  • 61. Data: 2009-12-06 01:30:31
    Temat: Re: Jak i czym ocieplic poddasze?
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 6 Gru, 00:26, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > No wlasnie mam, na niczym sie nie upieram, wszelkie uwagi sa bardzo cenne i
    > czytuje je z wielka uwaga. Pogadam jeszcze z ludziskami robiacymi takie
    > rzeczy i jakies decyzje zapadna.

    Dokończ pierwszą warstwę, a na drugą zaproś fachowców słowami "i żeby
    mi to równo było! Bo sprawdzę!"
    ;-)

  • 62. Data: 2009-12-06 07:03:53
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Pewnie masz racje, ale rownie ciezko zdobyc dlugie grzyby

    Na zamówienie indywidualne się nie da?

    Kris

  • 63. Data: 2009-12-06 15:42:52
    Temat: Re: Jak i czym ocieplić poddasze?
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "m_kola" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    Witam!
    Właśnie zamykam budynek i chciałbym zabrać się za ocieplenie poddasza
    które będzie użytkowane. Na dachu mam dachówkę ceramiczną, pod tym
    membranę i krokwie 16cm.

    Zacznijmy od tego jaka jest przepuszczalność membrany.
    jeśłi ponad 800 to wełna może przylegać do membrany.
    Jeśłi nie- powinna być szczelina wentylacyjna.
    Duża zależy od tego, jaka jest wysokość ścianek nakolankowych
    poddasza, i czy trzeba "walczyć" o wysokość.
    U mnie ścianki były niziutkie, więc wełna posżła najlepsza jaka
    była. Wzdłuż krokwi Superrock (lambda 0,034) a w poprzek krokwi
    Toprock (0,035).
    Przy kładzeniu wełny od strony nieuzywanego poddasza jst większa swoboda
    jednak należy pamietać,a by wełny nie ubijać,
    bo nie ma ona należnych parametrów w takim stanie.
    Opór cieplny dachu powinien wynieść ponad 5,5. Zatem
    użycie 15+5 cm wełny o lambdzie 0,035 (dajace opór 5,71)
    wystaczy.
    Aby mieć opor cieplny >=6 należy użyć wełny o lambda
    0,033 i też grubości 20 cm.

    (tanie wełny- majace lambda 0,048) zapewniają
    opór >=6 przy grubości 29 cm.
    T.

  • 64. Data: 2009-12-06 16:02:40
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Na zamówienie indywidualne się nie da?

    Moze by sie dalo, tylko nie wiem ile by kosztowalo robienie matrycy do
    wycinania kilku dziesieciu/set sztuk.

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2009-12-06 16:51:57
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Maniek4 pisze:

    > Moze by sie dalo, tylko nie wiem ile by kosztowalo robienie matrycy do
    > wycinania kilku dziesieciu/set sztuk.

    Kilkuset zdecydowanie :) Tak czy siak wyszło by drogo :/

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 66. Data: 2009-12-07 01:20:10
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > To juz slyszalem i Ty jako kolejna osoba to potwierdza. Coz, dzieki, bede
    > dazyl do grzybow... :-)

    Ale są długie grzyby. Mam takie mające ze 30cm, nawet dzisiaj je miałem w
    reku.
    Wracając do naprawy garderoby, o której pisałem tam kiedyś. Robią sam hehe
    już dwa tygodnie :-) Wolno mi idzie, bo nie mam czasu ale stwierdzam, że to
    paranoja.
    Dałem druty i wiatroizolację i jest to upierdliwa robota. Przykleiłem
    wiatroizolacje klejem akrylowym do krokwii żeby jej nie podwiewało. Murłatę
    obrobiłem styropianem.
    Kosmiczna sprawa.
    Ale dochodzę do wniosku, że jak komuś odeskowali dach bez membrany, nabili
    po prostu deski to niech szybko je zerwie i przerobi.
    To jest robota głupiego z ta wiatroizolacją od środka.
    Trzeba dać membranę, nabić 5cm łaty o szerokości krokwii i dopiero na to
    deski.

    A w ogóle to sie okazało, ze veluxa mam za bardzo wystającego ponad dach i
    nie badzo jest jak go uszczelnić. Wystaje powyżej deskowania, łat i kontrłat
    i tam tak mroziło.

  • 67. Data: 2009-12-07 07:46:12
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 6 Gru, 16:42, "Tomek" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Aby mieć opor cieplny >=6 należy użyć wełny o lambda
    > 0,033 i też grubości 20 cm.
    >
    > (tanie wełny- majace lambda 0,048) zapewniają

    I to jest świetna odpowiedź dla mnie;)
    Ja mam membranę Aquatec 120 o parametrach:
    Paroprzepuszczalność: (w temp. 23°C i przy 85% wilgotności) [g/
    m2/24h] 1400
    Paroprzepuszczalność: (w temp. 38°C i przy 85% wilgotności) [g/
    m2/24h] 3200
    Wełnę będę kładł 15cm Isover Super-Mata (lambda 0,033) między krokwie
    i taka sama tylko 10cm (albo 5 jeśli by starczyło) pod nimi.
    Mam nadzieję, ze mi wystarczy.
    Ścianki kolankowe mam na 40cm, poddasze jest (jeszcze) nieużytkowe ;)
    Wysokość pomieszczenia ma dla mnie bardzo duże znaczenie dlatego
    rozważam tylko 5cm pod krokwiami.

  • 68. Data: 2009-12-07 10:41:11
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Ale są długie grzyby. Mam takie mające ze 30cm, nawet dzisiaj je miałem w
    > reku.

    Skoro tak to bardzo dobrze.

> [...]
    > to paranoja.
    > Dałem druty i wiatroizolację i jest to upierdliwa robota.

    Mowilem Ci ze tak jest. Te druty nic Ci nie dadza, wystarczy kupic gruba
    wiatroizolacje, najlepiej 180g/m^2 i nie bedziesz mial zadnych problemow z
    wytrzymaloscia membrany.

    > Przykleiłem wiatroizolacje klejem akrylowym do krokwii żeby jej nie
    > podwiewało.

    Ja przybijalem zszywkami gesto w dwoch rzedach i bylo szczelnie jak ta lala.
    Wiecej powietrza dostaje sie sama membrana niz ew. polaczeniami.

    > Murłatę obrobiłem styropianem.
    > Kosmiczna sprawa.

    Od wewnatrz to bardzo trudne. Ja wiatroizolacje wywijalem w dol na sciane do
    wewnatrz i z gory oklejalem styropianem i piana tak ze od czola i z gory
    jest wiatroizolacja. Dalej wypelnialem szczelnie welna. Zauwazylem tez, ze
    welna musi byc idealnie szczelna w tych miejscach, zadnych kompromisow.
    Wiatr i tak przedostaje sie szczelinami mimo szczelnej wiatroizolacji bo ona
    jest wiatroizolacja a nie guma nieprzepuszczajaca powietrza. To jakby
    podcisnienie w domu zaciagalo to powietrze z zewnatrz.

    > Ale dochodzę do wniosku, że jak komuś odeskowali dach bez membrany, nabili
    > po prostu deski to niech szybko je zerwie i przerobi.
    > To jest robota głupiego z ta wiatroizolacją od środka.

    Bedzie lepiej, ale pozostaje problem murlaty.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2009-12-07 12:11:19
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "m_kola" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
> [...]

    Ścianki kolankowe mam na 40cm, poddasze jest (jeszcze) nieużytkowe ;)
    Wysokość pomieszczenia ma dla mnie bardzo duże znaczenie dlatego

    Przy wełnie o takich parametrach (lambda 0,033) wystarczy 20 cm wełny.
    Łatwo to uzyskać poprzez wieszaki do profili mocowane wkrtami do
    krokwi. Pomiędzy profile do płyt gips-kart. możesz dać jeszcze przycięty
    styropan grubości 2 cm- ja tak właśnie zrobiłem. Ale uwaga-
    styropian nigdy od membrany paroprzepuszczalnrj, tylko od strony
    pomieszczenia - membrany paroizolacyjnej (żółtej).
    Powodzenia!.
    T.

  • 70. Data: 2009-12-07 20:48:47
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Mowilem Ci ze tak jest. Te druty nic Ci nie dadza, wystarczy kupic gruba
    > wiatroizolacje, najlepiej 180g/m^2 i nie bedziesz mial zadnych problemow z
    > wytrzymaloscia membrany.

    Nie o druty chodzi. Druty to nic takiego. Robisz okrętkę i ciągniesz
    kombinerkami w dół. Samo sie napina po czym walisz młotkiem. Idzie szybko.
    Bardziej mnie boli to wywijanie końców i układanie żeby sie nie marszczyła,
    żeby przylegała. Jak tego się nie zrobi od razu przed deskowaniem to później
    kaplica.

    > Ja przybijalem zszywkami gesto w dwoch rzedach i bylo szczelnie jak ta
    > lala. Wiecej powietrza dostaje sie sama membrana niz ew. polaczeniami.

    Też to czujesz, że jes powiew mały mimo uszczelnienia ? :-)
    Trzeba by daś mniej przepuszczalną może :-) Grubszą i taką z mniejszymi
    oczkami :-)
    Na końcu skończymy na folii budowlanej, bo ciągle będzie wiało :-)

    > Bedzie lepiej, ale pozostaje problem murlaty.

    Murłate okleiłem styropianem na pianę i wiatroizolację na klej do styropianu
    ten piankowy też ten co nie puchnie.
    Trzyma ładnie
    Jedno jest pewne, że wełna bez membrany od strony szczeliny była w opłakanym
    stanie, poszarpana, postrzępiona, jakaś taka skurczona, masakra.
    Współczuje i sobie i innym :-)