni, objętość 80l = 2,7
    MJ = 0,56 kwh

    Można też policzyć straty przez przegrodę:

    Prościej to policzyć:
    fi 45cm, h = 50cm -> V=80l
    Ocieplenie 3cm pianki (lambda = 0,02) -> U = 0,67

    Powierzchnia zasobnika to niecały 1,02 m2, różnica temperatur 30 stopni
    Czyli mamy 1 * 0,67 * 25 * 24 = 402 W czyli 0,4 kWh

    Czyli rząd wielkości ten sam.

    > Ty to możesz sobie nawet postawić w sypialni :)

    Znowu palnąłeś bzdurę i żaden uśmieszek nie przykryje Twojej niekompetencji.

    Pozdrawiam
    Ergie