  • 1. Data: 2016-01-16 07:55:26
    Temat: Izolacja pionowa i ocieplanie fundamentu w zimie
    Od: stodoła <w...@g...com>

    Tak, mamy styczeń
    Tak.. raz na kilka dni poprószy śniegiem/pokropi deszcz
    tak.. na zewnątrz nie więcej jak 5..8'C
    Ale wystapiła niespodziewana okazja.. odkopano fragment fundamentu
    nie mogę czekac kilku miesięcy aż mi fundament wyschnie na suchy papier
    Dół głeboki do samej ławy, wysokośc mniej więcej 160cm
    dom około stuletni, zatem goła cegła zasypana niegdyś przez Hansa ziemią
    dziś po wielu latach ubita.
    Skoro jest okazja, to przydałoby się położyć coś na fundament..
    Rok temu widziałem jak to robią na nowym obiekcie
    Fundament posamarowano czymś co przypominało smołę, lepik
    nastepnie ekipa przykleiła dość grupą, mwechatą papę czy folię
    na to położono czarny plastyk przypominający kształtem pudełko od jajek
    i na koniec jakiś niebieski styropian.

    .. Nie.. nie możemy odkopać całego domu naokoło.

    Czy jest coś takiego w sklepach, coby można było użyć teraz w styczniu?
    Dół ma być zasypany już na dniach.. nie możemy czekać tygodniami..
    zatem cokolwiek to miało by być, musiałoby pomóc zimową, chłodną i wilgotną porą

    Jakieś sugestie?

  • 2. Data: 2016-01-16 10:27:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-01-16 o 07:55, stodoła pisze:
    > .. Nie.. nie możemy odkopać całego domu naokoło.
    A planujesz odkopywać cały fundament? Tzn. nie mam na myśli całego od
    razu, tylko etapami? Jeśli nie, to jaki cel miałoby izolowanie jakiegoś
    małego fragmentu?

    Maciek

  • 3. Data: 2016-01-16 11:23:55
    Od: stodoła <w...@g...com>

    > A planujesz odkopywać cały fundament?

    Tak, ale nie w tym ani też w przyszłym roku.
    Sprawa odłożona na "kiedyś tam"
    Teraz i tylko teraz fundament został odsłonięty.
    Zasypany będzie za dni kilka.
    Gdy wymagać tego będzie procedura... dół będzie mógł zasypany kilka dni później.

  • 4. Data: 2016-01-17 17:14:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 16 stycznia 2016 11:23:57 UTC+1 użytkownik stodoła napisał:

> [...]
    > Zasypany będzie za dni kilka.
    > Gdy wymagać tego będzie procedura... dół będzie mógł zasypany kilka dni później.

    jest okazja - trzeba robic.

    b.

  • 5. Data: 2016-01-18 11:39:21
    Od: r...@g...com

    W dniu sobota, 16 stycznia 2016 07:55:28 UTC+1 użytkownik stodoła napisał:

    > Jakieś sugestie?

    Jak tam jest zawsze sucho, i wokoło piach.. to może po prostu styropian na piankę i
    nic więcej?