  • 51. Data: 2015-11-04 11:16:43
    Temat: Re: Instalacja elektryczna w domu - rady
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 listopada 2015 08:22:20 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ja też nie bardzo rozumię bo czasami filmy oglądam wprost z NASa po wifi

    Bill Gates w latach 80 tez twierdzil, ze 640kb pamieci kazdemu wystarczy :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2015-11-04 11:19:29
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 listopada 2015 10:28:19 UTC+1 użytkownik Dupek Żołędas napisał:

    > A w ogóle to poproszę 20 dkg okrawków szynki dla psa.
    > Tylko żeby nie były takie słone jak wczoraj.

    Tzw. problemy pierwszego swiata :)

    https://www.youtube.com/watch?v=PsuAFuOy464

    Jednak dalej moim zdaniem - jezeli mozna cos tanim kosztem zrobic na etapie
    projektu / budowy to ja jestem za tym zeby to zrobic. Kto nie zrobil ten potem
    bedzie wszystkim wmawial, ze to mu calkowicie niepotrzebne :))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 53. Data: 2015-11-04 11:56:09
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 04-11-15 o 11:19, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > projektu / budowy to ja jestem za tym zeby to zrobic. Kto nie zrobil ten potem
    > bedzie wszystkim wmawial, ze to mu calkowicie niepotrzebne :))

    Cóż...
    ZDECYDOWANA większość owych "niezbędnych" do życia gadżetów jest
    zupełnie zbyteczna.
    Również owe terabajty "informacji".
    Trawestując Chestertona można stwierdzić, że dzięki postępom technologii
    jeszcze prędzej można przesyłać ogromne ilości zupełnie zbytecznych
    informacji.
    Tylko kto z Panów wie kto to Chesterton...

  • 54. Data: 2015-11-04 12:41:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nic dodać nic ująć.

  • 55. Data: 2015-11-04 13:16:48
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Krzysztof Garus wrote:

    > * Druga instalacja elektryczna dla zasilania gwarantowanego od UPSa.

    Po co? Ja mam podtrzymywanie akumulatorowe tylko oświetlenia 12V
    i zdecydowanie wystarcza. Łazienki, kuchnia, 1/2 oświetlenia w pokoju
    dzieciaczka. Zdecydowanie wystarcza, a i golić się przy świeczce nie
    trzeba. Nie wspominając o słynnym "bo myślałem, ze mi oczy pękły"... :-)

    Sieć lokalna i monitoring korzysta z tego niejako przy okazji.

    > * mozna laczniki swiatel + przewody od lamp doprowadzic do jednej rozdzielnicy, jak
    planujesz jakas automatyke.

    Tak właśnie zrobiłem. Sprawdza się świetnie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 56. Data: 2015-11-04 13:45:32
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-04 o 08:04, scruffty pisze:
> [...]
    znam ( statystycznie 21 osób ) nikt juz nie używa netu z kabla. A z sieci komórkowej
    20Mbit to max.

    > Niekoniecznie, akurat taki sprzęt jak drukarkę czy nawet tv nadal lepiej
    > podłączyć kablem (np. moje oba już ok. 5 letnie urządzenia mają tylko port
    > ethernet), bo one i tak w jednym miejscu stoją. Wifi jest oczywiście dobre
    > co nie oznacza, że kabelki całkiem wyszły z mody.
    >
    > Ja mam w ścianach pudełko skrętki i gniazda tylko te co wykorzystuje,
    > reszta jest za zaślepką.
    >
    > A co do transferów u mnie LTE idzie po 50mbit jak bts nie jest mocno
    > obciążony.
    >
    > Druga sprawa zbudź sobie urządzenie WOLem przez wifi.

    On nie zrozumie, bo dla niego informatyka to tylko wklikać się na Onet
    czy innego Pudelka, a to, że niektórzy pracują w tej branży lub po
    prostu mają większe potrzeby czy wymagania to nie dociera.
    Każdy robi jak uważa. Ja wiem, że nawet przy takim samym teoretycznym
    połączeniu, załóżmy 100 Mbps, na WiFi i po kablu, kabel będzie o niebo
    szybszy i bardziej responsywny. O możliwościach transferu po 1 Gbps czy
    zapychaniu się przy większych transferach sieci WiFi, zakłóceniach itp.
    nawet już nie będę wspominał.
    Ludzie chcą wierzyć w rzekome 300 Mbps WiFi N, to niech sobie wierzą. Ja
    wiem, jak zazwyczaj wygląda w praktyce tranferowanie dużej ilości danych
    na takim super hiper szybkim WiFi i to na urządzenia o wiele wyższej
    klasy niż zazwyczaj są w domu.
    Poza tym autor wątku pytał co warto. Ja mu napisałem co według mnie
    warto. A czy on z porady skorzysta, to już jego wybór. Może uzna, że to
    właśnie u niego zbyteczne i niepotrzebne - jego prawo.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 57. Data: 2015-11-04 13:47:13
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-11-04 o 10:39, Gregoriusx pisze:

    > Temat był już poruszony w wątku - najlepsze, najszybsze wi-fi nie umywa
    > się transferami i stabilnością do kabla. A piękne wielkie przepustowości
    > to są osiągalne metr od routera i w czystym eterze a nie w warunkach
    > jakich to zwykle pracuje. W praktyce jak masz coś większego wysłać po
    > wi-fi pomiędzy pokojami w domu to lepiej przenieść nożnie na pendrivie.

    AMEN
    Jak ktoś nie rozumie - jego sprawa, ja naprawdę nie muszę udowadniać
    nikomu, że takie coś może być fajne.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 58. Data: 2015-11-04 16:08:32
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >(zaraz sie ghoscik dojebie)

    A co, znów coś zajebałeś?

    :-D

  • 59. Data: 2015-11-04 16:26:16
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Kżyho wrote:

    > Ludzie chcą wierzyć w rzekome 300 Mbps WiFi N, to niech sobie wierzą.

    W praktyce mam WiFi N -> WiFi N ~3MiB/s. WiFi N -> kabelek to ~14MiB/s.
    Kabelek -> kabelek 110MiB/s. Radio to się sprawdza przy sterowaniu
    staruszkami z Torunia, bo do wygodnych transferów danych to już
    niekoniecznie.

    Nie znam nikogo, kto mając sieć kablową 1Gbps by z tego powodu płakał. :)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 60. Data: 2015-11-04 17:58:15
    Temat: Re: Grzejecie?
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-11-04 o 11:03, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > warto. A czy on z porady skorzysta, to już jego wybór. Może uzna, że to
    > właśnie u niego zbyteczne i niepotrzebne - jego prawo.

    HĘ?