  • 41. Data: 2010-03-01 19:00:16
    Temat: Re: Inteligentny dom - ktoś robił jakie doświadczenia?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > To jest dla przykładu ta wygoda użytkowania.

    Sorry, ale ja chyba jestem jednak durny. Z trudem dobrnąłem do końca
    czytania. Takie systemy to są chyba dedydowane dla ludzi cierpiących na
    manię prześladowczą lub robiących szemrane interesy i potrzebujących jakiś
    zabezpieczeń.
    Nijak nie widzę potrzeby takiego systemu w mieszkaniu, a nawet w domu bym
    się bardzo zastanowił. Ciągle te rolety i alarmy, oświetlenie takie, srakie
    i owakie, siedź i programuj jak ma się teraz zapalić, a jak za 20 minut, by
    mi przypadkowe włączenie światła oczu w nocy nie wypaliło.
    Jak ktoś się boi to chodzi z ochroną, a nie robi z domu nie wiadomo jaką
    twierdzę. To nie są systemy do powszechnego stosowania i tej wygody dalej
    nie widzę. To co opisałeś to głównie zabezpieczanie, ochrona, monitoring,
    odstraszanie, symulowanie obecności, etc., a jaka jest ta prawdziwa wygoda?
    Że mi krany pozakręca i wyłączy prąd jak wyjdę z domu? Że będę mógł z pracy
    podglądać żonę w domu czy nie ma kochanka? Że jak zrobię sobie drinka, a
    żony nie ma w domu to system sam sprowadzi dziwki wedle wcześniej
    zaprogramowanego wzoru? W kominku też napali?

  • 42. Data: 2010-03-01 19:08:21
    Od: melon <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01-03-2010 19:37, Madz pisze:

    > To moze doprecyzuj ile taki system za taka cene jak wyzej napisales oferuje
    > wejsc/wyjsc. Ile obwodow sciemnianych? Cos wiecej moze na ten temat,
    > chetnie sie dowiem
    >

    > pozdrowienia
    > m.

    Doprecyzuje:
    - 24 wyjścia ON/OFF 6A (100 PLN/szt.),
    - 4 obw. ściemniane 300W,
    - 6 obwodów rolet,
    - 2 obwody bram (oczywiscie sa to takie same obwody jak rolety),
    - 8 pomiarow temperatury,
    - 7 stref grzewczych,
    - sterowanie rekuperatorem proste (tylko wybor biegu pracy),
    - 36 wejsc na przyciski,
    - 4 czujki ruchu,
    - 12 kontaktronow okiennych,
    - 1 zmierzchowka,
    - 1 szt. panela dotykowego (najdrozszy grat w instalacji). Zamiast
    panela mozna uderzyc w aplikacje na PC - znaaaczna oszczednosc.

    Pamietaj, ze jest to tylko sprzet, a liczy sie jaka logike w tym
    wszystkim zamiesci instalator (patrz przykladowo post Plumbiego)

    Reszta to komponenty systemowe i "montazowe" (sterownik, zasilacz, esy,
    szyny, rozdzielnia, mostki i takie tam), licencje i nasza praca.

    Nie jest to moze oszalamiajaca ilosc we/wy, ale akurat te komponenty sa
    u nasz stosunkowo tanie (stowka za wy.przekaznikowe, 40pln za wejscie
    dyskretne).

    Wiecej informacji juz naprawde tylko na priv.

    --
    pozdrawiam,
    mel

  • 43. Data: 2010-03-01 19:20:31
    Od: Madz <k...@p...pl>

    Dnia Mon, 01 Mar 2010 20:08:21 +0100, melon napisał(a):

> [...]
    > - 1 szt. panela dotykowego (najdrozszy grat w instalacji). Zamiast
    > panela mozna uderzyc w aplikacje na PC - znaaaczna oszczednosc.

    Jedna z lepszych (najtanszych) ofert, ktore widzialem. Ja zaczalem prace
    nad wlasnym systemem wlasnie ze wzgledu na koszty roznych gotowych
    rozwiazan. Przy takich cenach powoli zaczalbym sie zastanawiac, czy warto
    rozwijac cos wlasnego.

    pozdrowienia

  • 44. Data: 2010-03-01 19:28:20
    Od: melon <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01-03-2010 20:20, Madz pisze:

> [...]
    > nad wlasnym systemem wlasnie ze wzgledu na koszty roznych gotowych
    > rozwiazan. Przy takich cenach powoli zaczalbym sie zastanawiac, czy warto

    Dziękuje za uznanie. Bardzo długo walczyliśmy, aby zbić cenę do tego
    poziomu gdyz uwazamy, ze tylko wtedy to ma sens.

    --
    pozdrawiam,
    mel

  • 45. Data: 2010-03-01 19:48:34
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:hmh2s9$4rt$1@news.onet.pl...

> [...]
    > manię prześladowczą lub robiących szemrane interesy i potrzebujących jakiś

    Jakby Cię ktoś okradł to byś zmieniuł zdanie.

> [...]
    > sobie drinka, a żony nie ma w domu to system sam sprowadzi dziwki wedle
    > wcześniej zaprogramowanego wzoru? W kominku też napali?

    Ty może nie widzisz, ale wiele osób z tego korzysta.
    Taki system jest przezroczysty i nie wprowadza żadnych utrudnień osobom,
    które niewiele wiedzą na jego temat. Dla tych osób system pracuje w sposób
    normalny i nieutrudniający normalnej obsługi. Wiele tych funkcji odbywa się
    poza wiedzą domowników. Sterowanie oświetleniem nie jest funkcją ochrony,
    ale ułatwia życie.

  • 46. Data: 2010-03-01 20:19:28
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Boombastic pisze:

    > Święte słowa. Dodam jeszcze, że ta obecna elektronika jest strasznie
    > słaba i często niedopracowana, co widać po telefonach (wytrzymuje cudem
    > 2 lata a potem pad i nasmietnik), samochodach i innych urządzeniach na
    > przykład AGD.

    No właśnie... Nie chodzi tu o komórki :-), bo może faktycznie to
    zabrzmiało kto ma starszą i jest zadowolony z niej bo da się dzwonić...
    Chodzi o to, że te wszystkie 'półinteligentne systemy' są zwyczajnym
    wylaniem dziecka z kąpielą... No już jak tu kolega wyżej pisał, że w
    nowym BMW, żeby wysterować sobie nadmuch, trzeba przedrzeć się przez
    jakieś podmenu..., to mnie takie coś po prostu rozwala. Czy kierowca,
    żeby zmniejszyć sobie nawiew ma się zatrzymać na poboczu, popstrykać
    sobie na dotykowym wyświetlaczu, znaleźć odpowiednią funkcję i ustawić,
    a potem włączyć biegi i jazda...?, czy ma to zrobić nie odrywając wzroku
    od jezdni wyszukawszy odpowiednią dźwignię/pokrętło i ustawić sobie co
    tam chce bez _patrzenia na jakieś idiotyczne panele_ i _ bez uczenia się
    tysiąca i jednej funkcji_...?

    Przecież, żeby włączyć światło w pomieszczeniu do którego się wchodzi
    wystarczy jeden niewielki ruch ręką - sprawdza się to od dziesięcioleci
    - żeby wyłączyć ogrzewanie w pomieszczeniu gdzie chce się wywietrzyć,
    wystarczy zakręcić termostat... Też sprawdza się... :-)

    Rozumiem, że możliwości obecnej elektroniki są ogromne, ale... żeby nie
    okazało się, że to, co miało mi ułatwić, nagle stało się koszmarem,
    bo... nie tylko trzeba przejść zaawansowany kurs, żeby w ogóle umieć to
    obsłużyć, ale też w razie padu całego systemu, czy jakiegoś
    nieprzewidywanego zwisu, trzeba wzywać wysoce wykwalifikowanego
    serwisanta i słono mu za naprawę zapłacić... Pisano już o tym :-).

    Mnie śmieszy takie faszerowanie domu, gdzie przecież człowiek powinien
    czuć się swobodnie i nieskrępowanie, setką funkcji, które myślą za
    niego... Nic mnie bardziej nie pozbawia poczucia bezpieczeństwa, jak
    sprawianie wrażenia, że ktoś myśli za mnie... i ja już niby nie muszę...

    Jasne, że to sprawa subiektywna i spotkałem się w swoim życiu z
    poglądem, że jak ktoś nie musi myśleć, to czuje się szczęśliwszy, ale
    jakoś ja byłbym bardzo nieszczęśliwy gdyby okazało się, że nie muszę o
    niczym myśleć, bo myślą za mnie... elektroniczne systemy :-)

    Nie nie Panowie... dla mnie najbardziej komfortowe pozostanie to, w
    działaniu czego JA sam mam udział i nie myśli to za mnie. Nastąpił chyba
    jakiś przesyt tego, że myślano za człowieka w każdej sytuacji... i dziś
    też się chce za niego myśleć w każdej niemal dziedzinie :-) począwszy od
    polityki, przez zwyczajne codzienne zakupy, a na momencie włączenia
    światła i zasunięcia rolet w oknie skończywszy...

    No nie... tego za wiele...

    Ja u siebie zrobię po prostu zwykłą instalację elektryczną bez żadnego
    elektronicznego sterowania !!! A jeśli już będzie coś konieczne..., to
    ograniczę to do absolutnie niezbędnego minimum...

    Może staroświecki jestem, ale dla mnie wygoda jest wtedy, kiedy to ja
    decyduję, a nie programista, który dał mi do wyboru kilka opcji :-))

    Ale... to tylko moje skromne zdanie... prosty chłop jestem :-)))

  • 47. Data: 2010-03-01 21:26:26
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:hmh1sr$20c$1@news.onet.pl...

    > Nie o to chodzi. Chodzi o to, że gdzie zwykle znajduje się grzejnik? Pod
    > oknem. Jak otwieram okno to zakręcam grzejnik, jak zamykam okno, to
    > grzejnik odkręcam. łapki mi od tego ruchu nie odpadną.

    Ty, ja tak, ale są osoby, które nawet nie potrafią się obsłużyć zaworem
    termostatycznym. Są to głównie osoby starsze. Sam ma ten problem z moją 76
    letnią mamą, dla której automatyka kotła, czy nawet filozofia termostatu to
    czysta abstrakcja.
    Dam Ci przykład:
    Jest jej zbyt gorąco w domu to otwiera okna i wietrzy chałupę. Termostaty
    wtedy otwierają się na full i grzeją, powodując, że masa energii idzie w
    kosmos. Zamknie okno to jest za gorąco, bo termostaty szaleją i znów otwiera
    okno i tak przez cały dzień. W mkońcu ruszy zaworem i przekręci to albo jest
    teraz za gorąco, albo zimno "jak w psiarni".
    Niestety tak jest z osobami, które nie mają o tym pojęcia lub też pamięć ich
    zawodzi i tu właśnie sprawdza się taka automatyka. Ona ma być niewidoczna
    dla tej osoby i ma działać bezawaryjnie spełniając pokładane w niej zadania.
    Czyli osoba otwiera okno, zawór się przymyka, temperatura w domu spada i
    zmusza do zamknięcia okna, po pewnym czasie, kiedy temperatura się
    ustabilizuje na skutek oddawania ciepła przez ściany to zawór się otwiera i
    doregulowuje temperaturę bez przeregulowań i powodowania przegrzania
    pomieszczeń.

  • 48. Data: 2010-03-02 15:00:45
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    . Błagam, nie piszczie mi tylko o tym alarmie i
    > roletach, bo ja ich nie mam i mieć nie zamierzam.

    Tez probowalem zglebic temat i jak do tej pory nie udalo mi sie
    dowiedziec na czym rzeczywiscie polega ta inteligencja. Mozesz jeszcze
    uslyszec o parzeniu kawy (herbata juz nie wcho dzi w rachube bo tam
    trzeba nasypac w najgorszym przypadku wrzucic torebke a to juz
    przekracza mozliwosci inteligencji). Rolety, swiatlo to juz znamy.
    Chyba nie dowiemy sie.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 49. Data: 2010-03-02 15:40:30
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    robercik-us zapodal(a):

    > Uchuchuchu... ja mam taką archaiczną komórkę, że nawet ja sam zaczynam
    > się zastanawiać, czy czasem już nie pora na jakąś zmianę :-), ale na
    > pewno nie na jakiś super wypaśny telefon/komputer, bo to bez sensu :-).
    > Stara zasada mówi, że jak coś jest do wszystkiego, to jest....
    >
    > DO NICZEGO ;-DDD

    tu akurat się nie zgodzę, komórki oferują dużo _przydatnych_ funkcji,
    ale trzeba się odważyć z nich skorzystać. Np taka sobie aplikacja
    google maps i gps - w wielu przypadkach bardzo ułatwiła mi życie.
    Ale ja anty-konserwatysta jestem ;)

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 50. Data: 2010-03-02 15:40:31
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    robercik-us zapodal(a):

> [...]
    > sobie na dotykowym wyświetlaczu, znaleźć odpowiednią funkcję i ustawić,
    > a potem włączyć biegi i jazda...?, czy ma to zrobić nie odrywając wzroku

    przeinaczacie: nie mylcie funkcjonalności z wygodą użytkowania. Każdy system,
    nie tylko IB, ma być przede wszystkim wygodny. A tu często wygoda polega
    na tym, że nic nie trzeba robić. Przykład: automatyczna klima w samochodzie -
    - pewnie znaleźliby się tacy, którzy stwierdzą że 'przecież wiedzą czy jest
    im za ciepło czy za zimno i sobie gałką będą ustawiać' - ale ja wolę ustawić
    raz pożądaną temperaturę i niech system już dba o jej utrzymanie.

    > Może staroświecki jestem, ale dla mnie wygoda jest wtedy, kiedy to ja
    > decyduję, a nie programista, który dał mi do wyboru kilka opcji :-))

    no przecież decydujesz - określasz co się ma dziać i kiedy :)

    --
    pozdrawiam, Zbylut