  • 11. Data: 2013-11-14 13:36:30
    Temat: Re: Instalacja CO - cieplej w łazience
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 listopada 2013 12:37:07 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:

    > Znacie kogoś zaufanego kto by "wrzucił" mój projekt do programów i
    > policzył, tak aby wyniki były miarodajne?

    Ja robie w wolnym czasie OZC :) Na koncie kilkadziesiat sztuk, wykonane,
    zweryfikowane, dzialajace :-)

    > Odpaliłem OZC, ale ilość danych jakimi trzeba nakarmić ten program
    > przeraża, szczerze to nie ma szans abym to bezbłędnie zrobił.

    Nie jest tak zle ale zeby poprawnie wszystko wprowadzic to musisz instrukcje
    przeczytac od deski do deski (ze 200 stron chyba ma ;) Nawet kolejnosc
    wprowadzania scian ma znaczenie :)

    U mnie piec stow za OZC :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2013-11-14 17:40:51
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    ps.com...
    napisał:

> [...]

    > zmienić, a także na udostępnieniu efektu końcowego w postaci plików do
    > w.w. programów, abym w przyszłości mógł sobie coś zmienić/poprawić.

    U mnie piec stow za OZC :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

    A można nie zamawiać ?

  • 13. Data: 2013-11-14 17:58:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 listopada 2013 17:40:51 UTC+1 użytkownik zapinio napisał:

    > A można nie zamawiać ?

    Mozna zamawiac, mozna nie zamawiac, jak kto woli :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2013-11-14 20:37:24
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    ArekM napisał(a):
    > Witam!
    >
    > Jestem właśnie na etapie wymyślania, jak mądrze zrobić instalacje
    > CO w budowanym domu. Wiem na 100%, ze wszędzie chce podłogówkę
    > (prosta instalacja). Zastanawiam się tylko, jak mądrze zrobić to
    > wszystko, żeby w łazienkach zawsze było odrobinę cieplej, niż w
    > pozostałych pomieszczeniach bez specjalnego komplikowania instalacji.
    > Nie chce wrzucać całej sterty sterowników pokojowych.
    >
    > Pomysły?

    Ja mam wstawiony grzejnik w powrót z podłogówki w łazience. Gdy się
    wchodzi do pomieszczenia (mimo, że jeszcze nie ma tam drzwi), to
    temperatura jest wyczuwalnie większa niż w pozostałych pomieszczeniach
    (też raczej otwartych).
    Do niczego nie namawiam - po prostu mówię jak jest u mnie.
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 15. Data: 2013-11-14 22:19:10
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:l638pg$u81$2@speranza.aioe.org...

    > Ja mam wstawiony grzejnik w powrót z podłogówki w łazience.

    Grzejnik w powrót podłogówki?
    Czasami wpina się podłogówkę w powrót z grzejnika, ale na odwrót jaki to
    ma sens?

  • 16. Data: 2013-11-15 10:52:15
    Od: marsel <marcin@pl>

    > Nie jest tak zle ale zeby poprawnie wszystko wprowadzic to musisz instrukcje
    > przeczytac od deski do deski (ze 200 stron chyba ma ;) Nawet kolejnosc
    > wprowadzania scian ma znaczenie :)

    Korzystając z okazji zapytam, jakiego programu używasz?
    Są jakieś darmowe, żeby policzyć, chociaż z grubsza swój własny dom?

  • 17. Data: 2013-11-15 12:01:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 listopada 2013 10:52:15 UTC+1 użytkownik marsel napisał:

    > Korzystając z okazji zapytam, jakiego programu używasz?
    > Są jakieś darmowe, żeby policzyć, chociaż z grubsza swój własny dom?

    OZC z Sankomu - dla celow prywatnych dostepny za darmo, rozprowadzany pod
    wieloma nazwami producentow (purmo ozc, kisan ozc etc). Z grubsza nie policzysz.
    Albo zrobisz to dokladnie albo wcale ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2013-11-15 21:40:00
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    uzytkownik napisał(a):
> [...]
    >
    > Grzejnik w powrót podłogówki?
    > Czasami wpina się podłogówkę w powrót z grzejnika, ale na odwrót jaki to

    No wiem, że niby na odwrót :)
    Sens ma taki, że grzejąca podłoga to raptem 2/3 (a może nawet mniej)
    powierzchni i tak stosunkowo małej łazienki. Chciałem więc zwiększyć
    powierzchnię grzewczą w tym pomieszczeniu tak, by mieć zauważalnie
    wyższą temperaturę.
    Pisałem już tu kiedyś o tym - zastosowałem konwektor Convectora :) z
    wbudowanym grzejnikiem elektrycznym. Po to by móc szybko nagrzać
    pomieszczenie w okresach przejściowych, gdy kocioł jeszcze nie odpalony.
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 19. Data: 2013-11-16 11:27:08
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-11-13 09:49, ArekM pisze:
> [...]
    niż w pozostałych pomieszczeniach bez specjalnego komplikowania instalacji. Nie chce
    wrzucać całej sterty sterowników pokojowych.

    Zrobić projekt tej instalacji, który ktoś przeliczy. Ustal tylko z
    projektantem temperatury w każdym pomieszczeniu, a człowiek (jeśli się
    zna) dobierze odpowiednią gęstość (odległość pomiędzy) rurek.

    M.

  • 20. Data: 2013-11-16 13:09:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-13 16:12, Adam wrote:
    > Wtedy podlogowke ukladasz wedlug tego projektu, wszystkie rotametry i
    > zawory na rozdzielaczu odkrecasz na full i masz dokladnie takie temperatury
    > jakie sobie zalozyles. W lazience 24, w sypialni 18, w salonie 22 i tak dalej.

    I to bez względu na to ze za oknem jest + czy - 40C...