  • 101. Data: 2011-01-18 19:20:16
    Temat: Re: Jak dziala rekuperator
    Od: "Papo Smurfo" <d...@...wonsa.mi>

    Órzytkownik "Adam" napisal:
    > Fajnie, ze to piszesz bo pokazujesz jak wielka niewiedze posiadasz ;)
    > 20 tys godzin to maja wentylatory za 100 pln.
    > http://www.ebmpapst.us/pdfs/motor.pdf
    > EBM Papsty maja 100 tys h, co odpowiada pracy przez minimum 12 lat.
    > Pracujac na 100m3 czyli na 1/4 wydajnosci ich mtbf spokojnie wyniesie
    > 20 lat.

    no i sie zaczelo o wyszszosci kilowatowych wentylatoruf za pare kilo
    zlociszy nad prostymi, tanimi i sprawdzonymi!:O)

    ludzie, te kilo kilo to sa wentylatory pszemyslowe, obe parohektarowe hale
    obsluguja!:O0
    do domku spokojnie wystarczy maly paro watowy wentylatorek za pare zlotych,
    ja u siebie jak wstawie taki stary kuchenny i zalacze non stop to na cala
    chalupe jest pszeciag, wiec nie ma co kasy w bloto wywalac, tylko troche
    majsterkowania i wymiennik gotowy, skszynka zbita, dwa wentylki z pare
    zlociszy wstawione i hula, komfort i prestisz:O)

  • 102. Data: 2011-01-18 21:40:06
    Temat: Fwd: Re: Jak działa rekuperator
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-01-2011 o 19:35:58 kogutek <s...@g...skasuj-to.pl>
    napisał(a):

    > Napisaleś ze "liczysz klientowi". Oznacza to że nawet jak nie sprzedajesz
    > rekuperatorów to żyjesz z tego w sposób pośredni. Oczywiście policzyleś
    > mu tak
    > żeby dobrze wyglądalo i zeby uzasadnić konieczność posiadania
    > rekuperatora.
    Powiedzieć że jesteś głupszy niż konstytucja przewiduje to mało.
    Klient ma na tyle duże straty cieplne że podłogówka w skrajnych warunkach
    mu nie zagrzeje domu,
    ograniczenie strat na wentylację pozwoli domowi przetrwać ten czas,
    ale po co tobie to tłumaczyć jak ty wiesz lepeij i masz jedną
    odpowiedź.
    Dlatego EOT nie mam czasu ani ochoty z tobą dalej dyskutować.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 103. Data: 2011-01-18 22:17:35
    Temat: Re: Jak działa rekuperator
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    s_13 pisze:

    > wentylatora też raczej sam nie zrobisz, te EBM Papst są hightech, i
    > nie na darmo kosztują jakieś 2 tys za parę
    > Ciężko jest uzyskać za jednym razem mały pobór prądu, dużą żywotność,
    > duży spręż i wydajność, bardzo cichą pracę...
    > też mam w planach własnoręczną budowę reku, ale oprę się na gotowych
    > wentylach i wymienniku
    > BTW jeden w udzielających się tu kolegów upierał się, że da się zrobić
    > rekuperator na troszkę większych wentylatorach komputerowych, ciekawy
    > jestem tych eksperymentów... :-)

    już nie pamietam czy w tym wątku padł link
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?57886-Reku
    perator-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiony

    tam jest chyba wszystko dla majsterkowiczów

    bajcik

  • 104. Data: 2011-01-19 00:34:32
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > grawitacyjnej nie maja wplywu na liczbe wymian powietrza! To, ze
    > rekuperatorem mozesz ustawic sobie 100m3/h nie znaczy ze tyle bedzie w
    > przypadku uzytkownika wentylacji grawitacyjnej. Zobacz jakie sa normy
    > wymian powietrza. Srednio wymieniasz MINIMUM 0,5 kubatury calego domu
    > w ciagu godziny.
    >
    > Wez teraz jak Ci sie chce przelicz to jeszcze raz z uwzglednieniem w/
    > w.
    >
    > Ja grzeje ~250m2 * 2,6 =3D 650m3, polowa wymiany to 325m3. Dla rownego
    > rachunku przyjmij 300m3. No, do roboty :)

    sam sobie przelicz to nie powiesz że Cie ktoś oszukuje. Jest arkusz
    kalkulacyjny. Wiesz gdzie bo się tam udzielałeś. Wstaw tylko realne dane a nie
    takie żeby dobrze wychodziło. A jak uczciwie policzysz to podziel się wynikami.

  • 105. Data: 2011-01-19 00:50:34
    Temat: Re: Fwd: Re: Jak działa rekuperator
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > zewiduje to ma=C5=82o.
    > Klient ma na tyle du=C5=BCe straty cieplne =C5=BCe pod=C5=82og=C3=B3wka =
    > w skrajnych warunkach
    > mu nie zagrzeje domu,
    > ograniczenie strat na wentylacj=C4=99 pozwoli domowi przetrwa=C4=87 ten =
    > czas,
    > ale po co tobie to t=C5=82umaczy=C4=87 jak ty wiesz lepeij i masz jedn=C4=
    > =85
    > odpowied=C5=BA.
    > Dlatego EOT nie mam czasu ani ochoty z tob=C4=85 dalej dyskutowa=C4=87.

    Nie masz argumentów a nie czasu i ochoty. Gdybym pieśni pochwalne śpiewał o
    rekuperatorach to byłbyś moim kumplem. A tak na marginesie. Byle kto nie może
    mnie obrazić.