  • 1. Data: 2010-03-19 21:50:23
    Temat: Instalacja elektryczna na komine
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Instalacji po kominach się nie puszcza - wiadomo. Czy jednak dotyczy
    to również przypadku, kiedy natynkowy osprzęt (wyłącznik i może z
    metr przewodu, moge dać w rurce osłonowej, jeśli to potrzebne)
    baaardzo by mi pasowało umieścić na obudowie komina systemowego, w
    dodatku od strony, w której są kanały wentylacyjne, a nie dymowy?
    Można, czy nie można? Czy taką instalacje można wykonać w świetle
    obowiązujących przepisów? Co na to odbiór kominiarski, czy ew.
    inspektor ubezpieczeniowy?
    O ile dobrze pamiętam, "warunki techniczne" mówią tu po prostu o
    przewodach kominowych, w żaden sposób tego nie precyzując, czy
    zewnętrzna obudowa przewodu kominowego jest również przewodem
    kominowym.

    J.

  • 2. Data: 2010-03-19 23:01:04
    Temat: Re: Instalacja elektryczna na komine
    Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <b...@w...pl>

    Jarek P. napisał/a...

    (..)
    > Można, czy nie można? Czy taką instalacje można wykonać w świetle
    > obowiązujących przepisów? Co na to odbiór kominiarski, czy ew. inspektor
    > ubezpieczeniowy?

    bla bla bla...

    A co na to CBŚ, ANR, PRL, MPO, WKU, KNR, ABS, ASR...
    A kogo to obchodzi? Czy Ty myślisz, że ktoś będzie Ci biegał po dachu i
    szukał siakichś sterczących kabelków? Znam takich, którym kominiarz odbierał
    instalację będącą w fazie projektu.
    Oczywiście, że Ty możesz być krystalicznie przejrzysty, ale wtedy po co
    pytasz się o takie rzeczy...

    r.

  • 3. Data: 2010-03-20 09:03:42
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jarek P. napisał/a...
    >
    > (..)
    >
    > bla bla bla...
    >
    > A co na to CBŚ, ANR, PRL, MPO, WKU, KNR, ABS, ASR...
    > A kogo to obchodzi?

    Nic -dopuki nic sie nie stanie. A jak bedzie pożar to ubezpieczalnia odmówi
    wypłaty odszkodowania ze względu na niespełnione wymagania techniczne (a
    jesli one nie były przyczyną to w sądzie wywalczysz odszkodowanie - ale
    bedziesz rok w plecy)

    b.

  • 4. Data: 2010-03-20 09:24:35
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Adam 'Rolek' Rolbiecki <b...@w...pl> wrote:

    > bla bla bla...

    Oj jak ja lubię takie argumenty w dyskusji...

    > A kogo to obchodzi?

    Każdego, który z jakichkolwiek powodów będzie chciał mi zrobić kuku.
    Wrednego kominiarza, który przy inspekcji kominiarskiej zwietrzy
    świetną okazję do zarobienia paru groszy na lewo, inspektora
    ubezpieczeniowego, który po szkodzie w domu zobaczy super powód od
    odmowy wypłaty odszkodowania, być może CBŚ, CBA i CIA też by coś
    sobie mogły wymyślić, a co - to już zostawiam fantazji czytających.

    J.