eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? › Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Date: Tue, 20 May 2014 10:33:06 +0200
    <ll3f2v$k3n$1@node2.news.atman.pl>
    <5375ac2a$0$2239$65785112@news.neostrada.pl>
    <5375f151$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    <5376797e$0$2225$65785112@news.neostrada.pl>
    <llaqp8$g98$1@node1.news.atman.pl>
    <537929ab$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
    <llcj55$bhg$1@node2.news.atman.pl>
    <537a393e$0$2373$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Napisałeś wcześniej, że nie ma dodatkowego kosztu zaworu, bo on jest w
    > kotle.

    Dokładnie tak, nie ma _dodatkowego_ kosztu_ Jest tylko koszt kotła.

    > Teraz napisz czy cena tego z zaworem jest równa cenie tego bez zaworu.

    Może być wyższa, równa lub niższa - kwestia producenta, modelu i tego czy
    inwestor sam sobie taki kocioł kupi czy za pośrednictwem instalatora.

    > Widzisz teraz chłopczyku jaką palnąłeś bzdurę?

    Masz rację: miałem jak widać bzdurne założenie że potrafisz czytać ze
    zrozumieniem mimo że wielokrotnie udowadniałeś że nie.

    > Co ciekawsze u wielu producentów kotły 2f bywają tańsze od kotłów 1f, bo
    > jest większy zbyt na kotły 2f.

    No i?

    > Oczywiście, że nie musisz wymieniać co roku anody magnezowej, bo można
    > wmontować tytanową za "jedyne" 400-500zł.

    Oczywiście że możesz - jak ktoś ma za dużo pieniędzy i chce wziąć
    instalatora na utrzymanie to może - równie dobrze może co roku robić przelew
    na głodujące dzieci. _Może_ ale nie ma takiej _konieczności_ - rozumiesz
    różnicę?

    > A jak zużyjesz tą wodę, te 40 litrów to co?

    Znowu przedszkole? Palnąłeś bzdurę i zamiast się przyznać to znowu zaczynasz
    dzielić włos na czworo i szukać dziur w całym. Podpowiem - jak ktoś planuje
    dwie wanny i prysznic z deszczownicą to nie montuje zasobnika 40l. A jakbyś
    miał znowu problemy z myśleniem to napiszę wprost - w praktyce montuje się
    taki zasobnik by wody nie zużyć.

    Jednak nawet jeśli ktoś zamontuje za mały zasobnik to nawet wtedy nie będzie
    korzystał z wody przygotowywanej na bieżąco tylko z _bufora_ który sprawia
    że komfort korzystania z ciepłej wody jest o rząd wielkości większy niż z
    kotła 2f.

    > Jakoś sobie nie wyobrażam kąpieli w 40 litrach, zwłaszcza kilku osób.

    Jaśnie pana instalatora znowu przerasta myślenie - wyobraź sobie że jak ktoś
    planuje kilka jednoczesnych kąpieli to nie montuje 40l zasobnika.

    > Więc napisz chłopczyku co się będzie działo w takiej sytuacji.

    Skończ z tym podrywaniem bo nie jesteś w moim typie więc to Ci się nie uda.
    Jak potrzebujesz chłopczyka na noc to jakiemuś zapłać.

    > Spora część kotłów 2f umożliwia wykonanie cyrkulacji. Kotły takie
    > posiadają funkcję "komfort", która powoduje, że w wewnętrznym wymienniku
    > utrzymywana jest stale gorąca woda

    Co jest bardzo ekonomiczne :-) No i oczywiście to są ciągle te sam kotły
    tańsze do tych 1f :-)
    Skończ już przepisywać te głodne kawałki z ulotek reklamowych.

    [ciach]

    > Bzdury z dupy wzięte.

    O instalatora przerosły obliczenia :-)

    To jest właśnie różnica pomiędzy nami. Ja znam teorię i praktykę a Ty
    potrafisz tylko cytować marketingowy bełkot.

    Już Ci napisałem skoro jesteś instalatorem to powinieneś wiedzieć że takich
    danych większość producentów nie podaje. Każdy kto ma tak zasobnik może
    sobie sprawdzić spadek temperatury przez noc. To naprawdę nic trudnego -
    wiesz niektóre zasobniki mają nawet wbudowany termometr - nawet Ty sobie
    poradzisz.

    > Ja wiem jak się liczy. Nie chodzi mi o wzory i jak ja sobie mogę to
    > wyliczyć tylko chodzi o konkretne wartości z danych technicznych
    > konkretnego zasobnika.

    A te dane techniczne to skąd się biorą jak nie z obliczeń, albo pomiarów?

    > Wskaż mi taki zasobnik, żebyś później nie pieprzył głupot, że wskazałem
    > najgorszy.
    > Dam ci się wykazać.

    Nie chce mi się. Po co mam pisać do n-producentów, a oni mają robić
    obliczenia albo pomiary i mi przesyłać wynik skoro sam mogę to policzyć.
    Wskaż błąd w obliczeniach to pogadamy

    > Chłopczyku. Zasobnik CWU dla 4-5 osobowej rodziny musi mieć pojemność co
    > najmniej 300 litrów,

    Uwaga BZDURA!

    300l na 4 osoby to 75l na osobę czyli po zmieszaniu z zimna sporo ponad 100l
    na osobę. Trzeba by mieć 4 łazienki i 4 duże wanny i tych 4 ludzi musiałoby
    jednocześnie te wanny napełniać i się kąpać. Dostrzegasz absurdalność
    swojego twierdzenia?

    > Tylko kur.... nie pisz, że przecież można nagrzać do 80 i mieszać z zimna,
    > bo twoim argumentem była hodowla legionelli w 45 stopniach i to uważałeś
    > za lepsze rozwiązanie niż mniejszy zasobnik z wyższą temperaturą. Tak więc
    > bądź konsekwentny.

    Ty się kąpiesz w 45 stopniach??? Halo! Tu ziemia! Wodę o temperaturze 45
    stopni trzeba zmieszać z zimną.

    > Jakie gabaryty ma zasobnik 300 litrów? Ok. 60cm średnicy i ok. 180cm
    > wysokości. Postaw go sobie w kuchni.

    Ja się nie kąpię w wodzie o 45 stopniach i nie mam 4 łazienek i 4 dużych
    wanien.

    Pozdrawiam
    Ergie